Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Haha, i senaste SCB för några dagar sen var S uppe på Perssons nivåer med nästan 30 %.

Dessutom har de ca 50 % bland utrikes födda. Och med tanke på hur fort den gruppen ökar lär S sitta kvar på makten över överskådlig framtid.
Hur menar du att S ska styra om utfallet på MP åker ut och v och c ej kan budget samarbeta överhuvudtaget ?
finns inte tillräckligt mandat för det ?
Eget styre krävs 51%

Jag är chockad, fick en swish på 1 kr från en medlem här, som jag hjälpt tidigare.. men med en fråga om att få låna mer pengar 😱
Respektlöst.
Har tänkt mycket på vissa som ofta bad om pengar i den tråden men som i princip försvunnit sedan reglerna ändrades.

Hur menar du att S ska styra om utfallet på MP åker ut och v och c ej kan budget samarbeta överhuvudtaget ?
finns inte tillräckligt mandat för det ?
Eget styre krävs 51%
Vad menar du är alternativet? L och KD löper större eller lika stor risk att åka ur som MP.

Vad menar du är alternativet? L och KD löper större eller lika stor risk att åka ur som MP.
Menar att M Kd har enklare att samarbeta med SD än vänstern ihop. M SD har betydligt större mandat än v C som aldrig någonsin kommer arbeta under samma budget. KD lär inte åka men L o Mp gör.

ser man bägge sidorna så är det lika jävligt, men högern har visat att de kan arbeta ihop .

Stod på loppis från 9:30 till 12:30 va öppet till 13:30 men orka inte mer.
Men 2500 kr plus på saker som bara legat skräpat i förrådet osv :) ganska Nice! 1250kr var för mig och min sambo! Massor saker kvar som bebis saker osv men det blir sälja någon gång framöver på loppis. Så har man pengarkris är det verkligen ett tips! Folk köper allt spelar ingen roll 10-20-30 kr. Blir endå mycket tillslut :)

Stod på loppis från 9:30 till 12:30 va öppet till 13:30 men orka inte mer.
Men 2500 kr plus på saker som bara legat skräpat i förrådet osv :) ganska Nice! 1250kr var för mig och min sambo! Massor saker kvar som bebis saker osv men det blir sälja någon gång framöver på loppis. Så har man pengarkris är det verkligen ett tips! Folk köper allt spelar ingen roll 10-20-30 kr. Blir endå mycket tillslut :)
Barnkläder är grymt o sälja på tradera, fått in många 100 lappar där, bara ett tips :D

En tanke! Jag vill gärna ha varannan vecka nu när vi delar på oss då jag mår psykiskt dåligt och känns som jag kan krascha när som, sambon säger att han inte kan då han har eget företag? Och endast kan ta varannan helg. Hur löser man detta? Vad säger familjerätten om sånthär? Han borde ju räknat med detta då han valde att dela på oss

En tanke! Jag vill gärna ha varannan vecka nu när vi delar på oss då jag mår psykiskt dåligt och känns som jag kan krascha när som, sambon säger att han inte kan då han har eget företag? Och endast kan ta varannan helg. Hur löser man detta? Vad säger familjerätten om sånthär? Han borde ju räknat med detta då han valde att dela på oss
Fan vad svinigt av han. Stackars barn.
Synd om dig och barnen ska bli lidande... vill han inte träffa siegna barn?

jag vet inte hur det funkar på den biten. Men vet tvärtom att om säg jag separerar och vill ha varannan vecka men hon inte vill då brukar det va familjerätten. Vet dock intr hur de funkar om han inte vill ha dom.

tycker iaf du ska kontakta dom så någon kan förmedla mellan er / hjälpa dig. Så du inte tar skada mer psykiskt pga att han håller på...

får jag fråga hur gamla barnen är? Är
Dom lite äldre alltså att dom förstår saker så kanske det går säga att "pappa vill ej att ni ska va där varannan vecka för han jobbar". Då kanske han får lite dåligt samvete. Tycker iaf det är hemskt barnen som lider mest i slutändan. Intr nog med att man ska separera så det blir jobbigt men sen vill inte pappan Ha dom halva tiden ens...

Sänder en styrke Kram till dig iaf och hoppas det löser sig för dig och barnen! ❤️

Tro mig loppis va 100 gånger värre angående prutande och sista pris... iaf på detta ställe.. haha
Loppis har ju öppet begränsad tid. Marketplace förväntas man vara hemma så någon kan hämta sitt 50kr fynd "någon gång under helgen"

Loppis har ju öppet begränsad tid. Marketplace förväntas man vara hemma så någon kan hämta sitt 50kr fynd "någon gång under helgen"
Haha ja eller när någon ska tjata och pruta/be en koma lämna sakerna för dom inte har bil... jävla pack vissa är.

Eller någon vill pruta : ja du kan få
Hämta den för det priset men ska ba kasta ner den från fönster först så kan du hämta den där nere i det skicket för 10 kr... haha

Riktigt less här. Köpte adventskalendrar till barnen på cdon 3/11, skulle ta max 15 arbetsdagar och 29/11 skrev dem att jag skulle få dem den 30/11, sedan dess inte ett ljud från dem och jag har försökt maila dem varje dag. Vad gör man?

Ja det är varje månad... Vi försöker verkligen att alltid skriva matlista utifrån vad som är billigt just nu, vi köper på oss tandkräm osv när det är billigt. Jag fattar verkligen inte vart pengarna tar vägen i mataffären. Vi äter bara billig mat, har sällan grönsaker osv utan bara billigaste så att man blir mätt men inget lyx utöver det. Men med 6 personer som äter som vuxna blir det ändå dyrare än vi önskar att det var. Vi handlar för ca 3000kr per vecka, och sen mängder av småhandlande där emellan, det är väl där vi måste bli bättre på att planera.. lördagsgodis på lördagar. Känns stört hopplöst att få ner kostnaderna.
När ni småhandlar, vad köper ni då? Försök köp mer av det när ni veckohandlar så minimerar ni risken att behöva småhandla. Att msåhandla ofta kan bli dyrt, man tänker att två mjölkpaket kostar så lite så man kan passa på att köpa ngt mer.

Riktigt less här. Köpte adventskalendrar till barnen på cdon 3/11, skulle ta max 15 arbetsdagar och 29/11 skrev dem att jag skulle få dem den 30/11, sedan dess inte ett ljud från dem och jag har försökt maila dem varje dag. Vad gör man?
CDON i ett nötskal.

Dags samla energi kl 7:30 ska sambon och min far åka förbereda inför baklyckaloppis. Sen ska jag dit och stå sälja 9:30-13:30... haha avskyr när folk prutar. Men skönt bli av med massor saker barnkläder osv man inte behöver. Samt fått saker av svärföräldrar mor far och mor far föräldrar... Får hoppas det blir lite $ som jag sambon kan ta halva var av. Skulle va perfekt nu inför jul!
Lägg på en tia på allt så har du utrymme att pruta utan att det svider :)

Har hört fler säga så nu. Beställde senast från dem för 4-5 år sedan och då var de absolut okej men detta är ju ett skämt.
Har hänt mig några ggr att utlovad leverans inte sker så presenter inte kommit i tid trots bra framförhållning. Har då efter påtryckningar fr min sida fått kompensation i form av rabattcheckar, använde dem och det var sista gången jag beställde därifrån. Aldrig mer cdon

Be om pengar åter

Hur gamla är barnen? Vill han inte ha varannan vecka men blir tvungen så känns det som att det kommer att gå över barnen och att de inte kommer få det bra där, Hoppas inte men det känns så.
När jag skilde mig fick jag gå via advokat då min f d man inte ville skriva under skilsmässoansökan, sen stod det att vi ska ha barnet varannan jul, nyår och att han skulle ha barnet 4 veckor under sommaren och varannan helg. Inget av det hände nånsin då han inte ville och jag blev förälder på 100% men är med facit i hand tacksam över att det blev så.
Dock var jag precis som du väldigt utmattad men har alltid satt barnet som prio ett och gett så mkt kärlek jag kunnat, tagit hjälp av vänner (hade ingen släkt där jag bodde).
Du kan ansöka om avlastningshjälp via soc, jag gjorde aldrig det men tror fortf man kan göra det, de utser en person som barnet kan vara med nån helg då och då.

Sen kan det vara så att du hinner bygga upp dig när du flyttat och fått lugn och ro, det sliter enormt att leva i en dålig relation.

Även fast man vet att människor kan vara fräcka så blir man så jäkla förvånad 😱
Man blir paff varje gång det händer. Jag tänker att desperata människor begår desperata handlingar men det borde alltid finnas en tröskel som oavsett hur desperat man är inte går över.

Hur gamla är barnen? Vill han inte ha varannan vecka men blir tvungen så känns det som att det kommer att gå över barnen och att de inte kommer få det bra där, Hoppas inte men det känns så.
När jag skilde mig fick jag gå via advokat då min f d man inte ville skriva under skilsmässoansökan, sen stod det att vi ska ha barnet varannan jul, nyår och att han skulle ha barnet 4 veckor under sommaren och varannan helg. Inget av det hände nånsin då han inte ville och jag blev förälder på 100% men är med facit i hand tacksam över att det blev så.
Dock var jag precis som du väldigt utmattad men har alltid satt barnet som prio ett och gett så mkt kärlek jag kunnat, tagit hjälp av vänner (hade ingen släkt där jag bodde).
Du kan ansöka om avlastningshjälp via soc, jag gjorde aldrig det men tror fortf man kan göra det, de utser en person som barnet kan vara med nån helg då och då.

Sen kan det vara så att du hinner bygga upp dig när du flyttat och fått lugn och ro, det sliter enormt att leva i en dålig relation.
Ja, vi kom äntligen fram till en lösning igår faktiskt! Just nu kommer vi aldrig hitta tillbaka till varandra då vi har tappat bort oss själva och hittar fel i det minsta lilla. Han är stressad över livet tror jag ( 30 års kris ) han känner sig oälskad och utnyttjad pga av att jag ständig inte har pengar och de tycker han är jätte jobbigt även jag mår piss av det givetvis. Vi tar aldrig tiden ihop längre och vi har ingen ork. Så vi sa att jag flyttar, ska titta på lägenhet i mellan dagarna. Och förhoppningsvis kunna flytta till januari. Han har sagt att han betalar dagis 1500 kr och kläder osv till barnen då jag får en mer kostnad nu med hyran och extra kostnad med disel. Han tar barnen varannan helg och så fort han kan i veckorna eller vad man säger. Vi får se helt enkelt om detta kommer hjälpa oss att hitta tillbaka till oss själva och sen kanske vi igen. De får tiden utvisa. Vi kan aldrig få varandra att må bra när vi har hamnat i en värdelös situation. Jag kommer kunna jobba en hel del över tid när jag inte har barnen. Just nu känns det ändå något ljust på alla sätt ändå. Samtidigt är jag förvirrad av hela situationen :facejoy:

Ja, vi kom äntligen fram till en lösning igår faktiskt! Just nu kommer vi aldrig hitta tillbaka till varandra då vi har tappat bort oss själva och hittar fel i det minsta lilla. Han är stressad över livet tror jag ( 30 års kris ) han känner sig oälskad och utnyttjad pga av att jag ständig inte har pengar och de tycker han är jätte jobbigt även jag mår piss av det givetvis. Vi tar aldrig tiden ihop längre och vi har ingen ork. Så vi sa att jag flyttar, ska titta på lägenhet i mellan dagarna. Och förhoppningsvis kunna flytta till januari. Han har sagt att han betalar dagis 1500 kr och kläder osv till barnen då jag får en mer kostnad nu med hyran och extra kostnad med disel. Han tar barnen varannan helg och så fort han kan i veckorna eller vad man säger. Vi får se helt enkelt om detta kommer hjälpa oss att hitta tillbaka till oss själva och sen kanske vi igen. De får tiden utvisa. Vi kan aldrig få varandra att må bra när vi har hamnat i en värdelös situation. Jag kommer kunna jobba en hel del över tid när jag inte har barnen. Just nu känns det ändå något ljust på alla sätt ändå. Samtidigt är jag förvirrad av hela situationen :facejoy:
Det låter som en bra början :tummen: Hoppas bara det han lovar nu inte stannar vid orden.
Och glöm inte att du är så mycket starkare än vad du tror!

Det låter som en bra början :tummen: Hoppas bara det han lovar nu inte stannar vid orden.
Och glöm inte att du är så mycket starkare än vad du tror!
Nä, har sagt att jag inte vill bli lurad och han visar en helt annan sida nu. Känns som en bra början, jag får en bra chans att ordna upp ekonomin med som stör han mest och han får se hur mycket jag egentligen gör här hemma med. Kan vara värt att försöka iallafall, ibland behöver man en paus från varandra. Jag hoppas det blir bra, de känns bra! Sen är det de dryga nu innan jag har kollat på lägenheten. Två hela helger att få jobba som en galning de händer ju aldrig då jag alltid måste fixa barn vakt och ekonomiskt är det ju väldigt bra :facejoy: nä, man är väl det fast man känner sig en skit! Jag får umgås mkt med barnen och det är bra och han kommer missa mkt av det men det lär han känna. Vad är det man säger. Man saknar inte kon förens den inte finns i båset eller vad de nu heter haha

Nä, har sagt att jag inte vill bli lurad och han visar en helt annan sida nu. Känns som en bra början, jag får en bra chans att ordna upp ekonomin med som stör han mest och han får se hur mycket jag egentligen gör här hemma med. Kan vara värt att försöka iallafall, ibland behöver man en paus från varandra. Jag hoppas det blir bra, de känns bra! Sen är det de dryga nu innan jag har kollat på lägenheten. Två hela helger att få jobba som en galning de händer ju aldrig då jag alltid måste fixa barn vakt och ekonomiskt är det ju väldigt bra :facejoy:nä, man är väl det fast man känner sig en skit! Jag får umgås mkt med barnen och det är bra och han kommer missa mkt av det men det lär han känna. Vad är det man säger. Man saknar inte kon förens den inte finns i båset eller vad de nu heter haha
Så är det och pengar är pengar, ett nödvändigt ont som ibland förstör nära relationer, både när det finns för lite men även för mkt pengar (arv och sånt) blir det bråk.

Så är det och pengar är pengar, ett nödvändigt ont som ibland förstör nära relationer, både när det finns för lite men även för mkt pengar (arv och sånt) blir det bråk.
Ja, tyvärr är det så! Och detta får bli ett sätt så behöver han inte känna sig utnyttjad och jag kan ordna upp det på detta sätt istället. Annars i övrigt är det bra så, jag stör mig väldigt lite att han jobbar mkt osv vårat största problem är detta med pengar. Sen är de skönt nu för jag äger nästintill alla möbler tv med förutom säng till dottern och mig och soffa men sånt går att hitta billigt med!

Ja, tyvärr är det så! Och detta får bli ett sätt så behöver han inte känna sig utnyttjad och jag kan ordna upp det på detta sätt istället. Annars i övrigt är det bra så, jag stör mig väldigt lite att han jobbar mkt osv vårat största problem är detta med pengar. Sen är de skönt nu för jag äger nästintill alla möbler tv med förutom säng till dottern och mig och soffa men sånt går att hitta billigt med!
Det handlar om inställning, trist att han känner sig "utnyttjad" Att han kan jobba så mkt som han gör är försår jag tack vare att du kan ta hand om barnen. Du hade antagligen också kunnat jobba mkt om han är hemma och passar barnen. Har man gemensamma barn borde man fokusera på annat än vem som bidrar med mest pengar.

Det handlar om inställning, trist att han känner sig "utnyttjad" Att han kan jobba så mkt som han gör är försår jag tack vare att du kan ta hand om barnen. Du hade antagligen också kunnat jobba mkt om han är hemma och passar barnen. Har man gemensamma barn borde man fokusera på annat än vem som bidrar med mest pengar.
Ja, tycker med det med en tråkig inställning! Har sagt det till honom att han är så satans negativ till allt! Hans föräldrar säger att han är jätte stressad just nu men samtidigt säger att det är ingen ursäkt att bete sig så heller. Jag tror detta kan bli bra börja om från noll och börja dejta igen och han kan se på saker annorlunda och även jag kan se saker annorlunda!

Flyttade inflations inläggen till ny tråd. Intressant ämne för alla.

5BC1E6B3-48AF-4DBC-AF8F-ECBB6A1F86B1.webp
Jag håller ju möten i verkligheten och är utbildad. Men tänkte höra här skulle det finnas intresse angående möten online på typ zoom? Självklart är allt gratis och anonymt. En fråga bara med tanke på det finns så många som har ett Beroende här❤️

hoppa det är ok för admin att jag postar detta här?

Bilagor

• 44773E55-8FCD-4CB6-9748-FAE5F43887C8.webp
    44773E55-8FCD-4CB6-9748-FAE5F43887C8.webp
    55.2 KB · Visningar: 1
Fick ett sms av Kronofogden idag, en påminnelse om att december är en betalningsfri månad och att jag inte ska betala något på skuldsaneringen. Blev lite rörd på något vis, även om jag fattar att jag inte är unik på något sätt, så känns det så empatiskt.

Fick ett sms av Kronofogden idag, en påminnelse om att december är en betalningsfri månad och att jag inte ska betala något på skuldsaneringen. Blev lite rörd på något vis, även om jag fattar att jag inte är unik på något sätt, så känns det så empatiskt.
Fick mitt igår.
Blir lika full i skratt varje gång, inte så stor risk att man glömmer det. -:)

Fick mitt igår.
Blir lika full i skratt varje gång, inte så stor risk att man glömmer det. -:)
Haha nä samma här, det var mitt första sådant sms. Nu har jag visserligen ingen svindlande summa vanligtvis att betala in men måste vara sjukt skönt för de som ligger på 10+.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp