Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Uppgifter som du själv ska redovisa i deklarationen Värdepapper Du har sålt eller löst in värdepapper som ska redovisas på bilaga K4. I e-tjänsten på skatteverket.se har vi skapat bilagan och fyllt i nedanstående uppgifter åt dig. Det enda du behöver lägga till är ditt omkostnadsbelopp.

Om jag fyller i detta, då får jag inte pengarna i April? Man ska ju inte ändra något utan bara fylla i kan jag tycka... Kan man skita i och fylla i? Eller man kanske inte kan godkänna deklarationen utan

Skulle du betala 14 000:- för att kanske, kanske, få lite bättre ränta på ett bolån?
Hur mycket lägre måste räntan vara för att du ska tjäna in de där pengarna som du eventuellt tackar nej till?
Vet du att du får ett bättre låneerbjudande?

Du har betalat 14 000:- för mycket i skatt. Skatteverket betalar nu tillbaka dessa pengar till dig. Varsågod! Ta emot pengarna. Allt annat är dumheter.

Det är ju inte så att man tackar nej till pengarna för alltid. Det går ju att ompröva sin deklaration efter man fått sitt lån och då kräva dessa med hänvisning till de kontrolluppgifter som skickats in till Skatteverket. Så det man tackar nej till är att inte få dessa pengar i april.

Nje. Är man i akut behov av några få tusenlappar får man ju sälja sej men är skönare att slippa ta emot gåvor och få ett bättre underskott och UC betyg.
Gåvor? Det är ju inte av välgörenhet man får tillbaka pengar.

Uppgifter som du själv ska redovisa i deklarationen Värdepapper Du har sålt eller löst in värdepapper som ska redovisas på bilaga K4. I e-tjänsten på skatteverket.se har vi skapat bilagan och fyllt i nedanstående uppgifter åt dig. Det enda du behöver lägga till är ditt omkostnadsbelopp.

Om jag fyller i detta, då får jag inte pengarna i April? Man ska ju inte ändra något utan bara fylla i kan jag tycka... Kan man skita i och fylla i? Eller man kanske inte kan godkänna deklarationen utan

Min erfarenhet är att det inte går att godkänna utan att fylla i och du blir därmed diskad från att få pengar i april

Man har räntefritt lånat ut sina pengar till firma löfven/andersson snarare
Ja vem vill ta i nåt som dom svinen rört. :D
Nå, kan man avvara slattepengarna så gör det för att underskottstrenden går åt rätt håll. Hade 100k + för 3 år sen å 75k 2016 för att att jag inte tog emot återbäringen, hoppas komma under 75k nu om ja offrar mina 20k men imgen verkar veta här så fär se i slutet på mars när man kan testa ändra underskottet i deklarationen.

Du kan ju i 5 6 år efter begära omprövning så får du igen pengarna då

Min erfarenhet är att det inte går att godkänna utan att fylla i och du blir därmed diskad från att få pengar i april

Hm, har för mig att jag fyllde i det där enkelt förra året på något enkelt sätt och ändå fick tidigt. Måste fylla i den i år också (sålde mina sista Africa Oil förra året) och hoppas jag har rätt i alla fall

Får man fråga just HUR man "kvittar" sitt dåliga underskott mot det man ska få tillbaka? Involverar det inte att skriva in felaktiga uppgifter till skatteverket? För jag fattar inte hur man går tillväga.

Får man fråga just HUR man "kvittar" sitt dåliga underskott mot det man ska få tillbaka? Involverar det inte att skriva in felaktiga uppgifter till skatteverket? För jag fattar inte hur man går tillväga.
När deklarationen blir tillgänglig kan du göra ändringar. Du kan göra så att du får tillbaka mer pengar oxå men då fastnar du nog i nåt filter att du skall kunna redovisa uppgifterna. Deklarerar du till Skatteverkets fördel går nog allt genom vilket du gör om du bränner inne stålarna.
Du bara ändrar underskottet å sen trycker på en knapp å ser hur mkt återbäringen förändrats.. Bara justera tills du är nöjd.. Tror man kan ändra så man åker på restskatt oxå.. Kanske är värt det oxå.. Upp till 2000 kr i skuld kan du ha pp skattekontot utan att behöva betala in.. Läggs på ca 20kr i månaden som ränta bara.

Senast ändrad:
TourettesGuy: så låt säga att jag har ett underskott på 25000 kr. Detta är baserat på den ränta jag betalat in under året. Om jag ändrar uppgifterna så att mitt underskott blir säg 2500, betyder inte det att jag tar bort räntekostnader och alltså redovisar fel uppgifter till skatteverket? Skulle jag kunna bli dömd för skattefiffel om min deklaration blir granskad och de ser att jag tagit bort en massa ränta som jag egentligen ska redovisa?

D e som en bankrånare kommer in i banken å slänger en väska full med egna pengar över disken å flyr.. Svårt å dömmas för det tror ja.
Ränteutgifterna finns reggat ändå när bankerna redovisar in men du minskar inte ränteutgifterna utan du säger du har ett öberskott som imte är redovisat och på så vis kvittas det. Tror inte man behöver redovisa vad överskottet kommer ifrån sålönge su inte tjänar pengar på det.

Hm..undrar om det visar sej på nåt sätt i nästa deklaration för 2018 som påverkar UC scoren om man lyckas få tillbaka pengar fr säg 2014 och 15?

Varje års taxering är som sitt eget väsen. Om du av någon oklar anledning får anledning att ompröva din taxering från 1996 så är det möjligt om kammarrätten beviljar resning i taxeringsfrågan. Den ändring som sedan görs är inget som kommer synas på någon upplysning alls få 1996 års siffror helt enkelt inte finns med.

Finns inget krav att ta upp ränteuppgifter i deklaration. Att de finns med där med automatik är ju en tjänst som infördes väl för inte allt för länge sedan. Tidigare fick man ju uppge alla ränteuppgifter själv.

TourettesGuy: så låt säga att jag har ett underskott på 25000 kr. Detta är baserat på den ränta jag betalat in under året. Om jag ändrar uppgifterna så att mitt underskott blir säg 2500, betyder inte det att jag tar bort räntekostnader och alltså redovisar fel uppgifter till skatteverket? Skulle jag kunna bli dömd för skattefiffel om min deklaration blir granskad och de ser att jag tagit bort en massa ränta som jag egentligen ska redovisa?

Du har ingen skyldighet att ta del av alla avdrag du har rätt till.

Hej,

Har cirka 380 000 i årsinkomst och 34 000 i underskott.

14 000 att få tillbaka. Hade suttit fint med dom. Jag har dock för avsikt om att söka ett större bolån med en medsökande på en av storbankerna.

Har alltså inget bolån idag, men har för avsikt att söka till sommaren. Hur påverkar ett underskott på 34 000 kr här? Borde jag skita i skatten och skriva av?

Tror jag ska skruva ned underskottet men kan någon med erfarenhet förklara hur det fungerar. Kan man göra det när inkomstdeklarationen öppnar nu i mars? Hur gör man?

När man gör det, får man beslut/besked i kivra eller skickas det till folkbokföringsadress?

Uppskattar all hjälp, tack

Tror jag ska skruva ned underskottet men kan någon med erfarenhet förklara hur det fungerar. Kan man göra det när inkomstdeklarationen öppnar nu i mars? Hur gör man?

När man gör det, får man beslut/besked i kivra eller skickas det till folkbokföringsadress?

Uppskattar all hjälp, tack
Vet inte hur man gör men det är väl ingen mening och göra det nu? Du får vänta till juni på slutliga beskedet ändå.

2pac,
Du gör det i deklarationen innan du godkänner och skickar in den på Skatteverkets hemsidan när den blir tillgänglig i slutet på mars.
Leta upp summan för underskottet och sen bara ändra den och se hur ändringen på verkar summan att få tillbaka. När du är nöjd "skickar du in" deklarationen. Sen i juni/juli uppdateras UCn med nya underskottet..å slutskattebeskedet skickas väl hem med posten som vanligt då oxå el till Kivra om du har det.
Du kommer se hur enkelt det är men nu går inget att göra, återkom i slutet på mars annars. :)

2pac,
Du gör det i deklarationen innan du godkänner och skickar in den på Skatteverkets hemsidan när den blir tillgänglig i slutet på mars.
Leta upp summan för underskottet och sen bara ändra den och se hur ändringen på verkar summan att få tillbaka. När du är nöjd "skickar du in" deklarationen. Sen i juni/juli uppdateras UCn med nya underskottet..å slutskattebeskedet skickas väl hem med posten som vanligt då oxå el till Kivra om du har det.
Du kommer se hur enkelt det är men nu går inget att göra, återkom i slutet på mars annars. :)

Tusen tack för svaret.

En annan fråga. Låt oss säga att jag har betalt in 16 000 i ränta hos BN. Kan jag låta den vara kvar men justera ned den till låt säga 10 000 kr istället helt bekymmersfritt? Måste man ta bort det helt eller kan man liksom dra ned det?

Tusen tack för svaret.

En annan fråga. Låt oss säga att jag har betalt in 16 000 i ränta hos BN. Kan jag låta den vara kvar men justera ned den till låt säga 10 000 kr istället helt bekymmersfritt? Måste man ta bort det helt eller kan man liksom dra ned det?
Underskottet är allt inkluderat, men säg att ditt totala underskott är 16000 å du skall få tibax va 5000 och du istället anger ett underskott på 8000 så kommer du få tillbaka 2500 istället.. Rätta mej nån om ja har fel.

Så man kan ta bort underskott och få tillbaka mindre på skatten utan att det är fel?

Hej . Har en fråga igen

Jag har nu fått 100.000 i underskott och 19000 kr tillbaka i skatt . Om jag vill ändra underskott till 45000 i underskott , vad kostar de ? Och godkänner jag den nu och får pengar tillbaka i april kommer den då att publicerar i UC , bisnonde osv eller måste jag direkt ändra den så det publiceras i juni ? Eller vad händer när man gör förändring i deklaration kommer de dröja att komma upp i olika register ? Tacksam för svar

Hej . Har en fråga igen

Jag har nu fått 100.000 i underskott och 19000 kr tillbaka i skatt . Om jag vill ändra underskott till 45000 i underskott , vad kostar de ? Och godkänner jag den nu och får pengar tillbaka i april kommer den då att publicerar i UC , bisnonde osv eller måste jag direkt ändra den så det publiceras i juni ? Eller vad händer när man gör förändring i deklaration kommer de dröja att komma upp i olika register ? Tacksam för svar
Ändrar du ditt underskott till 45.000 får du ca 2500 i juni. Godkänner du rätt av syns hela ditt underskott i juni. Tror inte du får igenom en omprövning efter att du får ut pengarna i påsk men innan juni.

Jag bara gissar nu men det man får tillbaka är ju 30%. Så får man tex 20k och offrar dom 20k så minskar man underskottet med lite över 60k bara. Så har man ett underskott på 100k kan man som bäst få ner underskottet till 40k innan man åker på att betala(restskatt) för att sänka det utterligare mot noll. Kan det vara så?

Jag bara gissar nu men det man får tillbaka är ju 30%. Så får man tex 20k och offrar dom 20k så minskar man underskottet med lite över 60k bara. Så har man ett underskott på 100k kan man som bäst få ner underskottet till 40k innan man åker på att betala(restskatt) för att sänka det utterligare mot noll. Kan det vara så?
Fast restskatt ska betalas först i november. Till dess kan man få igenom en omprövning av deklaration.

Jag har rensat lite bland de senaste inläggen. Dessa inlägg var inte relevanta för ämnet och hade en tråkig ton. Det finns bättre lämpade forum för sådana diskussioner.

Om jag vill förfoga över min egen skatteåterbäring som kommer i juni vilket datum behöver jag vara skuldfri hos fogden då?

2 frågor kära vänner.

1: Vilket datum kommer skattepengarna?
2: Damen skrev på sitt första betalningsföreläggande hos KFM. Detta gjorde hon igår ( ca 4.000 ) hinner KFM ta skattepengarna?

Vet någon?

2 frågor kära vänner.

2: Damen skrev på sitt första betalningsföreläggande hos KFM. Detta gjorde hon igår ( ca 4.000 ) hinner KFM ta skattepengarna?
Skatteåterbetalningen kommer 5-6 april.

Om man godkänner deklarationen nu den 20e och får pengarna 5-6 april, kan man överklaga sen för att lägga till avdrag för dubbelt boende och bilresor? Och få resten för det efter?

Om man godkänner deklarationen nu den 20e och får pengarna 5-6 april, kan man överklaga sen för att lägga till avdrag för dubbelt boende och bilresor? Och få resten för det efter?
Ja, men räkna med att bli hårdare granskad. Alla som får pengar tillbaka bör godkänna direkt för att sedan överklaga. Om man nu inte vill ändra så man håller nere underskottet.

2 frågor kära vänner.

Hinner inte ta skattepengar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp