• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jordnöten

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Eller så får man helt enkelt ”knega” på med löneutmätning, för iallafall jag inser att jag själv har orsakat min egen situation... sorgligt värre, absolut, men man får liksom ta sitt ”straff” !
Sen är jag införstådd med att det kan vara lika med ett LIVSTIDSSTRAFF och då menar jag verkligen ett straff till döden möter en på ålderns höst!
(Och) Det känns ju inte heller riktigt rimligt... Jag menar inte ens de flesta grovt kriminella (mördare, etc) döms till regelrätta livstidsstraff... :(
Dock måste man nog inse att skuldsättningen många ggr är självorsakad och varför ska inte vi straffas när vi har brutit ingångna avtal?!
Jag vet...mitt inlägg är kontroversiellt... det bjuder jag på :)

Visst, absolut vi har orsakat detta själva. Men det betyder inte att låneinstitutet ska sko sig på oss. Om skulderna går till KF med beloppet man lånat och räntan man skulle betalat under långperioden. Varför ska räntorna fortsätta ticka? Det är sorgligt att vi brutit avtal som vi ingått, avtal som från början inte skulle ha genomfört. Visst, pengarna betalas inte tillbaka enligt avtalet. Men en ränta om 1000:-/dag ger ingen människa en vettig chans att göra rätt för sig.

Det är mycket sorgligt....
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Visst, absolut vi har orsakat detta själva. Men det betyder inte att låneinstitutet ska sko sig på oss. Om skulderna går till KF med beloppet man lånat och räntan man skulle betalat under långperioden. Varför ska räntorna fortsätta ticka? Det är sorgligt att vi brutit avtal som vi ingått, avtal som från början inte skulle ha genomfört. Visst, pengarna betalas inte tillbaka enligt avtalet. Men en ränta om 1000:-/dag ger ingen människa en vettig chans att göra rätt för sig.

Det är mycket sorgligt....

Jag håller till fullo med Dig, men dessvärre vet vi det och accepterar således detta när vi undertecknar låneavtalet, för detta vidriga finns med om än i finstilt text...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Jag vet att vi inte ska prata politik, men detta är likväl en sorgens dagar! Hur i helsicke kan C & nu även L göra så här mot oss borgerliga väljare?!?!
Aldrig trodde ja att ja en dag skulle lägga mitt hopp till VP(K) att dom stoppar den ”nya” regeringen, för inte kan väll VP(K) ställa sig bakom den nya Regeringen och dess samarbetspartners...
TÄNK OM man skulle få uppleva dagen då en kommunist hjälper mig att få lägre skatt o utökat rut avdrag. Undrens tid är inte förbi....
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Jag vet att vi inte ska prata politik, men detta är likväl en sorgens dagar! Hur i helsicke kan C & nu även L göra så här mot oss borgerliga väljare?!?!
Aldrig trodde ja att ja en dag skulle lägga mitt hopp till VP(K) att dom stoppar den ”nya” regeringen, för inte kan väll VP(K) ställa sig bakom den nya Regeringen och dess samarbetspartners...
TÄNK OM man skulle få uppleva dagen då en kommunist hjälper mig att få lägre skatt o utökat rut avdrag. Undrens tid är inte förbi....
Utökat rutavdrag är väl verkligen något vi skuldsatta behöver
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Utökat rutavdrag är väl verkligen något vi skuldsatta behöver

Nu var det med ett visst mått av ironi som jag skrev om RUT-avdraget. Dock missunnar jag inte folk som använder detta avdrag. Gjorde det själv när jag tidigare var sambo, men nej, det skuldsatte mig inte. Ja va sambo med en höginkomsttagare med miljoner på sitt bankkonto och han stod för en större andel av våra boendekostnader & hade vi inte tagit hjälp av just hushållsnära tjänster, så hade nog vi tvingats gå skilda vägar flera år tidigare för det bråkade vi om ofta innan vi ”fick hjälp”...
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Nu var det med ett visst mått av ironi som jag skrev om RUT-avdraget. Dock missunnar jag inte folk som använder detta avdrag. Gjorde det själv när jag tidigare var sambo, men nej, det skuldsatte mig inte. Ja va sambo med en höginkomsttagare med miljoner på sitt bankkonto och han stod för en större andel av våra boendekostnader & hade vi inte tagit hjälp av just hushållsnära tjänster, så hade nog vi tvingats gå skilda vägar flera år tidigare för det bråkade vi om ofta innan vi ”fick hjälp”...
Förstod att det var ironi Så det var även ironi från min sida, tänkte att vi inte har råd att nyttja dessa tjänster. Ha en trevlig kväll!:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp