• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Finns säkert skrivit eller påtalat av andra medlemmar

Men ekonomiska beskymmer kan ställa till det som vi alla vet nu :)

Att storhandla kan vara krångligt menar då inte att man inte har pengar, kan vara så med men tänker på själva transporten.

Jag har ingen bil längre och tunga kassar är inge vidare.

Men senaste månaderna när jag har storhandlat kör jag via Ica maxi på nätet

Jag fyller i min månads inhandling och får det hem kört till dörren och inburet till köket för 110 SEK extra

De erbjuder två gånger i veckan hemkörning tror det är tisdagar och fredagar

Så fyller i allt jag ska ha får en cirka summa då det kan skilja sig på kg pris med frukt och grönt o såna saker

Knappar in mitt kort nummer sen dras beloppet som blir exakt när jag får varorna.

Riktigt smidigt

Jag gör varje månad en mat lista på cirka sen köper jag hem varorna och på så sätt får jag både bort svin och andra onödiga saker som man kan handla annars.

Visst kompletterings handlar jag men genom detta gör jag först en mat budget och sedan mat lista och sedan räknar jag ut vad jag har råd med och inte råd med.

Bara ett litet tips genom transporten av stor handling tänkte jag dela med mig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Finns säkert skrivit eller påtalat av andra medlemmar

Men ekonomiska beskymmer kan ställa till det som vi alla vet nu :)

Att storhandla kan vara krångligt menar då inte att man inte har pengar, kan vara så med men tänker på själva transporten.

Jag har ingen bil längre och tunga kassar är inge vidare.

Men senaste månaderna när jag har storhandlat kör jag via Ica maxi på nätet

Jag fyller i min månads inhandling och får det hem kört till dörren och inburet till köket för 110 SEK extra

De erbjuder två gånger i veckan hemkörning tror det är tisdagar och fredagar

Så fyller i allt jag ska ha får en cirka summa då det kan skilja sig på kg pris med frukt och grönt o såna saker

Knappar in mitt kort nummer sen dras beloppet som blir exakt när jag får varorna.

Riktigt smidigt

Jag gör varje månad en mat lista på cirka sen köper jag hem varorna och på så sätt får jag både bort svin och andra onödiga saker som man kan handla annars.

Visst kompletterings handlar jag men genom detta gör jag först en mat budget och sedan mat lista och sedan räknar jag ut vad jag har råd med och inte råd med.

Bara ett litet tips genom transporten av stor handling tänkte jag dela med mig.
Jag har inte heller bil längre. Bor dock 5 min från en större mataffär och det är okej tycker jag.
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Ja, men jag förstår ändå inte varför skulden ökar med tusen kronor om dagen.
Deras system verkar ärligt lite kass.. Jag fick beslut om skuldsanering 28/2-18. Trots det låg en skuld på 21000kr kvar i deras system ända fram till juni månad. Var i kontakt med dom tre gånger och det ”var nåt fel, vi ska försöka få bort den från systemet, vi ser ju att du har skuldsanering”. Tog som sagt mer än 4 månader. Resulterade i att min skatteåterbäring gick raka vägen till KF, trots att jag skulle få behålla den. Var inga problem att få den tillbakabetald, men tog ju några veckor extra pga det..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Januari är fan årets värsta månad. Så lång,kall,fattig,tråkig,mörk. Usch.

Februari är åtminstone lite ljusare och kortare :D
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Kan efter den här helgen upplysa om att om man ska åka tåg en längre sträcka med en skogstokig treåring, kan det vara bra att inte åka ensam. Lyckades lirka med barnet när toaletten skulle uppsökas då det ej fungerar att lämna ensam i sätet. Önskar dock att jag nästan gjort det, för de är snabba som fan och lyckas skjuta upp skjutdörren till toaletten när man precis har satt sig ned...:eek:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Hahahha.
Trodde det räckte med att ge dagens ungar en Ipad så håller dom sig lugna :D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Tror ni i framtiden att man kommer kunna ta Blanco på 1-2 miljoner? Med extremt bra kreditvänlighet givetvis.
Alltså hos en aktör/bank.
 

Whattodo123

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Terry ,det hoppas jag verkligen inte, fattar inte hur bankerna kunde låna ut 830 till mig med en inkomst på 450-500 .. tog lånen under 2 års tid och är lite fundersam nu på vad jag ska göra . Man känner sig inte jätte smart.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Ja men hade det inte varit bättre att ha dessa 830.000 på ett bolag än 5 olika?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp