• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
17K i kvarskatt. Med löneutmätning kommer det aldrig gå och betala...och ansökan om skuldsanering i fara... fan också
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 668
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
17K i kvarskatt. Med löneutmätning kommer det aldrig gå och betala...och ansökan om skuldsanering i fara... fan också
Jämkat? Låt den hamna i högen på skulder under löneutmätningen och vänta med skuldsanering :)
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Jag har heller inte fått ännu, brukar under tidigare år vara bland de första, men som sagt var så har Skatteverket själva skrivit att de skickar ut t o m 10/3 så det är ett par dagar kvar.

Ser också att sista dag, om man har kvarskatt på 30 tkr eller mer, att betala för att slippa betala kostnadsränta var 13/2.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Jämkat? Låt den hamna i högen på skulder under löneutmätningen och vänta med skuldsanering :)
Ja, jämkat och dumt nog har jag inte räknad med ett visst bortfall av betald ränta under 2022 när jag släppte allt till KFM. Ansökte om skuldsanering i Februari. Vad bör jag göra nu?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 668
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Ja, jämkat och dumt nog har jag inte räknad med ett visst bortfall av betald ränta under 2022 när jag släppte allt till KFM. Ansökte om skuldsanering i Februari. Vad bör jag göra nu?
Du bör meddela din handläggare att du kommer få restskatt pga jämkning.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Du bör meddela din handläggare att du kommer få restskatt pga jämkning.
Jag har inte fått någon handläggare än. Har som sagt nyligen ansökt om skuldsanering och min ansökan har inte börjat behandlas än. Gör restskatten att det minskar mina chanser till ett inledande av skuldsanering?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Jag har inte fått någon handläggare än. Har som sagt nyligen ansökt om skuldsanering och min ansökan har inte börjat behandlas än. Gör restskatten att det minskar mina chanser till ett inledande av skuldsanering?
Jag hade 16k i restskatt och det var inga problem ! Den åkte med :)
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 605
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Jag har heller inte fått ännu, brukar under tidigare år vara bland de första, men som sagt var så har Skatteverket själva skrivit att de skickar ut t o m 10/3 så det är ett par dagar kvar.

Ser också att sista dag, om man har kvarskatt på 30 tkr eller mer, att betala för att slippa betala kostnadsränta var 13/2.
Hur kunde du se det? :)
 

Mnord

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Januari 2013
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Fått min deklaration nu. Är företag som glömt att rapportera in. Samt inkassobolag. Kan jag ändra detta efter att jag fått första utbetalningen? Så man får pengarna till Påsk och inte behöva vänta till Midsommar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp