• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 671
Mottagna reaktioner
12 961
Poäng
9 787
Därför skrev jag både utmätning och löneutmätning, vet vad är skillnaden, svårt att uttrycka sig "juridisk rätt ".
Okej. Jag vet inte så mycket om hur löneutmätning funkar i israel
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 406
Mottagna reaktioner
13 479
Poäng
8 917
En sak jag funderat på, om man hade begått ett grovt brott mot sin arbetsgivare typ snott miljoner ifrån jobbet eller kanske sexuellt ofredat en kollega eller låt oss säga ställt sig upp och pissat på chefens dator på en AW - man hamnar i domstol och hela den där grejen, kanske till och med flera år i fängelse.

Har man ändå rätt att få A-kassa "som vanligt" ?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
En sak jag funderat på, om man hade begått ett grovt brott mot sin arbetsgivare typ snott miljoner ifrån jobbet eller kanske sexuellt ofredat en kollega eller låt oss säga ställt sig upp och pissat på chefens dator på en AW - man hamnar i domstol och hela den där grejen, kanske till och med flera år i fängelse.

Har man ändå rätt att få A-kassa "som vanligt" ?
Har Du varit på AW @Terry_ ;)?

Skämt å sido, en arbetskollega till mig (arbetsledare, tjänsteman) delade ut en högerkrok på en personalfest Vi hade, det blev självklart polisanmälan och sparken på stående fot, eller åtminstone på måndagen efter.
Den personen fick a-kassa, dock tror jag inte domen hade kommit när a-kassan startade.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 242
Mottagna reaktioner
740
Poäng
677
Någon som vet vad som händer om man har skulder till sjukvården som går till kronofogden? Påverkar det på något vis, typ rätten till frikort eller annat då man har en skuld? Nekad vård som inte är akut, som hos tandläkaren?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
652
Mottagna reaktioner
332
Poäng
487
En sak jag funderat på, om man hade begått ett grovt brott mot sin arbetsgivare typ snott miljoner ifrån jobbet eller kanske sexuellt ofredat en kollega eller låt oss säga ställt sig upp och pissat på chefens dator på en AW - man hamnar i domstol och hela den där grejen, kanske till och med flera år i fängelse.

Har man ändå rätt att få A-kassa "som vanligt" ?
Duktig anställd den här fiktiva personen verkar vara!
När du sitter i fängelse kan du inte ha A-kassa.
Man kan gå med i en A-kassa igen när man avtjänat sitt straff men man börjar om på nytt och måste vara medlem i tolv månader och dessutom uppfylla ett arbetsvillkor innan man kan få ersättning igen.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 819
Mottagna reaktioner
1 796
Poäng
1 277
En sak jag funderat på, om man hade begått ett grovt brott mot sin arbetsgivare typ snott miljoner ifrån jobbet eller kanske sexuellt ofredat en kollega eller låt oss säga ställt sig upp och pissat på chefens dator på en AW - man hamnar i domstol och hela den där grejen, kanske till och med flera år i fängelse.

Har man ändå rätt att få A-kassa "som vanligt" ?
Vet att man kunde dömas till rättspsykiatrisk vård och samtidigt få behålla sin sjukpenning, vissa klev ut efter ett par år med någon miljon på banken.
Man var ju fortfarande sjuk så att säga.
Hoppas innerligt att detta inte längre gäller.

 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 406
Mottagna reaktioner
13 479
Poäng
8 917
Duktig anställd den här fiktiva personen verkar vara!
När du sitter i fängelse kan du inte ha A-kassa.
Man kan gå med i en A-kassa igen när man avtjänat sitt straff men man börjar om på nytt och måste vara medlem i tolv månader och dessutom uppfylla ett arbetsvillkor innan man kan få ersättning igen.

Men om man inte är i fängelse då men själv har orsakat sin arbetsbefrielse genom misskötsel?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp