• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Verkar vara ganska vanligt att man gör så. Jag ska inte ha barn men arbetsgivare ska alltid envisas om att fråga om man ska ha det och hur snart. Dem började fråga redan när jag var 21 och nu i sena 20 årsåldern är det inte bättre Var tvungen för att par år sedan att ta med papper till en arbetsgivare för att visa att jag har svårigheter att få barn för att få en fastanställning. Ganska vidrigt gjort..

Va!????? Hur sjukt som helst. Jag tycker att om man vill ha någon så får man väl räkna med att saker kan hända som graviditet t.ex. :oops:
Måste ha varit ett flashigt jobb. :D
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 274
Poäng
997
Undrar också det här.

Från skatteverkets hemsida:

Ansök senast den 5 november
En ansökan om jämkning kan göras när som helst under året, men vill du att jämkningsbeslutet ska gälla från och med januari behöver du göra ansökan senast den 5 november året innan. En jämkning gäller som längst till årets slut.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Från skatteverkets hemsida:

Ansök senast den 5 november
En ansökan om jämkning kan göras när som helst under året, men vill du att jämkningsbeslutet ska gälla från och med januari behöver du göra ansökan senast den 5 november året innan. En jämkning gäller som längst till årets slut.

Jaha, tack.
Jag fick jämka okt-dec och det var beslutat och färdigt och jag har inte gjort fel eller något men det drar ut på tiden. Känns så irriterande att jag får sitta och vänta på 4500 kr eller något sånt.
Det stod på beslutet att den som mottar det har skyldighet att införa det efter två veckor men när jag ringde lät det ”vi har fått papper och nu ska vi besluta...”
Måste ringa igen.:mad:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Kan någon hjälpa mig med en liten uträkning.

Jag jämkade hela slutet på 2019 och betalade då exakt 7% i skatt. (Nice jag vet).

2020 har jag nu angivit en årsinkomst på 600.000 (tror jag kommer ligga högre men räknade lågt). Jag skrev i 400.000 kronor på ränteutgifter (vilket bör stämma, men kanske landar på 300K).
Men med dessa premisser. Hur mycket kommer jag då få skatta 2020 på min lön?
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Verkar vara ganska vanligt att man gör så. Jag ska inte ha barn men arbetsgivare ska alltid envisas om att fråga om man ska ha det och hur snart. Dem började fråga redan när jag var 21 och nu i sena 20 årsåldern är det inte bättre Var tvungen för att par år sedan att ta med papper till en arbetsgivare för att visa att jag har svårigheter att få barn för att få en fastanställning. Ganska vidrigt gjort..
Vidrigt och förmodligen inte helt lagligt heller!
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Haha! Jag vet inte jag kanske flåsade? En stor mage och virrig? Jag tror att jag gjorde ett okej jobb men kan tänka mig att han upptäckte det på att jag var tvungen att tänka efter 1-2 gånger under samtalet (disträ) Han hade nio barn!
Hahaha oj. Du gjorde säkert ett bra jobb. Konstig sak ändå att fråga över telefon, men å andra sidan blir man ju knappast förvånad över nåt alls nuförtiden :p
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Va!????? Hur sjukt som helst. Jag tycker att om man vill ha någon så får man väl räkna med att saker kan hända som graviditet t.ex. :oops:
Måste ha varit ett flashigt jobb. :D


Det var på ett hotel där det inte fanns några restaurangansvariga så inte superflashigt x) Men ja det skiljer så mycket från olika arbetsplatser.. Jag har varit sjukskriven pga min rygg en hel del på mitt gamla jobb och det var tydligen okej och inget som hindrade mig från att få en tillsvidareanställning.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vidrigt och förmodligen inte helt lagligt heller!

Det stället var inte riktigt okej att jobba i övrigt heller. Jag blev sexuellt trakasserad av en anställd och blev inte tagen på allvar att cheferna. Jag var rädd att gå hem själv från jobbet, skaffade överfalls larm osv.. Nä man tackar som kom bort därifrån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp