Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Deklaration 2019

På mitt skattekonto står det utbetalning. Jag har skuldsaldo och pågående utmätning.

Kommer jag att få pengarna eller går de till kf? Ser ingenting om att de har gått dit.

En fråga till, om jag ändrar i deklarationen till något ungefärligt och det visar sig vara fel? (Av misstag) är det brottsligt eller vad händer? Ska fylla i avdrag jag inte är säker på att de är korrekta
Det är bara brottsligt andra gången om dom ber dig verifiera, du kan skriva 2 miljarder vid första tillfället. Är vid rättning och om dom ber om underlag som inte är korrekt det är först då du begår en brottslig handling, sen om det diffar på några kronor spelar nog mindre roll.

Jag har skrivit reseavdrag de senaste åren. Dock inga stora summor. Klarat mig varje gång, skulle det bli granskning så är det bara skita i reseavdragen, först då gör jag nåt brottsligt, då jag ej har giltiga skäl till avdrag.

En fråga till om samma ämne. Vår trevliga skatt. Jag har nu så det står att skatten är utbetalad 6/4-19. Som det står på typ allas skatt. Men jag pratade nyss med min mamma som sa att kronofogden ändå kan dra detta belopp innan det sätts in på kontot? Stämmer det? Jag har inget skuldsaldo och ingen utmätning JUST NU. Kommer dock ha det närsom. För mina skulder uppgår nog till 400 tusen just nu som bara väntar på att bli fastställda. Ser inget heller på mitt konto om att det skulle komma imorgon t.ex. Så tidigast onsdag?

Har du ingen utmätning så kommer pengarna till ditt bankkonto.

Jag är en hon! Tro det eller ej, haha. Men okej, jag har ingen skuld just nu! Så då räknar jag med mina pengar då. För de står ju trots allt att det utbetalats

Utbetalningen syns nu på skattekontot, med datum 6 april. Då bör allt vara grönt. Bara hoppas att den hanteras snabbt av banken?! :)

Jag fick brev i Kivra från skatteverket nyss om att pengarna betalas ut inom en vecka.

Jag fick brev i Kivra från skatteverket nyss om att pengarna betalas ut inom en vecka.

Sist på bollen! 😛

Men reseavdrag efter, hur troligt är det att det görs en granskning om man lämnar in uppgifter i efterhand? Samma risk? Jag har rätt till avdrag, men har befunnit mig i en sådan situation där jag inte kommer att kunna förklara motivet bakom det avdraget om det granskas då jag inte kommer att kunna visa kvitton, bilmätarställning etcetera. Och om det granskas och man avstår reseavdraget, blir det någon böter på det? Tycker att allt detta varit så snurrigt när jag försökt läsa mig till vad reglerna säger.

Har alla som fått utbetalat på skattekontot även fått sitt slutskattebesked till Kivra ännu?

Har bara fått besked att dom utbetalts. Har Swedbank. Inga pengar än.

Våga man ändra o lägga till resorna nu eller ska man vänta ?

Sist på bollen! 😛

Men reseavdrag efter, hur troligt är det att det görs en granskning om man lämnar in uppgifter i efterhand? Samma risk? Jag har rätt till avdrag, men har befunnit mig i en sådan situation där jag inte kommer att kunna förklara motivet bakom det avdraget om det granskas då jag inte kommer att kunna visa kvitton, bilmätarställning etcetera. Och om det granskas och man avstår reseavdraget, blir det någon böter på det? Tycker att allt detta varit så snurrigt när jag försökt läsa mig till vad reglerna säger.

Puttar denna!

Våga man ändra o lägga till resorna nu eller ska man vänta ?

Det verkar som allt är klart från skatteverket och att utbetalningarna är skickade. Men jag kommer nog ha is i magen o vänta tills imorgon..

Om man har ett enskildföretag men skrev 0 på allt eftersom man inte jobbade och lämnade in allt den 19 Mars.

Kommer UC uppdateras i April eller måste man vänta till Juni?

Vet redan att pengar kommer i Juni men hoppas på att dom uppdaterar UC så länge till dess.

Om man har ett enskildföretag men skrev 0 på allt eftersom man inte jobbade och lämnade in allt den 19 Mars.

Kommer UC uppdateras i April eller måste man vänta till Juni?

Vet redan att pengar kommer i Juni men hoppas på att dom uppdaterar UC så länge till dess.
UC:n uppdateras väl inte förrän du får beslutet? Och får du utbetalning i juni kommer ju beslutet några dagar innan du får pengarna.

Jo det jag misstänkte, men skrev till skatteverket och frågade ändå. Får väl se vad dom säger

Runt 23 igår kom mitt besked till kivra

Står att det är påväg på mitt Nordea konto också. Men står 10/4
Så släpps inte idag alltså?

Står att det är påväg på mitt Nordea konto också. Men står 10/4
Så släpps inte idag alltså?
Kanske gör det ändå! För dem kan tydligen lägga om utbetalningen till idag sen. Enligt min kloka mor, men får se! Jag har is i magen till 13.

Knappast banken går in å släpper pengarna i förtid, pengarna släpps inatt på tolvslaget när det står så. Hade däremot handläggaren/datorn på Skatteverket valt "Snarast" istället för att angett ett datum när dom gjorde överföringen hade pengarna redan varit på era Nordea konton nu. Hoppas vi med Swedbank oxå får pengarna senast imorrn, syns ingen kommande summa hos mej iaf.

Knappast banken går in å släpper pengarna i förtid, pengarna släpps inatt på tolvslaget när det står så. Hade däremot handläggaren/datorn på Skatteverket valt "Snarast" istället för att angett ett datum när dom gjorde överföringen hade pengarna redan varit på era Nordea konton nu. Hoppas vi med Swedbank oxå får pengarna senast imorrn, syns ingen kommande summa hos mej iaf.

Tror pengarna går genom swedbanks banksystem och dom då blir utbetalda direkt så, brukar vara samma sak med löner, typ som med jobbet nu så betalas lönen frpn nordea, då ser jag aldrig framtida insättnibg längre, har swedbank,

Tror pengarna går genom swedbanks banksystem och dom då blir utbetalda direkt så, brukar vara samma sak med löner, typ som med jobbet nu så betalas lönen frpn nordea, då ser jag aldrig framtida insättnibg längre, har swedbank,
Min LÖN ser jag varje månad som framtida utbetalning på Swedbank nån dag innan, är den 25e en måndag ser jag lönen lura där hela helgen. :D Ja har dock aldrig sett Skatteverkets pengar innan dom kommit, däremot märkt som du säger dom går rakt in på kontot för klockslagen hr inte varit där vid 1320 el 1520 utan typ kl 11 var det sist vill ja minnas.

Pengarna kommer in imorgon. Jag jobbar på Swedbank och kan se utbetalningsdatum. Betalningsfilen kom in till banken igår och alla som ingår i den filen får pengarna samtidigt, så det blir tyvärr inga pengar idag.

Pengarna kommer in imorgon. Jag jobbar på Swedbank och kan se utbetalningsdatum. Betalningsfilen kom in till banken igår och alla som ingår i den filen får pengarna samtidigt, så det blir tyvärr inga pengar idag.
Menar du de som har Swedbank som bank ? De blir fina räntepengar för banken det, att hålla pengarna en dag.....

Men neeej, menar du att jag räknat ner timmarna i onödan. Åh, lär ju dö innan det är onsdag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp