• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Dags för samlingslån och omstart

Ztiiin

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Efter år av dålig ekonomi, många dåliga lån, höga räntor och annat skit så börjar jag äntligen närma mig en punkt där jag ska samla så mycket det bara går. Har följt er länge och måste säga att detta forum tillsammans med Min UC varit nyckeln till att vara målmedveten.

Så här ser förutsättningarna ut:
*5.1% i riskprognos idag.
*9 ff , en försvinner i morgon, ytterligare en i mitten av april osv.
* Inga anmärkningar

Inkomst: 784.500 (2019: 815 592)
Underskott: 105.100 (2019: 110 934)

Synliga lån på uc:
*Bolån på ca 1.8 miljoner (Jag står på 50% av det).
*Avida: 100.000 kr (skuld: 99.000)
*Cash Buddy: 38.000 kr
*Good Cash: 22.000 kr
*Brixo: 10.000 kr (skuld: 9.000)
*Flex Limit: 10.000 kr (skuld: 9.500)
*Qliro: 26.000
*4 Finance: 6.500 kr
* Euroloan: 10.000 kr (skuld: 3500)
TOTALT ca 217.000 kr

*Blandande lån utanför UC: ca 55.000 kr.

Privata lån som familjemedlemmar står på: ca 350.000 kr.

Nu vill jag baka ihop så mycket det bara går, i morgon försvinner en förfrågan ytterligare men jag kommer troligast inte komma ner under 4% i riskprognos för det. Jag har inga lån som gått till inkasso utan allt är betalt MEN jag börjar hamna i ett läge där jag måste få ner månadskostnaden rejält för att vända skutan. Jag har tagit månad för månad för att hålla balans med inbetalningar /uttag på krediter gått från en riskprognos på ca 30 % i dec 2019.

Vad tror ni mina chanser är nu? Jag kan säkert hålla ut 1-2 månader till men kommer inte få ner krediter/lån så mycket mer än enstaka tusenlappar. Behöver era kloka råd här. Om jag söker i morgon, hur mycket ska jag våga söka på? Advisa eller Lendo?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Jag sökte på på advisa med 4,7 i risk. Fick bud från remember på 350 där jag kunde höja själv vid signeringen till 450..tror de är lättast att få hos just nu.
 

Ztiiin

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag sökte på på advisa med 4,7 i risk. Fick bud från remember på 350 där jag kunde höja själv vid signeringen till 450..tror de är lättast att få hos just nu.

Tack, visste inte att det var möjligt att höja i ett senare skede. Det jag funderar på är om jag förlorar chanser om jag söker för högt på exempelvis 450-500.
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Tack, visste inte att det var möjligt att höja i ett senare skede. Det jag funderar på är om jag förlorar chanser om jag söker för högt på exempelvis 450-500.

vet faktiskt inte, de flesta banker har väl en gräns vid 350 när man söker själv..kunde som sagt ändå höja på remember men det var också den ända banken som erbjöd sig den ursprungliga summan på 350 jag sökte på
 

Påvägtebax

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, vad fick du för ränta på lånet hos december,månadskostnad å antal år?
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Efter år av dålig ekonomi, många dåliga lån, höga räntor och annat skit så börjar jag äntligen närma mig en punkt där jag ska samla så mycket det bara går. Har följt er länge och måste säga att detta forum tillsammans med Min UC varit nyckeln till att vara målmedveten.

Så här ser förutsättningarna ut:
*5.1% i riskprognos idag.
*9 ff , en försvinner i morgon, ytterligare en i mitten av april osv.
* Inga anmärkningar

Inkomst: 784.500 (2019: 815 592)
Underskott: 105.100 (2019: 110 934)

Synliga lån på uc:
*Bolån på ca 1.8 miljoner (Jag står på 50% av det).
*Avida: 100.000 kr (skuld: 99.000)
*Cash Buddy: 38.000 kr
*Good Cash: 22.000 kr
*Brixo: 10.000 kr (skuld: 9.000)
*Flex Limit: 10.000 kr (skuld: 9.500)
*Qliro: 26.000
*4 Finance: 6.500 kr
* Euroloan: 10.000 kr (skuld: 3500)
TOTALT ca 217.000 kr

*Blandande lån utanför UC: ca 55.000 kr.

Privata lån som familjemedlemmar står på: ca 350.000 kr.

Nu vill jag baka ihop så mycket det bara går, i morgon försvinner en förfrågan ytterligare men jag kommer troligast inte komma ner under 4% i riskprognos för det. Jag har inga lån som gått till inkasso utan allt är betalt MEN jag börjar hamna i ett läge där jag måste få ner månadskostnaden rejält för att vända skutan. Jag har tagit månad för månad för att hålla balans med inbetalningar /uttag på krediter gått från en riskprognos på ca 30 % i dec 2019.

Vad tror ni mina chanser är nu? Jag kan säkert hålla ut 1-2 månader till men kommer inte få ner krediter/lån så mycket mer än enstaka tusenlappar. Behöver era kloka råd här. Om jag söker i morgon, hur mycket ska jag våga söka på? Advisa eller Lendo?
Du kommer inte ha några problem att få erbjudande om du söker via Lendo eller Advisa. Sök det beloppet du behöver annars få du erbjudande om lägre summa. Remember erbjuder upp till 500k som ensam sökande.
 

Ztiiin

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Gjorde slag i saken idag, sökte på 350 000 via Advisa. Fick fyra erbjudanden från Collector, Ikano, Ica Banken och Norwegian Bank.

Valde Collector, dom ville ha in senaste Lönespec och nu är det bara att avvakta. Har dock en stark känsla av att det kommer bli avslag då jag sedan två månader har betalkoll på 10.000 kr som i stort sett är maxad. Inser nu i efterhand att jag skulle valt nån annan men Collector hade bäst ränta på 8 % så jag gick blint på det.
Efter ha läst lite i forumet så gjorde jag en andra sökning hos Lendo på samma summa. Då jag vill samla minst 500.000 kr inkl privata skulder jag dragit på mig. Är nu rädd att jag sumpar chansen att styra upp detta med min ivriga vilja att dels välja Collector och sedan som grädde på moset genomföra dubbla sökningar samma dag då det verkade som en smart strategi.....
Kommer ha grov ångest tills detta är klart...om det blir klart!

Mvh
Dumstrut deluxe
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Gjorde slag i saken idag, sökte på 350 000 via Advisa. Fick fyra erbjudanden från Collector, Ikano, Ica Banken och Norwegian Bank.

Valde Collector, dom ville ha in senaste Lönespec och nu är det bara att avvakta. Har dock en stark känsla av att det kommer bli avslag då jag sedan två månader har betalkoll på 10.000 kr som i stort sett är maxad. Inser nu i efterhand att jag skulle valt nån annan men Collector hade bäst ränta på 8 % så jag gick blint på det.
Efter ha läst lite i forumet så gjorde jag en andra sökning hos Lendo på samma summa. Då jag vill samla minst 500.000 kr inkl privata skulder jag dragit på mig. Är nu rädd att jag sumpar chansen att styra upp detta med min ivriga vilja att dels välja Collector och sedan som grädde på moset genomföra dubbla sökningar samma dag då det verkade som en smart strategi.....
Kommer ha grov ångest tills detta är klart...om det blir klart!

Mvh
Dumstrut deluxe
Ser ingen anledning att de kommer neka dig pga betalkoll.
 

Ztiiin

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ser ingen anledning att de kommer neka dig pga betalkoll.

Tänker att dom ser vilka jag betalat in till. Det är bland annat två fakturor för lån utanför UC...
Läste i någon annan tråd i forumet att just det satt käppar i hjulet tidigare men jag hoppas såklart att det inte är så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp