• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Men jag tänker på vaccinet sist. Massa barn fick narkolepsi och grejer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Vaccinen har genomgått alla faser bara i ett snabbare tempo. Snabbspår hos myndigheter och en jvla massa pengar. Tror inte det behöver vara mer osäkert än annat. Självklart kommer det skrivas om en massa biverkningar men det är nog mer pga den enorma mängden av människor som kommer vaccineras. Miljarder människor.

Klart man kan lita på vaccinet.

Vaccinet kunde tas fram på snabb tid då det fanns kännedom om coronavirus, vilket snabbade på fas 1. Fas 2 och 3 har hanterats via alla protokoll, så inget har hoppats över eller genats förbi.

Covid-19 kommer finnas kvar för alltid så vi måste leva med det. Ett vaccin är skyddet, likt det är mot andra allvarliga sjukdomar som vi (nästan) raderat ut.

Alternativet är att vi låter människor fortsätta dö i covid-19. Om man jämför det med den låga risken för biverkningar bör valet vara enkelt. Men absolut, några kommer få biverkningar, inget vaccin är riskfritt.

Så ställ alternativen mot varandra, när ni fattar era kloka beslut vänner.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Men jag tänker på vaccinet sist. Massa barn fick narkolepsi och grejer.

Vad är definitionen av ”massa”? Drygt 5 miljoner vaccinerade sig - 500 barn fick narkolepsi.
Illa? Absolut, men ser man det i relation till antal vaccinerade, så är de ju inte många...
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Sedan är verkningstiden inte tydlig än. Så kanske behöver vi vaccineras flera ggr per år. För Pfizers behovs det tydligen 2 tillfällen inom en månad. Astras har inte informerat än om antal sprutor.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det är lite det jag menar, vaccinet ger dig inte "evigt skydd" det är tillverkaren och Folkhälsomyndigheten/Socialstyrelsen tydliga med.

Säg att man behöver vaccinera sig ett par gånger per år? Är det rimligt? Springa var och varannan månad och vaccinera sig. Blir lite småknepigt.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Det är lite det jag menar, vaccinet ger dig inte "evigt skydd" det är tillverkaren och Folkhälsomyndigheten/Socialstyrelsen tydliga med.

Säg att man behöver vaccinera sig ett par gånger per år? Är det rimligt? Springa var och varannan månad och vaccinera sig. Blir lite småknepigt.
Myndigheterna tror dessutom på allvar att vi kommer att se fler virusvarianter av den här sorten och då är detta vaccin verkningslöst. Jag tror att man inte behöver ta ställning nu om man inte tillhör någon av de grupper som ska vaccineras först, utan det blir nog först framåt sommaren och då kan mycket ha hänt...
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Tror upplägget kanske kommer att se ut som vi har med influensa vaccinering. Dessa vaccin är ju återkommande varje år med nya stammar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Tror upplägget kanske kommer att se ut som vi har med influensa vaccinering. Dessa vaccin är ju återkommande varje år med nya stammar.

Något sådant ja. Att man vaccinerar sig kanske 1 gång varje år på hösten eller dylikt.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Har en till fundering hur det funkar om man skulle bli sjuk? Jobbar kommunalt och kommer troligtvis få min bästa lön nånsin i december.

Går och oroar mig om jag skulle bli sjuk. Har semester efter den 18.e.

Fattar att det är karens ca 1000 kr. Men hur mycket tas det på lönen efteråt? Är det 80% av lönen man får dom dagarna man är hemma totalt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp