• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Har du Postnord-appen? Kanske går att spåra där?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Hade bara ett sms om att jag ska hämta ut paketet samt summan som skulle betalas.
Åh typiskt.. om du söker i inkorgen då efter stället du beställde prylarna.. då brukar ju spårningslänken komma fram.

Be postnord att återkoppla med trackingnumret så du kan se vilket datum det var. När du har datum och tidpunkt så kan ombudet ta fram kvittot till dig, allt sparas ju även om många företag inte vill hjälpa till så ska dom kunna göra det åt dig. Ombudet som gjort fel, inte du!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Är du säker på att det inte är ett försök till bedrägeri ...? Har du fått brevet från "Postnord" så är det garanterat det. Det är ju leverantören som ska få pengarna och inte posten.
Jag önskar att det vore så men det är på riktigt. Det är de som sköter postförskottet och därav de som sköter eftersökningarna.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Det låter ju nästan som att Postombudet inte registrerat upphämtningen och sedermera stoppat pengarna i egen ficka...men hmmm, kvitterar ingen ut försändelsen, så ska ju den gå i retur till företaget...

Jag kan dock likväl inte förstå hur Postnord kan gå åt Dig - den felande länken ligger väl hos postombudet kan ja tycka...
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag hade stått på mig och skulle det skickats vidare till inkasso och kronofogden hade jag bestridit till tingsrätten för känns som du kan få rätt där faktiskt !
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag hade stått på mig och skulle det skickats vidare till inkasso och kronofogden hade jag bestridit till tingsrätten för känns som du kan få rätt där faktiskt !

...men har man som TS skuldsanering, så kanske man inte vill köpa hela linan ut (till KF vill säga) och riskera kanske inte själva skuldsaneringen, men riskera ökade kostnader som följd?!

Även då ja håller med i ditt tänk... :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Det känns så tråkigt då jag sparade ihop för att kunna köpa dessa sakerna och nu krävas på nästan 2800 kr igen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
...men har man som TS skuldsanering, så kanske man inte vill köpa hela linan ut (till KF vill säga) och riskera kanske inte själva skuldsaneringen, men riskera ökade kostnader som följd?!

Även då ja håller med i ditt tänk... :)
Jag vill absolut inte få en ny anmärkning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp