Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning när kommer kfm på besök

Rubriken: delgivning när kommer kfm på besök?

I morgon kommer jag.

Nej jag kan inte betala. Sökte skuldsanering men eftersom jag tog en nytt lån för nära på som valde jag att återkalla tillbaka eller få avslag. Egentligen sa han det spelar ingen roll. Riktigt bra handläggare fick jag. Hoppas jag får honom igen. Jag ska ansöka igen i januari.

Nej jag kan inte betala. Sökte skuldsanering men eftersom jag tog en nytt lån för nära på som valde jag att återkalla tillbaka eller få avslag. Egentligen sa han det spelar ingen roll. Riktigt bra handläggare fick jag. Hoppas jag får honom igen. Jag ska ansöka igen i januari.

det nu saker o ting börja trilla till inkasso o nu första till kfm.

har skulder på nästan 800 000kr

Du bör inte få samma handläggare igen.

Jag kan bara säga att funderar du på att söka skuldsanering igen så ska du inte lyssna på råden att inte skriva på. Att samarbeta med kfm är något som gagnar en framtida skuldsanering. Skriv på och skicka med vändande post.

Yes. har gjort det.
Ser inte någon anledning att inte göra det. alltså att inte skriva på. Har postad redan vid tio tiden

Om man ska bestrida ett ärende hos kronofogden. Vilken mail skickar man till då är det deras vanliga dem har på sidan eller är det någon speciell det måste vara till?

Har skickat till deras vanliga men inte fått ngt svar eller bekräftelse på att det är bestridet.

Om man ska bestrida ett ärende hos kronofogden. Vilken mail skickar man till då är det deras vanliga dem har på sidan eller är det någon speciell det måste vara till?

Har skickat till deras vanliga men inte fått ngt svar eller bekräftelse på att det är bestridet.
Deras mail funkar ,.dock tog det sist ett tag att få ett bekräftelse mail, kom dagen efter ! Och svar efter 48h

Deras mail funkar ,.dock tog det sist ett tag att få ett bekräftelse mail, kom dagen efter ! Och svar efter 48h

Fick bekräftelse nu!
Nästa problem istället.. dem var hemma hos mig den 25/9 och fick massa delgivningar.
Betalat allt men bestred dem för att inte riskera att någon missar att dra tillbaka ärendet.
Fick svar att det var försent för att bestrida, på papperna jag har fått av delgivningsmannen så står det 22/9 på så han försökte kanske få tag på mig där men det måste väl gälla från det att han gav mig papperna?

Hade ju missat 180 kr på ett ärende såklart så det är inte tillbaka kallat än. (Swisha in nu) hur snabbt ger det utslag? För räknar dem från 22/9 så har det ju gått 10 dagar men inget utslag än eller skuld att betala på sidan.
Det sker inte automatiskt efter 10 dagar, det kan ta liten stund mer? Det sista dras tillbaka imonbitti men livrädd att få utslag innan dess:(

Fick bekräftelse nu!
Nästa problem istället.. dem var hemma hos mig den 25/9 och fick massa delgivningar.
Betalat allt men bestred dem för att inte riskera att någon missar att dra tillbaka ärendet.
Fick svar att det var försent för att bestrida, på papperna jag har fått av delgivningsmannen så står det 22/9 på så han försökte kanske få tag på mig där men det måste väl gälla från det att han gav mig papperna?

Hade ju missat 180 kr på ett ärende såklart så det är inte tillbaka kallat än. (Swisha in nu) hur snabbt ger det utslag? För räknar dem från 22/9 så har det ju gått 10 dagar men inget utslag än eller skuld att betala på sidan.
Det sker inte automatiskt efter 10 dagar, det kan ta liten stund mer? Det sista dras tillbaka imonbitti men livrädd att få utslag innan dess:(
Det borde gälla från den dagen han besökte dig !

Det borde gälla från den dagen han besökte dig !
Tycker det med.. det sa han också.

Någon som vet hur det är med dem 10 dagarna? Det sker inte utslag per automatik utan kan ta någon dag extra om de har mkt?

Står det 22 på papperna du fått är det datumet de skrevs ut. Delgivning är den dag du delges, du påstår 25e, räknar jag rätt skulle det bestritts i måndags eller tisdags för att vara i tid.

Någon som senaste tiden tyckt det tar lång tid innan kronofogden kommer med delgivningen ? Min sambo har två st föreläggande hos kronis och det gäller Sergel inkasso på 3200 +3500, nu är det 9 veckor efter påminnelsen , tanken är att betala det nu i november när lönen kommer då :) tycker bara det är väldigt lång tid :)

Någon som senaste tiden tyckt det tar lång tid innan kronofogden kommer med delgivningen ? Min sambo har två st föreläggande hos kronis och det gäller Sergel inkasso på 3200 +3500, nu är det 9 veckor efter påminnelsen , tanken är att betala det nu i november när lönen kommer då :) tycker bara det är väldigt lång tid :)
Nja det tog månader i våras. Nu tycker jag väl verkligen inte man ska delge någon hemma. Det är ju direkt oansvarigt.

Nja det tog månader i våras. Nu tycker jag väl verkligen inte man ska delge någon hemma. Det är ju direkt oansvarigt.
Kan absolut hålla med dig , kan säkert vara att dom är mer försiktiga nu :) men visst 10 veckor efter påminnelsen , den som ansöker om betalning måste den också kräva handöverräckning för dom ska komma hem och delge en eller det sker automatiskt ?

5 månader tog det innan dem kom till mig hade ändå 9 föreläggande då. Så räddade mig att när dem väl kom så kunde jag lösa det hade jag inte kunnat för 5 månader sedan

Kan absolut hålla med dig , kan säkert vara att dom är mer försiktiga nu :) men visst 10 veckor efter påminnelsen , den som ansöker om betalning måste den också kräva handöverräckning för dom ska komma hem och delge en eller det sker automatiskt ?
Automatiskt antar jag?

Då kan man skicka in papperna själv också. Om man tycker ansvar var viktigt.:)

Just där och då var det absolut nödvändigt, tyvärr. Så står för det. Annars har du rätt.

Så, om någon inte tar ansvar och skickar in papperna pga att man tycker det är nödvändigt att inte göra det, så vore det ansvarigt av kfm att inte göra sitt uppdrag och se till att få det underskrivet, utan helt enkelt strunta i det och den som vill ha betalt får skylla sig själv..?

Så, om någon inte tar ansvar och skickar in papperna pga att man tycker det är nödvändigt att inte göra det, så vore det ansvarigt av kfm att inte göra sitt uppdrag och se till att få det underskrivet, utan helt enkelt strunta i det och den som vill ha betalt får skylla sig själv..?
Ok så om jag förstår dig rätt. Du tycker man ska äventyra folks hälsa, eventuella liv för att man inte har kommit på ett bättre alternativ än att gå hem och knacka på dörren? Det låter otroligt slappt. Tänk nu på att frågan gällde delgivning i hemmet. Inte delgivning överlag. Vårat företag har säkert kommit på 20 alternativa lösningar under pandemin. Man anpassar sig helt enkelt.

Fast om man tycker det äventyrar folks hälsa osv så förmodar jag man gått i ide? Man handlar inte, man tankar inte bilen, man jobbar inte osv osv... Att bli smittad av någon som står utanför och sträcker fram ett papper är nog vääääldigt liten i förhållande till allt annat man gör :)

Ok så om jag förstår dig rätt. Du tycker man ska äventyra folks hälsa, eventuella liv för att man inte har kommit på ett bättre alternativ än att gå hem och knacka på dörren? Det låter otroligt slappt. Tänk nu på att frågan gällde delgivning i hemmet. Inte delgivning överlag. Vårat företag har säkert kommit på 20 alternativa lösningar under pandemin. Man anpassar sig helt enkelt.

Då kan man anpassa sig och skriva på delgivningarna själv.
Jag tycker man ska göra det för att slippa allt krångel sedan

Har idag fått div påminnelse för delgivning. Om jag nu inte skriver på dessa förrän den 28:e, tror ni de hinner bli ett hembesök innan de får sina papper? Alt skriva på nästa onsdag, hinner det bli en anmärkning tills 28:e? Antar att jag skulle få skuld att betala med förfallodatum typ 10 dagar i framtiden från slutet av nästa vecka och vid det förfallodatum en anmärkning?

10 dagar efter att du skrivit på blir det anmärkning om du inte betalat.

Tror inte du hinner få hembesök nej ska nog mkt till innan 28:de sen kan man ju ha otur att någon granne också ha delgivningar och då tar dem ju med finns samtidigt så kan ju gå väldigt snabbt med så går ju aldrig att veta heller

Så om jag skriver på nu på tisdag borde jag klara utan hembesök och klara lön och anmärkning innan 28:e. Tack för svar:)

Har ett kvitto som inte är påskrivet sen den 12 februari, fortfarande inget hembesök

Har ett kvitto som inte är påskrivet sen den 12 februari, fortfarande inget hembesök
Enda delgivningen du har ? För jag är rätt säker på att antalet spelar stor roll , har du bara en så tar det lång tid ! Har du 7 så börjar dom komma väldigt ofta

Enda delgivningen du har ? För jag är rätt säker på att antalet spelar stor roll , har du bara en så tar det lång tid ! Har du 7 så börjar dom komma väldigt ofta
Är nog uppe på 7 totalt men alla är inte förfallna än eller vad man ska kalla det. Tänkte ringa in imorgon o ta dom 4 äldsta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp