Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dags igen..

Tjena folket!

Har varit skuldfri i cirka 2 år nu, Men har på senare tid dragit på mig ett par lån främst på grund av dålig ekonomi och studier..
Har därför tänkt ta ett samlings lån.

Har för nuvarande cirka 100k i skulder hos diverse kreditgivare, Vill samla alla hos en och samma kreditgivare.

Hur bör jag gå till väga?
Bör jag chansa och bara slänga iväg en ansökan hos Lendo och se vilka alternativ som finns?
Eller finns det någon annan metod ni rekommenderar?

Kan även tillägga att det är en bonus om jag kan samla lånet hos någon som är diskret så att säga, Vill inte ha hem några brev osv..

Mvh Auron.

Har du jobb nu? Kolla upp Northmill Reduce som tar över krediter och garanterar då sänkt ränta. En del kreditgivare använder UC som kreditupplysning, andra använder Bisnode. Utifrån dina olika kreditbetyg i dessa båda system kan det vara värt att kolla upp vilka kreditgivare som använder vilket system.
Att gå via låneförmedlare typ Lendo är nog det som de flesta rekommenderar men olika låneförmedlare kan ha samarbete med olika kreditgivare så det kan, baserat på ditt kreditbetyg i de olika systemen, vara värt att kolla upp vilka kreditgivare olika låneförmedlare samarbetar med och sedan välja låneförmedlare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp