• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Delgivning när kommer kfm på besök

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Fast om man tycker det äventyrar folks hälsa osv så förmodar jag man gått i ide? Man handlar inte, man tankar inte bilen, man jobbar inte osv osv... Att bli smittad av någon som står utanför och sträcker fram ett papper är nog vääääldigt liten i förhållande till allt annat man gör :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Ok så om jag förstår dig rätt. Du tycker man ska äventyra folks hälsa, eventuella liv för att man inte har kommit på ett bättre alternativ än att gå hem och knacka på dörren? Det låter otroligt slappt. Tänk nu på att frågan gällde delgivning i hemmet. Inte delgivning överlag. Vårat företag har säkert kommit på 20 alternativa lösningar under pandemin. Man anpassar sig helt enkelt.

Då kan man anpassa sig och skriva på delgivningarna själv.
Jag tycker man ska göra det för att slippa allt krångel sedan
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
474
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Har idag fått div påminnelse för delgivning. Om jag nu inte skriver på dessa förrän den 28:e, tror ni de hinner bli ett hembesök innan de får sina papper? Alt skriva på nästa onsdag, hinner det bli en anmärkning tills 28:e? Antar att jag skulle få skuld att betala med förfallodatum typ 10 dagar i framtiden från slutet av nästa vecka och vid det förfallodatum en anmärkning?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
10 dagar efter att du skrivit på blir det anmärkning om du inte betalat.

Tror inte du hinner få hembesök nej ska nog mkt till innan 28:de sen kan man ju ha otur att någon granne också ha delgivningar och då tar dem ju med finns samtidigt så kan ju gå väldigt snabbt med så går ju aldrig att veta heller
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
474
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Så om jag skriver på nu på tisdag borde jag klara utan hembesök och klara lön och anmärkning innan 28:e. Tack för svar:)
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Har ett kvitto som inte är påskrivet sen den 12 februari, fortfarande inget hembesök
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Har ett kvitto som inte är påskrivet sen den 12 februari, fortfarande inget hembesök
Enda delgivningen du har ? För jag är rätt säker på att antalet spelar stor roll , har du bara en så tar det lång tid ! Har du 7 så börjar dom komma väldigt ofta
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Enda delgivningen du har ? För jag är rätt säker på att antalet spelar stor roll , har du bara en så tar det lång tid ! Har du 7 så börjar dom komma väldigt ofta
Är nog uppe på 7 totalt men alla är inte förfallna än eller vad man ska kalla det. Tänkte ringa in imorgon o ta dom 4 äldsta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp