O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Varför låna så mycket att man inte kan betala tillbaka, att låna för att sedan låta det gå till inkasso är väl inte sunt. Du lånade ju nyss 15.000 varför inte betala andra lån med dem??
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Jag tro att du får ingen avbetalning hos inkasso
Det tror inte jag heller
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Varför låna så mycket att man inte kan betala tillbaka, att låna för att sedan låta det gå till inkasso är väl inte sunt. Du lånade ju nyss 15.000 varför inte betala andra lån med dem??
Varför ska du bry dig din idiot?
- Meddelanden
- 115
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 22
Antagligen för att ett sådant beteende drabbar alla andra som vill låna och sedan betala av som det är planerat. När en allt större andel låntagare lånar och sedan direkt släpper det till inkasso blir alla drabbade, dels genom högre avgifter för lånet, men också svårare att när det väl kommer till inkasso få en vettig avbetalningsplan.Varför ska du bry dig din idiot?
Förmodligen kommer det inte dröja så värst länge innan vi får se allt fler lösningar med kreditförmedlare som mellanhand, detta då de kan lägga på hutlösa avgifter som en kreditgivare inte får göra enligt lag. Titta bara på hur TrustBuddy fungerar, där kostar det en saftig slant att släppa det till inkasso direkt.
Dessutom skulle jag bli förvånad om detta inte räknas som någon form av bedrägeri att ta ett lån med direkta planer på att inte ens försöka återbetala utan att istället släppa det till inkasso.
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Det kostade 0kr för mitt lån när det gick till inkasso.
Bedrägeri får du nog läsa på vad det innebär.
Att ta ett lån och släppa det till inkasso är fullt lagligt. Annars hade det inte funnits.
Att sedan betala hela beloppet till inkassobolaget eller ha en avbet.plan hos dem är upp till en själv.
Bedrägeri får du nog läsa på vad det innebär.
Att ta ett lån och släppa det till inkasso är fullt lagligt. Annars hade det inte funnits.
Att sedan betala hela beloppet till inkassobolaget eller ha en avbet.plan hos dem är upp till en själv.
O
Oregistrerade
Gäst
Någon som fått utbetalt hos daypay sista dagarna
- Meddelanden
- 307
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 62
Nä, på det vanliga omsökningssms:et fick man besked att man måste söka om på sidan pga nya kreditrutiner. Och där blir det avslag ... Och avslag även på minsta belopp... Så mycket får man för att vara lojal kund och alltid återbetala i tid...
O
Oregistrerade
Gäst
Nä, på det vanliga omsökningssms:et fick man besked att man måste söka om på sidan pga nya kreditrutiner. Och där blir det avslag ... Och avslag även på minsta belopp... Så mycket får man för att vara lojal kund och alltid återbetala i tid...
Vet att tråden handlar om Daypay men Nanoflex och Nanokredit gör likadant nu har alltid fått låna av båda men de har ändrat sina kreditrutiner och tar Bisnode numera så nu får jag avslag.
O
Oregistrerade
Gäst
Tycker faktiskt att man bevisar sin kreditvärdighet per automatik om man lånat många gånger och betalat i tid...
Det verkar som hur ofta man lånar från dem betyder mer nu än tidigare än hur kreditvärdig man är.
- Meddelanden
- 126
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 112
Ni tänker lite fel här. Om man lånar om och om igen så visar man ju att man sitter fast i skiten och att kreditvärdigheten inte ökar med antalet lån. Pga av detta resonemang fick jag inte höjd kreditgräns av dom. I mitt fall hade dom faktiskt rätt. Jag ligger idag på Kfm
O
Oregistrerade
Gäst
Hej på er!
Fortfarande ingen som fått låna av dom?
Fortfarande ingen som fått låna av dom?
O
Oregistrerade
Gäst
Hej på er!Fortfarande ingen som fått låna av dom?
Hej, lånade precis 2000:-
- Meddelanden
- 891
- Mottagna reaktioner
- 551
- Poäng
- 577
De avslår stam kunder nu.
Man kan ju då spontant undra vilken ny kundgrupp de inriktar sig på?
Knappast dom rika och de som får vettiga banklån....! Så....vilka då månnetro? ;-)
O
Oregistrerade
Gäst
och jag brukade tidigare alltid få avslag. Men nu med nya sidan fick jag tusen beviljat
O
Oregistrerade
Gäst
lånarn hur många dagar har du lånet på?
- Meddelanden
- 1 905
- Mottagna reaktioner
- 164
- Poäng
- 417
Nej, men 8000 kom in på kontot idag
Sökte du 8000 eller högre
Har du varit kund länge
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.