- Meddelanden
- 810
- Mottagna reaktioner
- 218
- Poäng
- 427
Det är inte 1a april änNu har jag deklarerat, bara att vänta på utbetalningen i april.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Bra gjort när e-tjänsten öppnar imon!
I min app är e-tjänsten öppen.
- Meddelanden
- 409
- Mottagna reaktioner
- 167
- Poäng
- 347
Funkar att deklarera via Skatteverkets app.Det är inte 1a april än
- Meddelanden
- 276
- Mottagna reaktioner
- 52
- Poäng
- 167
Lite underlig fråga men jag var lite snabb och godkände min deklaration nu för en vecka sedan. Slutskattebesked lär ju då komma i början av april.
Jag tänkte söka ett renoveringslån i maj då mina två sista förfrågningar försvinner men har gått ned ca 100 000 i inkomst under 2022. Om jag hade väntat med att godkänna deklaration till maj hade ju slutskattebeskedet kommit i juni.
Nu till frågan, är det möjligt att ta tillbaka deklarationen/ångra att man skickat in den?
Jag tänkte söka ett renoveringslån i maj då mina två sista förfrågningar försvinner men har gått ned ca 100 000 i inkomst under 2022. Om jag hade väntat med att godkänna deklaration till maj hade ju slutskattebeskedet kommit i juni.
Nu till frågan, är det möjligt att ta tillbaka deklarationen/ångra att man skickat in den?
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Du behöver göra någon ändring i den. Kanske är för sent för det dockLite underlig fråga men jag var lite snabb och godkände min deklaration nu för en vecka sedan. Slutskattebesked lär ju då komma i början av april.
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 134
- Poäng
- 317
Gör jag 100% korrekt i att anta att min återbäring inte hamnar på mitt konto, utan betalas på den skatteskuld som ligger hos KFM? 😛
- Meddelanden
- 50
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
KorrektGör jag 100% korrekt i att anta att min återbäring inte hamnar på mitt konto, utan betalas på den skatteskuld som ligger hos KFM? 😛
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 540
- Poäng
- 627
Kan man deklarera utan ändringar och få pengar i april och sedan gå in och ändra för reseavdrag och få resten i juni?
Så fattade jag det som att man kunde....vet dock inte om resten kommer i juni eller tidigare.
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 134
- Poäng
- 317
Fifan. Känns ju 100% logiskt... men gör 100% ont när ALLT ÄR SÅ JÄVLA DYRT!!! Varenda jävla krona behövs ju nu. Tänk att två skivor ost på mackan visade sig vara rena lyxen, nu har jag en ostskiva som jag delat på mitten. Och -10kg detta året då vi inte köper grädde, creme fraiche eller mjölk längre. Mejeriprodukter är för dyrt alltså. Bregott är det enda vi "unnar" oss. Näe fyfan. Tack för svar dock! =))Korrekt
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
100%Gör jag 100% korrekt i att anta att min återbäring inte hamnar på mitt konto, utan betalas på den skatteskuld som ligger hos KFM? 😛
- Meddelanden
- 534
- Mottagna reaktioner
- 234
- Poäng
- 417
Avvecklade mitt företag 2021, och gjorde sista redovisningen förra året.
Vanligtvis har jag haft andra deklarationsblanketter som jag skall lämna in i samband med deklarationen.
Dessa blanketter syns inte nu på min sida vid inkomstdeklarationen, så jag hoppas jag inte behöver lämna in något mer än min vanliga deklaration, eftersom företaget är avvecklat.
bara rädd att skatteverket vill ha något om mitt gamla företag även detta år, och att jag då inte får återbäringen i April.
Håller tummarna.
Vanligtvis har jag haft andra deklarationsblanketter som jag skall lämna in i samband med deklarationen.
Dessa blanketter syns inte nu på min sida vid inkomstdeklarationen, så jag hoppas jag inte behöver lämna in något mer än min vanliga deklaration, eftersom företaget är avvecklat.
bara rädd att skatteverket vill ha något om mitt gamla företag även detta år, och att jag då inte får återbäringen i April.
Håller tummarna.
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Nej.Om man har fått en färdig ifylls k4 blankett och godkänner den, får man skatten nu i april då?
- Meddelanden
- 1 298
- Mottagna reaktioner
- 696
- Poäng
- 637
Onsdag 5:e eller torsdag 6:e..Får vi 4 april skatt eller 6 april ? Nån vet
- Meddelanden
- 424
- Mottagna reaktioner
- 83
- Poäng
- 247
Visst får man sin återbäring även om man har skuldsanering, har fått det de senaste åren men ändå nervös varje gång vid denna tid, hur ser man om pengarna är utbetalda ? Mvh
Om du fått det tidigare och inte har några nya skulder hos kf så får du den, du kan se utbetalningen på Skatteverket ( skattekontot) killgissar imorgon om de följer tidigare år.Visst får man sin återbäring även om man har skuldsanering, har fått det de senaste åren men ändå nervös varje gång vid denna tid, hur ser man om pengarna är utbetalda ? Mvh
- Meddelanden
- 27
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 132
Första återbäringen på 10 år som man får behålla. Känns lite konstigt
Har du haft utmätning?Första återbäringen på 10 år som man får behålla. Känns lite konstigt
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Det räcker med skulder för indrivning, behövs inte finnas en pågående löneutmätning för avräkning / utmätning av skatteåterbäring.Har du haft utmätning?
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
EvighetskampenDet räcker med skulder för indrivning, behövs inte finnas en pågående löneutmätning för avräkning / utmätning av skatteåterbäring.
Det vet jag…Det räcker med skulder för indrivning, behövs inte finnas en pågående löneutmätning för avräkning / utmätning av skatteåterbäring.
- Meddelanden
- 63
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 101
Någon som vet vilket lånebolag nordiska kreditmarknadsaktiebolaget är på deklarationen? Jag har ingen aning men tydligen betalat ränta.
- Meddelanden
- 724
- Mottagna reaktioner
- 320
- Poäng
- 487
FairloNågon som vet vilket lånebolag nordiska kreditmarknadsaktiebolaget är på deklarationen? Jag har ingen aning men tydligen betalat ränta.
- Meddelanden
- 63
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 101
- Meddelanden
- 424
- Mottagna reaktioner
- 83
- Poäng
- 247
Någon som ser utbetalning än ? Jag ser inget
- Meddelanden
- 63
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 101
Kommer väl 5 eller 6e? Då ser du den tidigast den 4eNågon som ser utbetalning än ? Jag ser inget
- Meddelanden
- 16
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 7
Yes, så gjorde jag ifjol. Inga problemKan man deklarera utan ändringar och få pengar i april och sedan gå in och ändra för reseavdrag och få resten i juni?
- Meddelanden
- 27
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 132
Ja dom senaste 10 åren betalade bort dom sista skulderna hos kronofogden i februariHar du haft utmätning?
- Meddelanden
- 91
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Jag va in i min deklaration och ändrade siffrorna på ränteavdrag men sen ändrade jag tillbaka innan jag skickade in. Det kan väl inte ses som en ändring?Gör man ingen ändring så utbetalas pengarna på onsdag eller torsdag nu till veckan. Jag får mina 8-9 juni eftersom jag har gjort reseavdrag.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
funkar att logga in i appen!