Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Daypay, hårdare med utlåning?

Har "Daypay" blivit hårdare med utlåning nu from 1/1-2015.Fick höra det igår av en kompis som skött alla sina inbetalningar via autogirot till dessa utan problem,men nu helt plötsligt fick hon inte igenom ett nytt lån,utan avslag.Är det flera som haft samma problem efter årsskiftet,eller nyligen?.

Senast ändrad:
Hej,
Jag ansökte om nylån första veckan 2015. 45FF 12 Anmärkingar. Blev godkänd för 1000kr bara dock, men fick till och med ett sms om att låna lika mycket till i mitten på Jan.

Lite olika kanske

Mvh/Miklo

Mig började de neka redan i somras efter att ha lånat där massa gånger. Inga anmärkningar, lön över 400000:-. Gissar att de även kollar underskott och det hade jag ett högt, ca 140000:- efter senaste deklarationen. För det var när den blev officiell som de började neka.

Det där att man kan låna samma belopp fler gånger under samma månad men inte bli beviljad högre är bara för att de kan kringgå systemet.
När jag ringde till inkasso sa de att det var inga problem att låna efter inkasso...

När jag ringde till inkasso sa de att det var inga problem att låna efter inkasso...

Hmm skumt.. till mig sa dem att jag blev spärrad just för att mitt ärende gick till inkasso och då frågade jag hur länge min spärr gäller så svarar dem att dem inte kan ta bort några spärrar.

Jag klagar iaf inte, skönt att bli spärrad därifrån.

Jag har fått låna igen varje månad och senast i januari. Men idag går det inte längre de är granskade av Finansinspektionen och måste följa Konsumentverkets riktlinjer för ansvarsfull kreditgivning svarade de.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp