• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Det stället var inte riktigt okej att jobba i övrigt heller. Jag blev sexuellt trakasserad av en anställd och blev inte tagen på allvar att cheferna. Jag var rädd att gå hem själv från jobbet, skaffade överfalls larm osv.. Nä man tackar som kom bort därifrån.

Jag städade en gång heltid, då sa en av cheferna ”ända in med moppen nu, djupare kan du, höhö” när jag städade kontorsgolvet och han gav mig en dask på rumpan en annan gång när han gick förbi och sade ”bra jobbat”. När jag berättade för andra högt uppsatta fick jag höra att jag skulle låta honom vara för att han skulle gå i pension och förtjänade att vara glad och bli tackad för sina år ... det passade sig inte att gnälla när han skulle gå i mål liksom efter ett liv av jobb.
Hmmmmmm orättvist.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Det stället var inte riktigt okej att jobba i övrigt heller. Jag blev sexuellt trakasserad av en anställd och blev inte tagen på allvar att cheferna. Jag var rädd att gå hem själv från jobbet, skaffade överfalls larm osv.. Nä man tackar som kom bort därifrån.
Fy fan, låter som ett vidrigt ställe!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Kan någon hjälpa mig med en liten uträkning.

Jag jämkade hela slutet på 2019 och betalade då exakt 7% i skatt. (Nice jag vet).

2020 har jag nu angivit en årsinkomst på 600.000 (tror jag kommer ligga högre men räknade lågt). Jag skrev i 400.000 kronor på ränteutgifter (vilket bör stämma, men kanske landar på 300K).
Men med dessa premisser. Hur mycket kommer jag då få skatta 2020 på min lön?

Den beräkningen går väl göra på skattens hemsida?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Funderade häromdagen på om det är vanligt att man blir "utsatt" för exekutiv försäljning av fastighet mer än en gång under en livstid, jag har nog sett en person där det sålts mer än 1. Kikade på auktiontorget nu. Förstår jag det rätt har samma person 7 fastigheter för försäljning just nu. Samtidigt, och totalt ska 13 st vara aktuella inkl dessa 7. De andra 6 kan ha gått tidigare, eller kommer senare, det vet jag inte. Ganska tråkigt rekord, om det nu är ett rekord.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Hur många svenskar har en skuld till KFM?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Hur många svenskar har en skuld till KFM?

Till kfm: väldigt få är skyldiga kfm pengar, jag gissae något hundratal personer.

Skulder hos kfm, ca 4% av befolkningen. Vet intr im man räknar alla eller bara över 18 år. Finns en del barn med skulder också.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Du fattade vad jag menar, sluta märka ord :D Men tack för båda svaren.

4% låter dock rimligt (det är väl var tionde vuxen antar jag?) kommer bli spännande att se vad som händer i lågkonjan som väntar...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Någon med tips på goda LCHF-Rätter?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Du fattade vad jag menar, sluta märka ord :D Men tack för båda svaren.

4% låter dock rimligt (det är väl var tionde vuxen antar jag?) kommer bli spännande att se vad som händer i lågkonjan som väntar...

Så mycket som var tionde vuxen tror jag inte, jag tror det kan vara 4% av vuxna man räknat, det verkar rimligare.. har du 200 vänner på fb borde strax under 10 av dom finnas hos kfm. Ännu fler kan ju ha anmärkningar eller ligga på gränsen och betalar först på föreläggandet. 4% är dom med skuldsaldo.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp