- Meddelanden
- 484
- Mottagna reaktioner
- 128
- Poäng
- 327
Idag syns de nya inkomstuppgifterna hos mig
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hos mig också de kom ju i juni förra året. Vad kommer det att innebära för dem som tänkt söka samlingslån, ska man göra det redan nu?Idag syns de nya inkomstuppgifterna hos mig
Hos mig också de kom ju i juni förra året. Vad kommer det att innebära för dem som tänkt söka samlingslån, ska man göra det redan nu?

Om man nu ansökt om att ändra sitt underskott och inkomsten redan uppdaterats vad innebär det för dem som tänkt ompröva deklarationen efter nya inkomsten i juni? Eller tänker jag knasigt nu att det är negativt att inkomsten redan uppdaterats.😕Om inget annat i ens förutsättningar ändras tills juni (eller när man nu tänkt söka) är det nog bara att köra![]()
Om man nu ansökt om att ändra sitt underskott och inkomsten redan uppdaterats vad innebär det för dem som tänkt ompröva deklarationen efter nya inkomsten i juni? Eller tänker jag knasigt nu att det är negativt att inkomsten redan uppdaterats.😕
I mitt fall ca en vecka.
Men om man gjorde ändringar på deklarationen får man väl vänta till juni? Eller du har redan fått utbetalt en gång?
Är det någon som tidigare har haft kvarskatt men fått slutskattebeskedet innan augusti? Var jag kan läsa mig till får personer med kvarskatt slutskattebeskedet i augusti.
Jag vill knappt tro det är sant. Jag har alltid kvarskatt och gjort aldrig avdrag och har de senaste två åren fått i augusti (kan inte se längre tillbaka på Kivra, då jag började deklarera digitalt). Överallt står det dessutom att har man kvarskatt får man beskedet i augusti. Känns som man straffas för att man har kvarskatt, vill verkligen ha beskedet nu så att min inkomst uppdateras.Jag fick i juni i fjol hade kvarskatt
Jag vill knappt tro det är sant. Jag har alltid kvarskatt och gjort aldrig avdrag och har de senaste två åren fått i augusti (kan inte se längre tillbaka på Kivra, då jag började deklarera digitalt). Överallt står det dessutom att har man kvarskatt får man beskedet i augusti. Känns som man straffas för att man har kvarskatt, vill verkligen ha beskedet nu så att min inkomst uppdateras.
När skickade du in deklarationen Då? Hur mycket i underskott hade du och gjorde du förskottsinbetalning av underskottet?Kollade nu. 5 juni i Kivra
När skickade du in deklarationen Då? Hur mycket i underskott hade du och gjorde du förskottsinbetalning av underskottet?
Kan det vara därför det gick så fort för dig för att du dels deklarerade tidigt och sedan bara någon dag efter att du fått din deklaration betalade in din skatteskuld och därmed inte i praktiken hade någon skatteskuld kvar. Därmed prioriterade de dig.Oj någon av första dagarna. Minns inte exakt men någonstans 50-70000 tror jag. Betalade in det några dagar efter om jag minns rätt.

Ja precis. Slutskattebesked kommer i samband med utbetalning. 5-7 juni räknar jag med att min slutskattebesked är klar och pengarna trillar in på kontotNu på måndag, alternativt tisdag så börjar väl återbäringen betalas ut? Kommer slutskattebeskedet i samband med detta? Jag tycker att slutskatten borde vara beslutad nu om utbetalningarna sker på måndag men på mina sidor hos skatteverket så går det ej att se dessa uppgifter då det heter att det ej är fastställt ännu. Ja ja, det är väl ändå inte hela världen. Det kommer väl när det kommer!![]()

När kommer pengarna man ska få tillbaks till skattekontot ?
Har fortfarande 0kr där och ingen utbetalning.
Håller med där. Pengarna på kontot kommer du se först. Hoppas också på mån-tid🙄Nästa vecka någon dag, tror pengarna kommer långt innan du ser något på Skattekontot då det är en fördröjning där... Vissa får säkert redan på mån-tis och andra så sent som fredag

Har du anmält konto och allt ser bra ut så börjas det betalas ut under veckan. Enda de sagt är väl att pengarna ska vara utbetalda före midsommar. Så är nog bara att vänta. Ingen kan säga exakt vilken dag tror jag.När kommer pengarna man ska få tillbaks till skattekontot ?
Har fortfarande 0kr där och ingen utbetalning.
Jodå, konto är samma som alla andra år och deklarationen inskickad i april.
Tyckte det bara var konstigt att inga pengar på skattekontot än 😛
Sandra!! Tusen tack för tipset! Funkade för mig och jag kan se slutgiltig skatt!Tips!
Om ni loggar in nu på slutligt skattebesked och väljer år 2017 och skriv ut pdf så ser ni redan idag beslutet
Tack för svar! När jag tar skatt som jag betalat minus min slutskatt så skiljer det sig 3000kr med min preliminära besked. Konstigt. Får väl se hur mycket som trillar in på kontotDet funkade!
Min skatt var samma som när jag deklarerade så resultatet var samma som preliminära. Men ja du tar inbetald skatt - denna så ser du vad du får tillbaka.

Måndag-tisdag skulle jag räkna medTänkte också på en sak.
Det står att pengarna kommer 5-6 juni, men 6 juni är ju röd dag.