• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Delgivning när kommer kfm på besök

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Snor tråden lite. :) @Lasseman , vilka befogenheter har en delgivningsman från KFM? Jag menar när han står i dörröppningen, vad får han göra innan man kan börja tänka att det är ofredande? Hur många gånger får han ringa på, banka på dörren, slå i dörrhandtaget, knacka på fönster, skrika över hela grannskapet? Om personen ni ska delge inte är hemma men någon annan öppnar, vad gäller då? Får delgivningsmannen rycka i dörren om man försöker stänga?
Får han gå innanför dörren, vilka frågor får han egentligen ställa och förvänta sig att man svarar på? Får han kolla i hemmet om nån är där eller ropa in i hemmet etc?

Jag vet inte exakt då jag inte är delgivare och befogenheterna jag har är större än delgivningsmannens. Att gå in borde man kanske inte av säkerhetsskäl tänker jag. Fråga grannar etc bör dom göra, det är en viktig del i processen att kunna spikningsdelge.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 459
Poäng
1 527
Hur gör man om det kommer en delgivningsman och söker mig , trots att jag inte har några ärenden hos kronofogden ?
Har missat han varje gång pga nattjobb. Hemma runt 07.20 och han är här runt 10 varje dag och plingar på som en idiot. Lämnar lapp i brevlådan att kronofogden sökt mig pga betalningsföreläggande. Han har varit här 4 dagar på rad nu. Men när jag ringer kundtjänst (som de står på lappen ) har jag inga betalningsföreläggande och inte haft sedan juni, vilket då är avslutat..

Varför är han här och rubbar min sömn? han bör väl se samma sak som kundtjänst ser ?
Uppdaterar han inget på kontoret när han kommit tillbaka att jag inte öppnat och då ser att de inte finns nått ? Eller hur går de till ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Hur gör man om det kommer en delgivningsman och söker mig , trots att jag inte har några ärenden hos kronofogden ?
Har missat han varje gång pga nattjobb. Hemma runt 07.20 och han är här runt 10 varje dag och plingar på som en idiot. Lämnar lapp i brevlådan att kronofogden sökt mig pga betalningsföreläggande. Han har varit här 4 dagar på rad nu. Men när jag ringer kundtjänst (som de står på lappen ) har jag inga betalningsföreläggande och inte haft sedan juni, vilket då är avslutat..

Varför är han här och rubbar min sömn? han bör väl se samma sak som kundtjänst ser ?
Uppdaterar han inget på kontoret när han kommit tillbaka att jag inte öppnat och då ser att de inte finns nått ? Eller hur går de till ?
Låter ju helt sjukt ! Be kundtjänst kontakta den avdelningen som är ute ! För det är ju inte ok !
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 459
Poäng
1 527
Låter ju helt sjukt ! Be kundtjänst kontakta den avdelningen som är ute ! För det är ju inte ok !

Ja jag får nog göra det, hon på kundtjänst sa att han har inget att besöka mig för. Känns förnedrande också faktiskt..

Blir bara irriterad över att han är här om han inte ska, ännu mer när han rubbar sömnen efter nattjobb :mad: (visst att dom skiter i sånt, men när han inte har nått här och göra!)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Ja jag får nog göra det, hon på kundtjänst sa att han har inget att besöka mig för. Känns förnedrande också faktiskt..

Blir bara irriterad över att han är här om han inte ska, ännu mer när han rubbar sömnen efter nattjobb :mad: (visst att dom skiter i sånt, men när han inte har nått här och göra!)
Jobbar också natt och rätt jobbigt när natt sömnen blir störd ! Och håller med om att absolut att man vill inte dom kommer när man inte ha fler föreläggande som ska in . Alla mina är med in skickade och det är skönt att slippa plingandet på dörren :)
 

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Hur gör man om det kommer en delgivningsman och söker mig , trots att jag inte har några ärenden hos kronofogden ?
Har missat han varje gång pga nattjobb. Hemma runt 07.20 och han är här runt 10 varje dag och plingar på som en idiot. Lämnar lapp i brevlådan att kronofogden sökt mig pga betalningsföreläggande. Han har varit här 4 dagar på rad nu. Men när jag ringer kundtjänst (som de står på lappen ) har jag inga betalningsföreläggande och inte haft sedan juni, vilket då är avslutat..

Varför är han här och rubbar min sömn? han bör väl se samma sak som kundtjänst ser ?
Uppdaterar han inget på kontoret när han kommit tillbaka att jag inte öppnat och då ser att de inte finns nått ? Eller hur går de till ?

Hur ser brevet ut? Säker på att det är från KFM? Jag vet av erfarenhet att det finns delgivningsföretag som är väldigt fula och har väldigt fula metoder när de ska ha tag på folk. Att ljuga och säga att de är från KFM fast de inte är det , är en grej tex...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp