Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Deklaration 2018

Jag tror inte ens Hyllie slår den delen av Västra Hamnen, det är ju MITT på masttorget som vi får säga är den folktätaste delen av Västra Hamnen, du har ICA Maxit där, 100 meter till Turning Turso och kanske lite lite mer till havet.
Deras kontor där uppe är riktigt fina!

När skickade AASA in uppgifterna till Skatteverket? Var det innan slutdatumet nu i mars eller efter? Vill minnas att allt var i sin ordning innan april...?

Jag tror inte ens Hyllie slår den delen av Västra Hamnen, det är ju MITT på masttorget som vi får säga är den folktätaste delen av Västra Hamnen, du har ICA Maxit där, 100 meter till Turning Turso och kanske lite lite mer till havet.
Deras kontor där uppe är riktigt fina!

Jo Terry, du slår mig inte på fingrarna när det gäller kunskap om kommersiella fastigheter i denna stad. Där har jag full koll... Mitt leverne bygger på att förvalta kommersiella fastigheter och hyra ut tomma lokaler. Stenkoll på kvm priserna i kommersiella områden har jag ! ;)
Varför kvm priserna är högre i Hyllie är för att det attraherar privata, STORA hyresgäster och INTE minst enkom knappa 15 min till Kastrup och 25 min till Köpenhamn C.

Om man inte får in skatten imorgon, då kommer man inte få den tidigt eller?

Om man inte får in skatten imorgon, då kommer man inte få den tidigt eller?

Du kan se om du loggar in på skatteverket och kollar på ditt skattekonto, om någon utbetalning är antecknad där så kommer pengar, annars inte.

Märkligt gällande deklarationen är oxå att min dotter (som deklarerade för första gången iår, hon är 19) gjorde allt ”by the book”...dvs. deklarerade tidigt den 21:a, la till sina kontouppgifter dagen därefter med min hjälp...likväl inte har fått sin lilla återbäring om ca 2300kr...och ja, hon är ansluten till Kivra sedan länge...

När skickade AASA in uppgifterna till Skatteverket? Var det innan slutdatumet nu i mars eller efter? Vill minnas att allt var i sin ordning innan april...?
Gå in och titta på din deklaration på skatteverket så ser du om och när ändringar är gjorda, eller ring och fråga.

Märkligt gällande deklarationen är oxå att min dotter (som deklarerade för första gången iår, hon är 19) gjorde allt ”by the book”...dvs. deklarerade tidigt den 21:a, la till sina kontouppgifter dagen därefter med min hjälp...likväl inte har fått sin lilla återbäring om ca 2300kr...och ja, hon är ansluten till Kivra sedan länge...
Tydligen så har Skatteverket missat 40.000 personers skatteutbetalning, så än finns det hopp.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/gPBzd9/tekniskt-fel-forsenar-skatteaterbaringen

Tydligen så har Skatteverket missat 40.000 personers skatteutbetalning, så än finns det hopp.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/gPBzd9/tekniskt-fel-forsenar-skatteaterbaringen

Tack gulliga DU Lize, för att du skickade detta... Ser oxå att min dotter hade skickat mig ett meddelande via messenger om att hon just hade fått ett meddelande om detta från Skatteverket tidigare idag och att hon skulle få sin utbetalning i nästa vecka... :) När man är 19 år, så är 2300kr mycket pengar! :) Ja, det bör det ju vara för alla människor så klart :)

Tack gulliga DU Lize, för att du skickade detta... Ser oxå att min dotter hade skickat mig ett meddelande via messenger om att hon just hade fått ett meddelande om detta från Skatteverket tidigare idag och att hon skulle få sin utbetalning i nästa vecka... :) När man är 19 år, så är 2300kr mycket pengar! :) Ja, det bör det ju vara för alla människor så klart :)
Tack! Kommer ihåg själv när man var ung och man fick en liten peng :)

Någon som vet vad banker och dylikt ser på överskott av kapital? Större underskott ses ju som i många fall negativt för kreditbetyg och lånegivare, så undrar då om någon vet vad överskott anses vara? Är det någon som påverkar negativt också?

Någon som vet vad banker och dylikt ser på överskott av kapital? Större underskott ses ju som i många fall negativt för kreditbetyg och lånegivare, så undrar då om någon vet vad överskott anses vara? Är det någon som påverkar negativt också?

Har alltså sålt en bostad och gått med vinst, vilket har kvittats ut mot mina ränteutgifter och därefter har jag gått plus och fått ett överskott.

Om jag nu vill göra "efterändring" på sådant som blev fel i skattedeklarationen, som vissa gjorde förra året och fick tillbaka pengar,
Hur gör jag då? Loggar in på skatteverket?
Är en ränta framförallt som ska läggas till.

Om jag nu vill göra "efterändring" på sådant som blev fel i skattedeklarationen, som vissa gjorde förra året och fick tillbaka pengar,
Hur gör jag då? Loggar in på skatteverket?
Är en ränta framförallt som ska läggas till.
Tror bara du gör det, däremot tar det väl lite tid om du ska ha mer pengar då uppgifterna ska granskas förmodar jag.

Inkomstdeklaration 1?

Jag har överskott av kapital på gällande taxering. Fått för mig att nitt betyg är oförskämt bra pga det

Nån som har haft lån från slantar och dem har rapporterat in räntan?
Hade bara betalat slantar lånet en månad förra året så det är kanske för låg ränta? Egentligen strunt samma då det är så låg summa
Men blev fundersam då det inte stod med på deklarationen

Nån som har haft lån från slantar och dem har rapporterat in räntan?
Hade bara betalat slantar lånet en månad förra året så det är kanske för låg ränta? Egentligen strunt samma då det är så låg summa
Men blev fundersam då det inte stod med på deklarationen

Om dom rapporterar bör dom rapportera för alla. Finns ingen generell undre beloppsgräns.
Jag hade ett par kontrolluppgifter som handlade om 1-3 kronor

Bra idé. Men om det ska håller det verkligen? Pratade just länge med skatteverket och förklarade min situation och det jag läst här om andras situation och den information som finns på mina sidor på skatteverkets hemsida. Handläggaren förstod nog läget och skulle skicka mitt ärende, skrev mail på deras mailmeddelandesida, till mitt lokala skattekontor och handläggare där så ska dom "titta på det". Väntar mig lång handläggningstid med tanke på att det är deklarationstid. Handläggaren menade att jag hade kunnat undvika detta genom att godkänna ränteändringen när den kom från aasa den 22 mars. Men den information som SV ger är ju att om man ändrar något får man inga pengar tillbaka i april. Nu står det på min SVsida att jag gjort ändringar i min deklaration som behöver godkännas men det är ju inte jag som gjort ändringarna det är ju Aasa. Så nu får jag vänta och se vad lokalkontoret säger.

Har Du hört något från Ditt skattekontor?
Jag lämnade själv en blanketten ”förtids utbetalning av a-skatt” i onsdags och hänvisade just till att jag hade gjort allt i min makt för att säkerställa utbetalning av skatt nu i april, men att ytterligare kontroll uppgift från Aasa Kredit hade inkommit efter jag hade deklarerat, men att ingen indikation om detta hade kommit mig tillhanda och därmed låg utanför min makt att åtgärda.

Jag har inget hört från Skattekontoret. Trodde jag skulle kunna se att ansökan iallafall var inkommen på ”mina sidor”, men inget där... :(

Skattekontoret menar att ens deklaration är en process som kan hålla på hur länge som helst, eller tills den är klar. Att ett bolag inte lämnar in kontrolluppgifter i tid är inget de vidtar åtgärder för, Handelsbanken hade missat lämna in något för alla sina kunder, om fler än 5000 kunder blir drabbade kanske man reagerar. Att få tillbaka skatt i april är en möjlighet inte en självklarhet. Det är inte ens självklart få tillbaka i juni, september osv, förändringar i deklarationen kan ske jättelänge. att begära förtida återbäring är bara dumt för det är jättelång handläggning på det. De beskeden har jag fått.

Skattekontoret menar att ens deklaration är en process som kan hålla på hur länge som helst, eller tills den är klar. Att ett bolag inte lämnar in kontrolluppgifter i tid är inget de vidtar åtgärder för, Handelsbanken hade missat lämna in något för alla sina kunder, om fler än 5000 kunder blir drabbade kanske man reagerar. Att få tillbaka skatt i april är en möjlighet inte en självklarhet. Det är inte ens självklart få tillbaka i juni, september osv, förändringar i deklarationen kan ske jättelänge. att begära förtida återbäring är bara dumt för det är jättelång handläggning på det. De beskeden har jag fått.

Det är säkert så som Du skriver och förmodligen har du nog rätt gällande handläggnings tiden gällande ”förtida återbetalning”, men det finns ett antal trådar här ute om folk som har sökt just ”förtida återbetalning”, men dom flesta har då sökt redan i januari el februari och har då förvisso haft mer legitima skäl än vad jag har (såsom skulder hos KF eller skulder på väg dit), men i de fallen som finns här ute, så har det varit relativt kort handläggningstid... MEN det har ju varit INNAN deklarations tiden när kanske handläggarna har lite mindre att göra...
Jaja, jag vågar inte tro på positivt besked, men tänkte att prova kan man ju göra iallafall...

Min sambo sökte i deklarationstider och det tog cirka tre veckor och då hann dom slarva bort alla hans papper också så vi fick skicka in på nytt. Han fick utbetalt iaf men hade då skulder hos fogden.

Ge inte up, prata med ditt lokala skattekontor som handlägger din deklaration och förklara läget. Jag var mest irriterad över deras inställning om hur och när ens deklaration kan ändras av att ett bolag meddelar uppgifter för sent.

Det är inte det lokala kontoret som handlägger utan det kan skickas vart som helst

Min sambo sökte i deklarationstider och det tog cirka tre veckor och då hann dom slarva bort alla hans papper också så vi fick skicka in på nytt. Han fick utbetalt iaf men hade då skulder hos fogden.

Tack för Din ”input” Jonaaaa ! Det är det jag åsyftar...med giltiga skäl... Jag har inga skulder hos inkasso eller KF...ännu, ska kanske tilläggas... :( Jag antar att jag därför inte kommer bli beviljad förtida återbetalning :(

Hej,

Måste fråga er som vet. Hur kan man se om KF tar skatten? Står det inget under utbetalt då?

Tacksam för svar.

Väntar också på besked ang förtidsåterbetalning av mina skattepengar.Var kan man se att det har kommit in till skatteverket?

Väntar också på besked ang förtidsåterbetalning av mina skattepengar.Var kan man se att det har kommit in till skatteverket?

Det kan man inte :( Jag trodde att man skulle kunna se att den blanketten var registrerad som ankommen på ”mina sidor” hos Skatteverket, men då jag lämnade in min redan i onsdags och fortfarande inte kunde se något på ”mina sidor”, så ringde jag Skatteverket idag.
Handläggaren sa att den kunde man inte se, men att hon kunde bekräfta att den var inkommen. Handläggningstiden trodde hon var mellan 2-4 veckor. Några övriga frågor ville hon inte svara på av sekretess skäl... Märkligt, då dom annars har svarat på alla mina frågor gällande min deklaration...men så sa hon iallafall mycket bestämt !

Tack Kimsan72,Jag håller tummarna för oss båda att vi får det beviljad,behöver dom här skattepengarna för att ordna upp i ekonomin.Skriver här så fort jag vet något.

Tack Kimsan72,Jag håller tummarna för oss båda att vi får det beviljad,behöver dom här skattepengarna för att ordna upp i ekonomin.Skriver här så fort jag vet något.

Tack fina Du - jag håller oxå mina tummar för oss båda! Även då det är av tråkigt skäl, så tror jag att Dina möjligheter att få igenom förtidsåterbetalningen är bra mycket större än min chans...
Jag meddelar oxå vad min ”dom” blev när det kommer !

Hej.

Kan någon snälla hjälpa mig. Vart ser jag att min återbäring gick till kronofogden? I det beslut jag fick från skatteverket står det inget. :-/

Snälla jag är ny här och förstår inte riktigt hur jag ser om jag får svar på mina frågor.

Hej.

Kan någon snälla hjälpa mig. Vart ser jag att min återbäring gick till kronofogden? I det beslut jag fick från skatteverket står det inget. :-/

Snälla jag är ny här och förstår inte riktigt hur jag ser om jag får svar på mina frågor.
I det slutskattebeskedet du fått (via Kivra) så finns det på näst sista sidan ett kontoutdrag där står det om beloppet är utbetalt till KFM.

Hej.

Har du skulder för indrivning kan du utgå från att kfm fick pengarna. Ett beslut om avräkning eller utmätning eller både och kommer på posten

Har du skulder för indrivning kan du utgå från att kfm fick pengarna. Ett beslut om avräkning eller utmätning eller både och kommer på posten
Jag fick mitt från KFM på posten idag.

Ursäkta eventuellt upprepning. Jag har sett att vissa har skickat in blankett om förtidsutbetalning av skatten. Även jag har fått Aasa kredit uppgifter inskickat för sent. Kan man göra det online eller måste man gå eller ringa till det lokala kontoret?

Ursäkta eventuellt upprepning. Jag har sett att vissa har skickat in blankett om förtidsutbetalning av skatten. Även jag har fått Aasa kredit uppgifter inskickat för sent. Kan man göra det online eller måste man gå eller ringa till det lokala kontoret?

Ja, det finns en blankett inne på Skatteverkets hemsida, som du skriver ut och fyller i. Antingen skickar Du sedan in den eller lämnar in den på närmsta skattekontor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp