Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Nstart - Nystartslån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Klaralån - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ister

V.I.P
Poäng: 367
Meddelanden
354
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Du kan ju få tro det om det känns bättre.
Det är dock väldigt väldigt fel. Livets hårda skola studenterna (bland andra) är inte alltid så smarta utan lägger ut offentliga inlägg som indikerar tillgångar ganska frekvent.
Och det är ju inte bara KFM som får ”napp” på sociala medier, FK jobbar frekvent på sociala medier, lika så polis bland annat, så det är ett bra verktyg i lådan.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
116
Poäng
297
Det är dock väldigt väldigt fel. Livets hårda skola studenterna (bland andra) är inte alltid så smarta utan lägger ut offentliga inlägg som indikerar tillgångar ganska frekvent.

Upplever du att det är svårare nu än
Och det är ju inte bara KFM som får ”napp” på sociala medier, FK jobbar frekvent på sociala medier, lika så polis bland annat, så det är ett bra verktyg i lådan.
Jag är en av de många som har sociala medier som ett av mina arbetsverktyg för att kolla upp enskilda. Upplever dock att det är mycket mer ovanligt att få napp nu jämfört med för 5-10 år sedan, frustrerande många låsta sidor..

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 577
Meddelanden
5 464
Mottagna reaktioner
5 722
Poäng
3 577
Samma ”gamla” Lasseman…kunnig? Ja absolut, men dessvärre alltid lika (o)trevlig…

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 7 747
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
22 578
Mottagna reaktioner
10 995
Poäng
7 747
Det borde gå tyngre att sälja bilar husvagnar och liknande på kredit nu.. för 18 månader sedan var väl 3.5-4.5 normal ränta, nu är det 7-9% man ser i annonserna..
Förvisso är kreditttiden rätt kort, men nog bör många sura över att räntan på ett billån om säg 250k går på närmare 1900 i månaden än drygt 700 som det var innan det satte fart..

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
En av våra mest kunniga
Meddelanden
1 573
Mottagna reaktioner
1 034
Poäng
867

Växjöbo med miljonskulder nekas ännu en skuldsanering: ”En gång i livet”​

Växjöbon tog strid i tingsrätten för att beviljas ytterligare en skuldsanering. Men domstolen går nu på kronofogdens linje – trots att mannens skulder uppgår till en och en halv miljon saknas särskilda skäl.

Resten bakom betalvägg, Smålandsposten.

Pojop

Kunnig medlem
Poäng: 237
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Det borde gå tyngre att sälja bilar husvagnar och liknande på kredit nu.. för 18 månader sedan var väl 3.5-4.5 normal ränta, nu är det 7-9% man ser i annonserna..
Förvisso är kreditttiden rätt kort, men nog bör många sura över att räntan på ett billån om säg 250k går på närmare 1900 i månaden än drygt 700 som det var innan det satte fart..
Instämmer. Letar efter husvagn just nu men tänker priserna är bättre i höst eftersom folk ska bränna sin semesterkassa först.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 147
Meddelanden
2 342
Mottagna reaktioner
1 509
Poäng
1 147
Jag köpte en äldre bil på en firma för typ ett år sedan. Blev uppringd av dem häromdagen och de erbjöd sig att byta in min bil nu när den gått så långt. Nej sa jag. Jag har inte råd att byta bil ( vill absolut inte byta bil heller då jag är supernöjd med den). Då började han prata om att jo, jag borde byta den nu innan den ”smäller”. ? Vadå smäller? Och igen sa jag att jag har inte pengar till ett byte. Vi kan erbjuda finansiering sa han då. Inte aktuellt, tack och adjö liksom!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp