• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Daypay = usch!

D

Daypay = usch!

Gäst
Poäng: 0
Har lånat av daypay många gånger. Allt mellan 1 och 3k. Alltid betalt tillbaka i tid.

Försökte låna 2k för någon månad sen.
Blev nekad och förstod ingenting men jag blev erbjuden 1k.

1 dag senare får jag ett sms, vill du låna 1k till? En dag efter det samma sms igen. Vill du låna 1k?

Betalade tillbaka allt och nu för typ en månad sen försökte jag låna 2k igen men blev bara erbjuden 1k. Frågade varför? Jo, du är inte godkänd för mer. Det sköts automatiskt.

Tackade ja till 1k.
Dagen efter får man sms. Vill du låna 1k till?

De har suttit detta i system för att tjäna pengar. Tycker det är förbannat snuskigt.

Istället för att man lånar 2-3k och betalar typ 400kr i avgift vill de hellre att folk lånar 1k, 1k, 1k för då tjänar de ca 300-600kr mer genom uppläggningsavgift osv.

Sjukt äckligt. Vad tycker ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
D

Daypay = usch!

Gäst
Poäng: 0
Om jag inte är godkänd för mer än 1k från första början vilket vore konstigt då min upplysning är mycket bättre än när jag lånade 2-3k.

Men är jag inte godkänd för mer än 1k så är det ju märkligt att de direkt efter utbetalt lån erbjuder sig att låna ut 1k till och sedan 1k till.

Som sagt, satt i system för att tjäna mer.
Nu kommer jag fortsätta låna men använda min ångerrätt efter 13 dagar som jag enligt lag har rätt att göra. Känns bra.
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Credigo och easycredit gör detsamma. Man erbjuds att låna 4000 kronor på vardera varumärken istället för 8000 på ett och samma vilket innebär, som ovan, mer pengar i fickan till blodsugarna.

Kanske på tiden att någon slänger iväg ett mejl till finansinspektionen...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
De vill såklart tjäna pengar och i och med den nya lagen om räntetak så kan de inte längre tjäna pengar på småsummor och försöker då tjäna pengar på detta viset.
Många snabblånebolag har tagit bort småsummorna och satsar på högre lån då de som sagt inte tjänar på småsummorna längre.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Har lånat av daypay många gånger. Allt mellan 1 och 3k. Alltid betalt tillbaka i tid.

Försökte låna 2k för någon månad sen.
Blev nekad och förstod ingenting men jag blev erbjuden 1k.

1 dag senare får jag ett sms, vill du låna 1k till? En dag efter det samma sms igen. Vill du låna 1k?

Betalade tillbaka allt och nu för typ en månad sen försökte jag låna 2k igen men blev bara erbjuden 1k. Frågade varför? Jo, du är inte godkänd för mer. Det sköts automatiskt.

Tackade ja till 1k.
Dagen efter får man sms. Vill du låna 1k till?

De har suttit detta i system för att tjäna pengar. Tycker det är förbannat snuskigt.

Istället för att man lånar 2-3k och betalar typ 400kr i avgift vill de hellre att folk lånar 1k, 1k, 1k för då tjänar de ca 300-600kr mer genom uppläggningsavgift osv.

Sjukt äckligt. Vad tycker ni?
Varit med om samma sak och det är för att dom
Tjänar mer pengar då nån skrev dags för finans inspektionen och det tycker jag med det är lurt det dom gör spärrat mig hos dom!
 

Kash

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
8 Januari 2018
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Men är inte lösningen ganska enkel då? Sök lån på 4k. De nekar dig och erbjuder 2k. Klart.

Håller med om att det de gör inte är ok.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 366
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Daypay är nog det bolaget jag har sämst erfarenhet utav. Uselt kundbemötande varje gång...
 

brittportmonä

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Erbjudande extralån! Nu kan du låna SAMMA belopp ytterligare en gång med 6 % LÄGRE ränta.
Återbetalning med samma villkor görs via autogiro den 25:e Jan. Vid intresse skicka detta SMS i retur och skriv "Extra". OBS! tänk på att du kan hamna i en skuldfälla om du gör många återkommande ansökningar.
Mvh Daypay

Jag har inget lån där, undra vilken summa jag får då ;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp