Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Får tillbaka 33 500 kr!!! Eller det blir ca 23 500 kr då jag ligger minus på skattekontot (inom den tillåtna gränsen!)

Senast ändrad:
Får betala 7500kr men efter reseavdrag kanske blir +/- noll.

Om man har skulder för verkställighet där avitiden passerat går det direkt till kfm.

Om man har löneutmätning eller inte är som vanligt inte intressant.
Jag har 5000 kronor i verkställighet men får säkert 30+ tillbaka på skatten. Jag har dock många lån på väg mot verkställighet. Tar KF bara för dessa 5000 eller behåller de även resten då fler skulder ”är att vänta”?

Jag får betala tillbaka 4.400kr och beror räntor på 89.000kr.! År 2022 betalade jag 99.000kr på räntor

Har inledande och får 2000tillbaka, hör handläggaren av sig om dem ska ha de eller ska man själv kontakta ??

Någon som haft skuldsanering under hela 2022 och haft någon borgenär som rapporterat in ränta? Och ja jag vet att dom mest troligt betalar mot kapitalskulden.

Någon som haft skuldsanering under hela 2022 och haft någon borgenär som rapporterat in ränta? Och ja jag vet att dom mest troligt betalar mot kapitalskulden.
Under hela vår sanering fick både maken o jag tillbaka runt 3000-4000 kr varje år under skuldsanerigngen.

Under hela vår sanering fick både maken o jag tillbaka runt 3000-4000 kr varje år under skuldsanerigngen.
Jo precis, men det behöver inte betyda att det är pga inrapporterad ränta. Det står ju på deklarationen om det är någon som rapporterat in.

Jag har 5000 kronor i verkställighet men får säkert 30+ tillbaka på skatten. Jag har dock många lån på väg mot verkställighet. Tar KF bara för dessa 5000 eller behåller de även resten då fler skulder ”är att vänta”?
Bara det jag räknar upp det tas till

Jag kan kolla när jag får min deklaration så återkommer jag Ricky, om ingen annan hinner före:)

Jo precis, men det behöver inte betyda att det är pga inrapporterad ränta. Det står ju på deklarationen om det är någon som rapporterat in.
Det fanns borgenärer som rapporterade in ränta o därav att vi tillbaka en summa i skatteåterbäring varje år.

Mina ränteutgifter har minskat med 150000kr enligt denna deklarationen gentemot föregående år; har dock inte betalt av några skulder och väntar på sista beslutet av skusan..
många bolag mot föregående år som inte lämnat in uppgifter för i år!?
har de inte skyldighet att meddela eller beror allt på grund av att man har inledande?

Mina ränteutgifter har minskat med 150000kr enligt denna deklarationen gentemot föregående år; har dock inte betalt av några skulder och väntar på sista beslutet av skusan..
har de inte skyldighet att meddela eller beror allt på grund av att man har inledande?
Fast har du inte betalt av några skulder så har du ju inga räntor ?

Jag hade skuldsanering hela 2021 och 2022.

Det var dessa bolag som rapporterade in ränta för mig. alltså förra årets deklaration kollade jag nu. har inte fått deklarationen för i år änna.

-Sileo Kapital AB
-Axactor Sweden AB
-Sergel Finans AB
-INTRUM JUSTITIA DEBT FINANCE AG
-American Express Europe (Swedenbranch) S.A.
-Collector Bank AB
-BANK NORWEGIAN AS

Totalt 50 tusen i ränta på de 7 så all skuldsanering verkar inte dras från kapitalbeloppet medan en stor del verkar göra det? Jag är skyldig kanske 30-40 bolag pengar men bara de här 7 rapporterade in ränta och det enda jag betalt är skuldsanering. Inget utanför.

Ska bli spännande att jämföra med årets.
Fick tillbaka mellan 15 och 20 förra året. Tror det blir mycket mindre i år. Kanske 5 men hoppas på 10.

Fick inledande först i september och tills dess betalade man ju! Kan ju inte skilja 150000kr för tre månader som man inte betalt på
Så länge du har betalt varje månad själv eller med utmätning tex så borde dom rapporterat in ! Hur mycket borde det vara ?

Man har ingen skyldighet att rapportera dröjsmålsränta

Så länge du har betalt varje månad själv eller med utmätning tex så borde dom rapporterat in ! Hur mycket borde det vara ?
Samma som förra, runt 200000kr
Så antar att det bara är att jämföra mot föregående år och rapportera in de som inte lämnat in själv då?

Samma som förra, runt 200000kr
Så antar att det bara är att jämföra mot föregående år och rapportera in de som inte lämnat in själv då?
Har du betalt själv ? Eller genom utmätning ? För du skrev i första inlägget att du inte betalt av något nämligen !

Skickar dem ut deklarationen dygnet runt eller bara under kontors tider?

Jag har fått min. Jag blir återbetalningsskyldig jag. Men ser att det saknas flera krediter och skit som ej rapporterat in räntan. Hur gör man då? För att få med dem i deklarationen? Aldrig behövt betala tillbaka förut.
Och gothia har inte rapporterat in någonting alls. Där har jag ju betalat multum i ränta tex..
Även ferratum, bn, Santander och många fler saknas

Senast ändrad:
Har du betalt själv ? Eller genom utmätning ? För du skrev i första inlägget att du inte betalt av något nämligen !
Det jag menade i första inlägget är att jag inte betalt bort någon skuld så summan borde vara samma som föregående år. Har alltså bara betalt varje månad.

Fick min inatt men vad jag kan se så har vissa inkasso bolag inte skickat in några uppgifter..

Jag har löneutmätning och jämkade första gången någonsin förra året. Ska dock betala 2700 ungefär. Vilket jag konstigt nog är rätt nöjd med med tanke på att jag aldrig jämkat tidigare. Måste allt betalas in eller räcker det med att hamna under 2000?

Jag fick mitt Skattebesked nu och förstår ingenting. Jämkade och skrev att jag skulle ha 60K i underskott baserat på en lön på 650K. Landade på 105.000K i underskott och får !!betala!!! 3K??

Fick min inatt men vad jag kan se så har vissa inkasso bolag inte skickat in några uppgifter..
Sambon får tillbaka 18k ! Men väldigt många inkasso bolag har inte rapporterat , tex Svea och alektrum ! Tror det saknas minst 30k i räntor från dom ! Får skicka in det själv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp