• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Den STORA dagen är här - samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Det är det jag inte vet hur långt tillbaka de kollar, tror de kollar bakåt tills de ser en speltransaktion och om det är så då är det kört.
Fast det jag ”rekommenderar” är ju att du öppnar ett nytt bankkonto och styr om så att lönen kommer dit. Iom du ska söka i oktober så hinner du få in många löner på det nya kontot och då är det ju rent från sådana transaktioner
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Fast det jag ”rekommenderar” är ju att du öppnar ett nytt bankkonto och styr om så att lönen kommer dit. Iom du ska söka i oktober så hinner du få in många löner på det nya kontot och då är det ju rent från sådana transaktioner
Min nya bank begära kontoutdrag 6 månader tillbaka. Så visst kan man byta men om du inte kan uppvisa 6 månader transaktioner blir de nog tveksamma.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Min nya bank begära kontoutdrag 6 månader tillbaka. Så visst kan man byta men om du inte kan uppvisa 6 månader transaktioner blir de nog tveksamma.
Ok, där har ni det. 6 månader! Lätt värt byta konto då för att bli av med sådana transaktioner som sabbar låneansökan
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Jag tänker likadant går inte detta göra? Har själv inga speltransaktioner eller erfarenhet. Men spontant känns det möjligt? Byt bank, avsluta den gamla banken med transaktioner och börja om ge det ett halvår?

Sjukt det där med 100k i ränta, har du legat på och förhandlat och sagt att det är ohållbart? Dra till att du kommer hamna hos kronofogden och att det är fler som ska ha av kakan och att det kan dröja länge med betalning?

Kanske har du möjlighet att förhandla om 6-12 mån när du har möjlighet till lån? Kanske kan de kvitta räntan då

Det är väl förhandlat hen gjort för att få fram denna deal, någon sorts ackord, betala si och så mycket viss tid, betala resten. Dom bjussar på räntan.
Nu verkar han inte följa dealen, varför skulle då motparten inte agera som dom lovat?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Det är väl förhandlat hen gjort för att få fram denna deal, någon sorts ackord, betala si och så mycket viss tid, betala resten. Dom bjussar på räntan.
Nu verkar han inte följa dealen, varför skulle då motparten inte agera som dom lovat?
Precis, förstått att man verkligen måste sköta det som kommits överens om annars är dealen över
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Verkar ändå bara finnas Fairlo som lånar ut lite högre belopp.
Tack för all support, uppskattas.


Nstartfinans ringde upp och meddela att speltransaktionerna förstörde och tackade för sig.
Orkar inte ens bry mig just nu, men men får se hur allt går nu.

Tack alla! :folded:
Vad synd, hur ska du göra nu du har ju fortfarande ett bra erbjudande från thorn att ta ställning till?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp