• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Har någon tips på goda LCHF-Maträtter?

Ska köra LCHF hela nästa vecka tänkte jag! Så det spelar ingen roll om det är vegetariskt eller vad det är. Bara det är LCHF!

Äter inte Champinjoner/Svamp och inte heller Zucchini/Aubergine :D
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Fy vad måendet kan gå upp och ned. Jag har varit sjuk i två veckor med både bihåleinflammation och senare halsvirus (negativt Coronatest som tur är!) sedan på det här jag blivit nobbad av någon som är känslomässigt otillgänglig för allt utifrån eftersom att personen mår dåligt och jag är hjärtekrossad pga det. Igår hade jag fruktansvärd panikångest över situationen men lyckades bli av med det ganska snabbt och gick till gymmet. Ska ringa imorgon angående ett jobb jag är intresserad av där genomsnittliga timlönen ligger på 70 kr mer i timmen än på mitt jobb så hoppas på det hade varit precis den boosten man behövt nu.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
I jobb jag nyss gjort har jag förundrats över hur skuldsättning verkar smitta som ett virus eller så.. sett flera nyligen där en varit gäldenär sedan kärnkraftomröstningen, blivit sambo med någon som aldrig haft med kfm att göra, hyfsat välbetalt arbete och efter något eller ett par år har den nyblivna sambon skaffat diverse skulder hos kf, är på gränsen att bli av med fritidshus inköpt något år innan dom blev sambo osv...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Nja. Fanns det är ju ibland inte riktigt så enkelt. Inte alltid iallafall.

Min sambo när vi träffades. Hade 0.1% i UC-risk. Aldrig sökt ett lån. Inga förfrågningar. Visste knappt vad KFM var.
Jag hade anmärkningar, skuld hos KFM, 100 förfrågningar, miljoner i skulder. Katastrof.
Nu fick min sambo massa anmärkningar och skulder (alltså sådana som du hänvisar till ovan).
Men det är en del utav långsiktig strategi. Inom 2 år kommer min sambo ha 0 kr i skuld. 0 förfrågningar men bo i en bostadsrätt för ett par miljoner och ha ett sparande med mig på 400.000 kronor. Dvs bättre ekonomi än hon hade innan vi träffades.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Nja. Fanns det är ju ibland inte riktigt så enkelt. Inte alltid iallafall.

Min sambo när vi träffades. Hade 0.1% i UC-risk. Aldrig sökt ett lån. Inga förfrågningar. Visste knappt vad KFM var.
Jag hade anmärkningar, skuld hos KFM, 100 förfrågningar, miljoner i skulder. Katastrof.
Nu fick min sambo massa anmärkningar och skulder (alltså sådana som du hänvisar till ovan).
Men det är en del utav långsiktig strategi. Inom 2 år kommer min sambo ha 0 kr i skuld. 0 förfrågningar men bo i en bostadsrätt för ett par miljoner och ha ett sparande med mig på 400.000 kronor. Dvs bättre ekonomi än hon hade innan vi träffades.

Nej inte alla, men jag har sett liknande rätt många gånger, inte alltid så fritidshus osv finns, men fritidshuset mäts nog ut innan jul..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Har det kommit in fler skulder/nya individer nu under 2020 med Covid och skit eller ser det ut som det brukar?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
En annan sak jag funderat på @Lasseman .

Hur får KFM reda på var man jobbar? Det finns ju ingen sådan datorbas där man kan hitta detta. Inte vad jag vet. Den absolut enda förklaringen jag kan hitta är Skatteverket men är det verkligen där man får reda på det?

Tänker på dom som har löneutmätning men inte fyller i blanketter & skickar till er.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp