• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det är förvisso sant men spontant känns det som det är Postens ansvar/problem att lösa. Dom har ju lämnat ut paketet.
Risken finns nog att dom säger att dom inte registrerat betalning och då behövs kvittot tyvärr
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 889
Mottagna reaktioner
1 875
Poäng
1 277
Loggade in på Kreditz idag bara för att se mitt score. 1 = poor blev det. Har haft 7 = Very good varje gång tidigare. Inget har ändrats så jag fattar inte varför.
Nu har jag 3=Fair och det enda jag har gjort är att handla upp lite mer pengar. Obegripligt!
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Fasiken vad Thorn är sega med att skicka till Inkasso, även fast dom säger att "det är sista chansen nu ikväll innan kl 18.00 att betala" och "Imorgon skickas det till inkasso om vi ej fått betalning" får man på sms och mail stup i kvarten..
Men dagen/dagarna efter så kommer sms att använd denna swish-länk för att betala, har du redan betalat så kan du bortse från detta meddelande.

Någon som haft lån hos dom? Hur många gånger ska man få dessa tomma "hot" innan dom verkligen skickar vidare?
Håller de flesta lånebolag på med denna taktik?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Fått erbjudanden från Thorn förrut men tog aldrig pga typ 23% ränta, nej tack.
Men om dom är sega är det väl en fördel för dig ;D Men lite konstigt om man kan syna deras hot teknik
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 628
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Fasiken vad Thorn är sega med att skicka till Inkasso, även fast dom säger att "det är sista chansen nu ikväll innan kl 18.00 att betala" och "Imorgon skickas det till inkasso om vi ej fått betalning" får man på sms och mail stup i kvarten..
Men dagen/dagarna efter så kommer sms att använd denna swish-länk för att betala, har du redan betalat så kan du bortse från detta meddelande.

Någon som haft lån hos dom? Hur många gånger ska man få dessa tomma "hot" innan dom verkligen skickar vidare?
Håller de flesta lånebolag på med denna taktik?
De var samma för mig, dock så rapporterade som missbrukat bankkonto till UC när jag skickade till inkasso.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Det verkar dröja extra länge att få ersättning för karens nu. Anmälde i tisdags förra veckan enligt försäkringskassan är det många som söker samtidigt.
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
På försäkringskassan sa dom om man har sökt mera än 5 gånger så börjar dom.kolla upp mot arbetsgivaren ordentligt. Så hos kommer det ta 1 och halv månad innan utbetalning hos en kollega. Som tyvärr ha satt detta med karens i system. Ser det som extra pengar i mitten av månaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp