Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Dags för nästa överlåtande , monetti

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
872
Mottagna reaktioner
344
Poäng
497
1645027702757.webp

Fick samma. Men jag har betalt och sagt upp krediten. Dö skumt haha...för länge sen

Der var många kockar där..

765289BD-60C6-445A-95B9-EEE98FCACDD4.webp

Vad innebär allt det här för en relativt okunnig? Lär ju inte bli godkänd per automatik hos cashbuddy?

Fick också detta skumma mail idag. Är detta något att vara orolig över?

Kan meddela att det är Cashbuddy-bröderna som köpt upp fordringarna — för er som inte snappade upp det.

Shit jag har de och ett uppsägningsbrev att jag ska in med 3700 11 mars annars sägs krediten upp . Hade tänkt låta det gå
Till inkssso . Vad kommer hända då ? Missbrukad kredit ? Nej

Cashbuddy reggar alt som synlig skuld UC. Samma sak med Northmils 3 krediter för 2 år sedan. Min UC gick från 2.5% till 21%.Fick 70000kr av min Far annars fullständigt kört förmig

Jag har 9000 hos montering och 5000 på kredit 365

Men kommer Monetti läggas ner helt nu är tanken eller kommer den att fortsätta i Cashbuddys regi?

Cashbuddy kör bara indrivningen va?

Det står inte på Monettis sida att de stängt eller lagt ner !

Om det börjar registrera på UC kommer jag fan att lacka ur. Betalat ner på alla synliga krediter denna månad, skulle inte vara kul att se en nästintill maxad kredit på 30K dyka upp nästa månad..

Det står inte på Monettis sida att de stängt eller lagt ner !
Så skumt. Trycker man på ansök direkt på första sidan kommer man till ansökningssidan. Trycker man dock på meny, ansök nu och flexilån kommer man till en sida där det står att det är stängt

Jag har väl 4000 kvar att betala på mitt Lån från Monetti. Men inte fått något mejl. Verkar bara vara krediterna som dom tagit över då? Märkligt ändå..

Om det börjar registrera på UC kommer jag fan att lacka ur. Betalat ner på alla synliga krediter denna månad, skulle inte vara kul att se en nästintill maxad kredit på 30K dyka upp nästa månad..
Gud vad surt om den dyker upp på Uc!

Var får ni från att det är Cashbuddy? Pratade med Monetti igår och Monetti Flexilån stängs och att de ska gå mer mot tjänster mot företag och ej privatpersoner. Så Monetti flexlån ska amorteras ned och avslutas, inga nya uttag. Finns ingen info om ändring gällande UC - var kommer denna Info från?

Senast ändrad:
Var får ni från att det är Cashbuddy? Pratade med Monetti igår och Monetti Flexilån stängs och att de ska gå mer mot tjänster mot företag och ej privatpersoner. Så Flexlimit lån ska amorteras ned och avslutas, inga nya uttag. Finns ingen info om ändring gällande UC - var kommer denna Info från?
Flexlimit? Öppnade de inte nyss för nya uttag efter att det var stopp när pandemin började?

Nyligen köpte Cashbuddy upp Folkefinans och stängde omgående ner lånet Kredit365. Nu lägger man även ner Monettis alla lån.
Därmed går ytterligare en av de allra första svenska smslånegivarna i graven. De senaste åren har Monetti erbjudit två olika lån, SMS-lån med bestämd löptid och flexibla kreditlån.
Nerläggningen kommer enligt uppgift att ske på måndag 28/2 men redan nu har Monetti stängt utlåningen av SMS-lån.
Kunder hos Monetti kan heller inte logga in på Mina sidor längre. I stället hänvisas man till Settlement Finans AB som tagit över Monettis alla krediter.
Settlement Finans är ett bolag som startades 2021 och som ingår i samma koncern som långivaren

Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp