Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Deklaration 2019

Vilka tittar minuc regelbundet och kan säga med 100 % säkerhet att betyget ändrats till följd av nya inkomsten och inte något annat?
Jag kan. Inga FF eller lån/ krediter. Betyget gick från 0,6 till 0,1 när 2018 års uppgifter kom in

Hoppas du har rätt Terry, går från ca 480 till 400.. Å underskott ca 130 till 165.. Innan har inkomsterna ökat för varje år och då har inte scoren påverkats av underskottet som ökats.. Minskad inkomst kanske påverkar mer... Återkommer givetvis när UCn uppdateras, inget annat kommer ändras i UC än förrän i juni när några ff försvinner.
@Terry_ MinUC är nu uppdaterad och betyget gick fr 1,2 till 1,3 :D Helt ok ändå

Varför uppdateras alla förutom min? Haha vad i helvete.

Min inkomst är uppdaterad. Minskat undersjott från 90 till 17k. Högre inkomst. Har fortfarande samma dåliga betyg. Kan de släpa lite? Alltså bugg?

Min inkomst är uppdaterad. Minskat undersjott från 90 till 17k. Högre inkomst. Har fortfarande samma dåliga betyg. Kan de släpa lite? Alltså bugg?

Jag är helt säker på att min släpar, omöjligt att jag har samma efter att ha dubblat inkomsten

Mina uppgifter har inte uppdaterats än. Loggade in igen nu 😛

Är det verkligen bara jag som inte fått min UC uppdaterad? :(

Mitt förbättrades med 0,5% gick från 383k till 440k inkomst.

Det enda sega var att jag i princip blev lovad ett lån av Goodcash efter de nya uppgifterna. Men nej nej, nu har dom minsann höjt kraven så det blev inget med det. Dom kan numera dra åt helvete.

Varför har inte min uppdaterats ffs... fett frustrerande

För mig har allt uppdaterats förutom UC. Både Bisnode & Creditsafe

Mitt sjönk 2,2% från 5,7% till 3,5%! Nöjd ändå! Hoppas det sjunker lite till i juni då en ff är borta plus nollat kreditkort!

Mitt betyg är oförändrats trots dubbelt så mycket i inkomst. Jag väntar någon dag o ser om betyget släpar efter. Verkar ju vara work in process

Mitt betyg är oförändrats trots dubbelt så mycket i inkomst. Jag väntar någon dag o ser om betyget släpar efter. Verkar ju vara work in process
Vilken är din nuvarande inkomst? Min erfarenhet är att det blir svårare och svårare att få ett bra betyg ju högre inkomst man har :(

Det buggar fortfarande för mig. Nu försvann siffrorna från 2018 igen. Bara 2017 och 2016 syns igen haha.

Aja väntar lite så ser vi

Ni som har kikat på Creditsafe. På min finns bara den nya inkomsten med, kreditbetyget har inte ändrats ännu. Har det verkligen gjort det för er?

Gick från 400k till 800k typ :(
Min erfarenhet är att när inkomsten passerar 700 tkr så är det supersvårt att få ett bra betyg eftersom man jämförs med färre och färre människor och som har riktigt bra ekonomiska förutsättningar. Jag håller tummarna att ditt betyg justeras när månadsuppdateringen kommer.

Min erfarenhet är att när inkomsten passerar 700 tkr så är det supersvårt att få ett bra betyg eftersom man jämförs med färre och färre människor och som har riktigt bra ekonomiska förutsättningar. Jag håller tummarna att ditt betyg justeras när månadsuppdateringen kommer.

Tack. Ja jag väntar nog till nästa vecka för att ansöka om samlingslån

Det är det jag funderar över, hade mitt UC-betyg blivit bättre om jag deklarerat tidigt och haft inkomst på 500.000 istället för 800.000?

Mitt sjönk från 30% ner till 26,6% med bara nya inkomsten. Inkomsten ökade med ca 40.000kr.
Underskott från 41.000 till 100.000.

Mitt sjönk från 30% ner till 26,6% med bara nya inkomsten. Inkomsten ökade med ca 40.000kr.
Underskott från 41.000 till 100.000.
Alltså jag sänkte mitt undwrskott med 60 och höjde inkomst med 40 och inget hände ... sjukt system :(

Jag sänkte min inkomst med 38 000, påverkade inte betyget alls. Och då har jag dessutom dragit på mig en ff i måndags, efter att ha haft 0 ff i flera år. Ligger kvar på samma betyg som jag fick vid månadsskiftet.

Men det kanske händer saker vid nästa månadsskifte.

Hm, det där med Creditsafe ja. Fattar nog inget heller. Står på medel i kreditvärdighet. Gjort det sen avslutad skuldsanering från förra året. Har fått några som tagit Creditsafe så jag fattar nog inget hur det funkar 😕. Ingen ny inkomst för 2018, togs i tisdags så.......

Angående creditsafe, har noll koll på det så jag kollade min nu.
Har scoringpoäng 66
Scoringförklaring Hög.
Är det bra eller anus?

De är märkligt, 2018’s inkomst kommer o går för mig. Den syns inte nu igen...

Angående creditsafe, har noll koll på det så jag kollade min nu.
Har scoringpoäng 66
Scoringförklaring Hög.
Är det bra eller anus?
Det är bra.
Man vill ha så hög siffra som möjligt när det gäller Creditsafe betyg

Inte kollat igen, men där o bisnode var det uppdaterat.

Talar om UC nu, det som är viktigast för mig
Minuc kan vara lite skakig första dagen det uppdateras. Har varit med om flera gånger att det kommer och går som du beskriver. Imorgon bör det vara stabilt och uppdaterat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp