Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2019

Det känns inte som så, jag har inte fått någon annan uppdatering hos mig i alla fall.. Så lite nervös än, behöver inte pengarna nu, men helst av allt vill jag ju slippa att det ska ske en granskning av avdraget...

Nä det har ju faktiskt varit det mest nervösa, man vill ju verkligen slippa bli granskad.
Och är heller inte i desperat av pengarna nu, men ändå lite segt om ärendet är avslutat och godkänt nu och man ändå måste vänta till efter påskhelgen för att få dem..
Får hålla tummarna och vänta och se helt enkelt..

Nä det har ju faktiskt varit det mest nervösa, man vill ju verkligen slippa bli granskad.
Och är heller inte i desperat av pengarna nu, men ändå lite segt om ärendet är avslutat och godkänt nu och man ändå måste vänta till efter påskhelgen för att få dem..
Får hålla tummarna och vänta och se helt enkelt..

Blir det godkänt (för mig) firar jag med ett par sprutor botox för att kompensera bekymmersrynkorna som kommer med denna oro! :D

Nån som fått nån uppdatering kring detta med reseavdrag?
Jag har under dagen fått uppdatering under händelser på mina sidor "Handläggning av ditt ärende har avslutats", men inget nytt om man kollar skattekontot om någon utbetalning, men det kanske kommer senare idag? Vågar man hoppas på pengar på kontot imorrn? Eller senast torsdag iaf?

För de kan väl inte ha avslutat ärendet bara sådär om det inte blivit godkänt?
Hade det blivit granskat mer eller nekat så bör de väl ha kontaktat mig först innan de avslutar ärendet?

@magdaa eller ni andra som gjort detta tidigare år, hur lång tid har det tagit från att ni fått att ärendet avslutats, till att ha pengar på kontot? Vore lite segt om det dröjer till efter påskhelgen
Då är säkert pengarna på väg.När det stod så på mig förra årets så utbetalades pengarna samma dag. Kommer säkert komma upp att utbetalning är gjord hos dig inom kort, de har troligen olika körningar som sköter alla händelser. Om pengarna utbetalas idag borde du ha de på torsdag nångång, brukar ta 2 bankdagar från dom.

Jag har under dagen fått uppdatering under händelser på mina sidor "Handläggning av ditt ärende har avslutats", men inget nytt om man kollar skattekontot om någon utbetalning, men det kanske kommer senare idag? Vågar man hoppas på pengar på kontot imorrn? Eller senast torsdag iaf?

Hade det blivit granskat mer eller nekat så bör de väl ha kontaktat mig först innan de avslutar ärendet?

@magdaa eller ni andra som gjort detta tidigare år, hur lång tid har det tagit från att ni fått att ärendet avslutats, till att ha pengar på kontot? Vore lite segt om det dröjer till efter påskhelgen

Står samma hos mig, men inget på skattekontot.

På mitt står de Besked om beslutade skatteuppgifter 11/9

På mitt står de Besked om beslutade skatteuppgifter 11/9

När skickade du in deklarationen andra gången?
Jag fick mitt besked om beslutad slutskatt den 12e om jag minns rätt, men det är ju för den första godkända deklarationen du skickar in utan ändringar, sen blir det en omprövning när du skickar in igen med ändrade uppgifter.
Som jag förstått det iaf

Jag fick mitt besked om beslutad slutskatt den 12e om jag minns rätt, men det är ju för den första godkända deklarationen du skickar in utan ändringar, sen blir det en omprövning när du skickar in igen med ändrade uppgifter.
Som jag förstått det iaf
Stämmer!

Jag skickade in min omprövning, resor, den 9/4, hoppas pengarna kommer snart. Har börjat lysa och blinka varningslampor i bilen likt en tindrande julgran och displayen tjatar ” kontakta verkstad”😱 Har 600 på kontot så det kommer jag ingen vart med på bilverkstaden:D Tutar och kör ändå, på med musik så jag inte ska höra om motorn börjar låta konstigt, och nästan blundar:DÄr livrädd att den ska lägga av/skära ihop, må inget hända innan skattepengarna kommer😳 Måste ha bilen till jobbet!

Senast ändrad:
Som jag förstått det iaf
Ja omprövningen har kommit in den 9 sen denna 11

Samma dag eller någon dag efter!
Tror absolut du får innan påsk.

Glad Påsk förresten!:)

Samma dag eller någon dag efter!
Tror absolut du får innan påsk.

Glad Påsk förresten!:)

Okej, låter ju bra och hoppas på samma sak för mig då :)
Inatt hade jag fått i kivra från skatteverket, att beslutet var godkänt och att det ska betalas ut överskottet efter omräkningen. Och nu imorse var det uppdaterat på skattekontot också med omräkning slutlig skatt och utbetalning igår den 16e, så kan ju hoppas pengarna dyker upp på kontot senare idag, eller iaf senast imorrn :)
Kul att denna variant funkar om man vill ha in pengarna tidigare istället för att vänta till juni :)

Tack och glad påsk på dig själv, och alla andra :)

Fick besked i Kivra idag, omräkning! Står att pengarna kommer inom en vecka! Dock var det en helt annan summa än vad jag skickat in! Hade räknat med ca 5000 men får 1700 (?)

Okej, låter ju bra och hoppas på samma sak för mig då :)
Inatt hade jag fått i kivra från skatteverket, att beslutet var godkänt och att det ska betalas ut överskottet efter omräkningen. Och nu imorse var det uppdaterat på skattekontot också med omräkning slutlig skatt och utbetalning igår den 16e, så kan ju hoppas pengarna dyker upp på kontot senare idag, eller iaf senast imorrn :)
Kul att denna variant funkar om man vill ha in pengarna tidigare istället för att vänta till juni :)

Tack och glad påsk på dig själv, och alla andra :)

Ja det funkar. Jag sa ju det!😛

Fick besked i Kivra idag, omräkning! Står att pengarna kommer inom en vecka! Dock var det en helt annan summa än vad jag skickat in! Hade räknat med ca 5000 men får 1700 (?)

Har du räknat med att det dras ca 30%, beroende på din inkomstskatt?

Står det att det blev utbetalt igår för dig med? Står att det ska bli utbetalt till kontot inom en vecka, men man får ju hoppas det går på max två dagar. Mer än så ska det ju inte behöva ta när det gäller att flytta pengar elektroniskt tycker man ju.
Men det var konstigt att det blev sån skillnad på vad du hade räknat med, för mig stämde det bra. Hur gjorde du din uträkning, missat nåt?

Har du räknat med att det dras ca 30%, beroende på din inkomstskatt?

Nja man får behålla ungefär 35% (beroende på skattetabell) av summan som blir efter man dragit bort de obligatoriska 11000kr

Så det är nog det @DN1981 missat i sin beräkning, för då stämmer 1700 rätt bra om summan är 5000 innan.

Står det att det blev utbetalt igår för dig med? Står att det ska bli utbetalt till kontot inom en vecka, men man får ju hoppas det går på max två dagar. Mer än så ska det ju inte behöva ta när det gäller att flytta pengar elektroniskt tycker man ju.
Men det var konstigt att det blev sån skillnad på vad du hade räknat med, för mig stämde det bra. Hur gjorde du din uträkning, missat nåt?

Ja det står så för mig med! Drog av ca 16.000 och 11.000 räknar de ju bort. Tas det bort skatt också?

Ja det står så för mig med! Drog av ca 16.000 och 11.000 räknar de ju bort. Tas det bort skatt också?

Ja precis. Eller du får igen en del av reseavdraget som du gör, ungefär en tredjedel, inte hela beloppet tyvärr.
Så summan du får utbetalt stämmer

Men åh, hos mig har det inte kommit något besked ännu 😕:(

Vad händer om jag inte blir godkänd? Jag svarar t ex aldrig på nummer jag inte känner igen. SKA jag svara? Vill ju hellre då att det rinner ut i sanden, men det kanske inte funkar så?

Ja du måste nog övervinna den tröskeln med att svara i telefon,
Det är ofta inget farligt.
Svarar heller inte på skyddat nummer ska sägas.

Står inget på min heller så de lär väl ta ett tag

Inga pengar än, så lär inte bli några idag då iaf. Hoppas verkligen banken inte ska så lång tid på sig och det kommer in imorrn..

Fortfarande inga pengar på kontot.. :( ska man bli orolig att det inte kommer in nå pengar idag då, eller ska man våga hoppas tro att det kommer in under dagen?
Helt sjukt ändå tycker jag att 2019 ska det behöva gå flera dagar för att flytta pengar elektroniskt..

Update:
Nu 13:20 ungefär fick jag in pengarna :D rätt skönt när det blev så att man ska iväg över påsken så nu fick man en liten extra reskassa så man slipper snåla hela helgen :)

Senast ändrad:
Fick svar på Mail nu att handlingstiden är upp till 5 v konstigt när en del få efter en v :(((

För mig står det bara att omprövningen är mottagen

Suck, nu fick jag tillbaka att jag måste komplettera för att de ska kunna ta ställning till om jag får reseersättning eller ej. Kanske borde ringa och rådfråga dem hur jag ska göra då 😕

Jag fick Mail idag att jag skulle redovisa milen till jobbet plus kontoutdrag m.m .så jobbigt ,men vad gör man inte :)men trodde man skulle få pengarna nu ,men första gången man bli kollad

Suck, nu fick jag tillbaka att jag måste komplettera för att de ska kunna ta ställning till om jag får reseersättning eller ej. Kanske borde ringa och rådfråga dem hur jag ska göra då 😕

Fick du oxå via Mail att du måste komplettera??
Vad efterfrågar dom då??

Besiktningsprotokoll om mil eller kontoutdrag hela 2018 reg nummer m.m

Min verkar dom inte ens ha kollat på än:( verkar vara endel som måste komplettera sin reseersättning.
Jag som använder mig mycket av kontanter då även till bensin. Brukar det funka med endast besiktningsprotokoll?

Besiktningsprotokoll om mil eller kontoutdrag hela 2018 reg nummer m.m

Ja, och för mig då som har använt två olika bilar (varav en är såld, var morsans), bott på två adresser och haft tre jobb så blir det otroligt jobbigt för typ 4000 spänn. Ska ringa handläggaren i morgon, men det stod typ ”Om du kan redovisa detta skicka dina uppgifter till...”, så bör väl inte vara problem om man inte redovisar (= man får inte tillbaka). Har så mycket annat omkring mig nu så det känns som det är något som tar alldeles för mycket energi.

Min verkar dom inte ens ha kollat på än:( verkar vara endel som måste komplettera sin reseersättning.
Jag som använder mig mycket av kontanter då även till bensin. Brukar det funka med endast besiktningsprotokoll?

Det tror jag, antingen eller måste det vara som jag fattade det. Betalar också mycket kontant, använder kreditkort, lånade pengar osv.

Får se om även jag skall komplettera då, inget hört ännu.....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp