Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Blir ju verkligen hoppa ur svenska kyrkan nu. Fyfan vilka sjuka summor det blir tillslut för absolut ingenting haha....
Akta så du inte går på nån nit bara som Mr Ars Enterprise ligger bakom. Då kan de bli ännu dyrare i längden..

Googlade på svenska kyrkan och hittade diverse tjänster som hjälper en att gå ur. Finns en del länder i MÖ som skulle behöva en snarlik tjänst som gjorde det lätt att lämna den statliga religionen. Ska mejla saudiska ambassaden och tipsa om detta.

Hur mycket pröjsar man till Gretas fanclub om man har en normal årinkomst på 450.000-500.000?

Jag går ur via svenska kyrkans sida. Skickar in en lapp
Själv. Skulle aldrig betlaa 200-400 kr för att någon ska göra nått jag kan göra själv haha.
Akta så du inte går på nån nit bara som Mr Ars Enterprise ligger bakom. Då kan de bli ännu dyrare i längden..

Hur mycket pröjsar man till Gretas fanclub om man har en normal årinkomst på 450.000-500.000?
Jag har 340 för mig blev det 330 kr månaden haha. Fan 140
K till pension. Lägger jag dom ist till min son 18x12 år så har han minst 71k när han är 18.

”Jag har nu kontrollerat Aftonbladets uppgifter, och har uppenbarligen missat dessa två räkningar. Detta är något som förvånar mig eftersom jag i normala fall är noga med min privatekonomi.”

Haha...Det första jag gör imorgon är att jag kommer ringa KFM och fråga hur många historiska förelägganden hon har, om det är mer än dessa 2 så kan det knappast vara sant det hon säger.
Alltså hur kan man uttala sig offentligt sådär.. som att hon inte märkt att hon har kfm efter sig! Pinsamt

Ja man blir automatiskt medlem i svenska kyrkan, man kan ansöka om att barnet ska få gå ur..

Kan tycka att svenska kyrkan gör mkt bra saker, hjälper till med stöd åt människor som har det tufft, aktivitet för barn och ungdomar, matkassar till människor som har det mindre bra ställt, fonder finns att söka, en plats att värma sig på och gå till om man vill prata med någon.. nej jag är inte kristen men sånt kan jag väl ändå tycka att det är värt att bidra till.. sen känner jag väl att mina yrkesår där jag bidragit med skatt har bidragit till en hel del redan
Håller med. De tar hand om min svärmor, som är riktigt besvärlig och svår att umgås med, hon kan gå och äta hemlagad lunch ett par gånger i veckan till självkostnadspris, det är utflykter och gemenskap, så bara därför är det värt något för min del. De hjälper inte bara flyktingar utan även vanliga pensionärer. Min svärmor är inte speciellt religiös av sej, men det verkar funka ändå, de hjälper henne mycket i vardagen, vilket vi inte får göra. Kan tilläggas att svärmor har psykisk ohälsa sedan många år, så denna hjälp är den enda som hon accepterar.
Jag jobbar som frivillig i Stadsmissionen, vars huvudsponsor är Svenska Kyrkan. De har även gjort om ett par kyrkor i stan till hjälpcenter, mycket barnfamiljer som söker hjälp.
Detta är min sida av vad Svenska Kyrkan kan ge, sedan finns det säkert avarter i olika församlingar som jag inte tycker lika mycket om. Är inte själv särskilt religiös, går på sin höjd några gånger om året i kyrkan, oftast är det konserter eller körsång som lockar.
Det är dock bra att man kan välja att gå ur, så får var och en göra som de vill.

Strandhäll har väl jävligt dålig lön annars skulle hon väl aldrig hamna hos KF. Tur att man själv tjänar storkovan. 24 k i månaden. Men jag är aldrig bitter.

Strandhäll har väl jävligt dålig lön annars skulle hon väl aldrig hamna hos KF. Tur att man själv tjänar storkovan. 24 k i månaden. Men jag är aldrig bitter.

Det finns fler än du anar som är mångmiljonärer men löpande får nya mål hos kfm

Ett av de lättaste sätten att bli miljonär är att skatteplanera / fuska. Skulle tro att bara en bråkdel av de som egentligen borde vara hos KFM är det.

Min främsta önskan just nu är att julen ska vara över!

Har du någon teori varför det kan vara så?

Flera.
En del orkar inte bry sig, det funkar bra att kfm sköter betalningar.
En del kanske är rik men har inte förmåga att sköta räkningar själv.
En del har inte koll fullt ut. Kanske hänt något i livet som orsakar att man har annat att fokusera på. Skulle tippa på att statsrådet tillhör sistnämnda grupp

Ironin att en topp minister (Strandhäll) har haft anmärkningar och återkommande hamnar hos KFM. Lyxfällan nu?

Ironin att en topp minister (Strandhäll) har haft anmärkningar och återkommande hamnar hos KFM. Lyxfällan nu?
Skulle ju rent teoretiskt kunna bero på en partner som likt många här dolt saker och länsat brevlådor mm.

Men troligt är väl rent slarv, dålig prioritering mm.

De tjänar bra men många av dem jobbar för pengarna också (i timmar alltså) är ju inget jobb som börjar 8.00 och tvär slutar 17.00 precis.

Skulle ju rent teoretiskt kunna bero på en partner som likt många här dolt saker och länsat brevlådor mm.

Men troligt är väl rent slarv, dålig prioritering mm.

De tjänar bra men många av dem jobbar för pengarna också (i timmar alltså) är ju inget jobb som börjar 8.00 och tvär slutar 17.00 precis.
Absolut, så är det nog men att en minister i regeringen uppdagats med detta är anmärkningsvärt och man blir nyfiken hur fortroendet kommer skada henne och Andersson.

Håller fan med alltså. Så jävla tröttsamt, kallt, mörkt, regningt, Dyrt....
Har inget emot att det är mörkt, gillar t o m det men krav, förväntningar och bristen på pengar känns jobbigt!

Fast hennes man tog livet av sig för några år sedan så att hon skyller på honom är patetiskt i synnerhet när det gäller en skuld för påfyllning av lyxbad + skönhetsingrepp.
Anmärkningsvärt att man då skyller på sin avlidna man.

Fast hennes man tog livet av sig för några år sedan så att hon skyller på honom är patetiskt i synnerhet när det gäller en skuld för påfyllning av lyxbad + skönhetsingrepp.
Ok, jag är inte lika insatt. Men om skulden hamnat på KF långt efter bouppteckning så är det extremt dåligt att skylla på det.

Om jag inte minns fel så va han professionell snattare!

Trist att du känner så.. är det pga ekonomi?
Ja och att jag inte hinner allt jag hann förut (julstök, pynta och sånt) då jag jämt jobbar. Men kommer låta bli att jobba extra en eller två söndagar i december så jag kan göra lite julgodis.

Jul ångest över alla jävla julklappar och skit. Men egentligen behöver jag inte ha det. Har köpt massor till våra 2 barn och det räcker ju, för julen är ju till för dom men endå....

Hej! Någon som vet hur jag kan se hur mycket jag tjänat i år? Jag ser ju på min lönespec men har även varit föräldrar ledigt massor så någon som vet om man kan se det någonstans? Alltså hur mkt man fått från försäkringskassan i år?

Hej! Någon som vet hur jag kan se hur mycket jag tjänat i år? Jag ser ju på min lönespec men har även varit föräldrar ledigt massor så någon som vet om man kan se det någonstans? Alltså hur mkt man fått från försäkringskassan i år?
De står på försäkringskassans hemsida, under tidigare utbetalningar så ser du varje specifikation. Du får kolla på alla och räkna ihop. Står tyvärr inget totalbelopp någonstans som de gör på lönespecifikationen.

På Skatteverkets hemsida kan man se t o m oktober månad, vet inte om FK släpar med rapporteringen, men kolla där.

De står på försäkringskassans hemsida, under tidigare utbetalningar så ser du varje specifikation. Du får kolla på alla och räkna ihop. Står tyvärr inget totalbelopp någonstans som de gör på lönespecifikationen.
Gjorde nyss det haha.

TAck ❤️

Du kan se hela sammanställningen på Skatteverket under ”inlämnade deklarationer” och uppdateras månad för månad från varje inkomstkälla, även skattefria inkomster om du har sådana. Runt den 15:e brukar man kunna se föregående månads utbetalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp