Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tack! Det är för att Jag är så jävla dålig så det finns ingen annan väg än uppåt XD du fick mig att skratta. :D:)
Jag brukar säga att vad är dagar/månader av resten av mitt liv när något är jobbigt. När jag ska till tandläkaren brukar det bli vad är en timme av resten av mitt liv. -:)

Jag brukar säga att vad är dagar/månader av resten av mitt liv när något är jobbigt. När jag ska till tandläkaren brukar det bli vad är en timme av resten av mitt liv. -:)

Smart! Ja, det är bara att hålla i sig tills stormen har passerat. Har varit på sjukhuset i 3 dagar inlagd för att kolla epileptisk aktivitet och sen gjort första dagen på nya jobbet och kom hem till ett bombnedslag och min spontana reaktion är att ge upp städningen men då blir det ju tusen gånger värre. Typ skilsmässa för man är less på varandra.

Hur mår alla den här helgen? Jag vaknade riktigt nere på grund av städstress och pengastress men har bestämt mig att inte låta det dåliga humöret förstöra hela helgen. Förut flydde jag in i spel men nu måste jag ta tag i klädhögar, disk och få saker till försäljning. 27 dagar spelfri idag med...
Hittade en fläskfilé i frysen och ska slå ihop något gott till kvällen och sluta gnälla och börja jobba. 😱😱 Det är tungt att känna sig dålig men jag hoppas ni har en bra dag.[
Hur mår alla den här helgen? Jag vaknade riktigt nere på grund av städstress och pengastress men har bestämt mig att inte låta det dåliga humöret förstöra hela helgen. Förut flydde jag in i spel men nu måste jag ta tag i klädhögar, disk och få saker till försäljning. 27 dagar spelfri idag med...
Hittade en fläskfilé i frysen och ska slå ihop något gott till kvällen och sluta gnälla och börja jobba. 😱😱 Det är tungt att känna sig dålig men jag hoppas ni har en bra dag.
För snart sju månader sedan var jag på möte på föreningen för Spelberoende, Spelfri i 7 dagar efter mitt självmordsförsök. Idag är jag en stolt kvinna som slåss mot spelreklam. Ryser än idag när jag tänker på hur dåligt jag mådde för ett år sedan. Tankarna kretsade 24 timmar om dygnet runt spel..jag mår helt enkelt bra.

För snart sju månader sedan var jag på möte på föreningen för Spelberoende, Spelfri i 7 dagar efter mitt självmordsförsök. Idag är jag en stolt kvinna som slåss mot spelreklam. Ryser än idag när jag tänker på hur dåligt jag mådde för ett år sedan. Tankarna kretsade 24 timmar om dygnet runt spel..jag mår helt enkelt bra.

Ja... jag hade nog spelat vidare om inte spelpaus hade kommit. Jag behövde en spärr, starkt av dig att bestämma själv att sluta varje dag men jag förstår att du fick ett rude awakening i och med självmordsförsöket också. Jag känner inte heller att jag vill spela men jag önskar jag kunde få tillbaka min ekonomi jag hade innan och all tid jag slösat.

Hittade en fläskfilé i frysen och ska slå ihop något gott till kvällen och sluta gnälla och börja jobba. 😱😱 Det är tungt att känna sig dålig men jag hoppas ni har en bra dag.

Tackar som frågar ❤️ Idag har väll ilskan så smått runnit av mig, men igår va ja GALEN... Glömde parkeringstiden & satt på ett möte som drog ut på tiden & självklart när ja kom ut till bilen, så satt de 500 spänn i böter på den... :mad: inte precis vad man behöver när man har utmätning :(
Ikväll blir de hem till tjejgänget för gott i glasen & god mat... Sånt förgyller :)

Hoppas Ni alla har en bra helg! ❤️

Väääääldigt ont i benen efter att ha jobbat extra 33 timmar fre-sön, suttit ner totalt 4 timmar, resten stå och gå... men det positiva med extra jobb är att det tränger undan stressen kring ekonomin, man hinner helt enkelt inte deppa... och när jag är som tröttast så tänker jag att jag får pengar för det så då känns det bättre :)

Har massvis med klädkassar hemma, fina och rena, som min yngsta dotter haft men kommer inte till skott med att lägga ut dem till försäljning. Finns inte tid att fota allt.
Vilken lyx med att hitta en fläskfilé i frysen :)

Väääääldigt ont i benen efter att ha jobbat extra 33 timmar fre-sön, suttit ner totalt 4 timmar, resten stå och gå... men det positiva med extra jobb är att det tränger undan stressen kring ekonomin, man hinner helt enkelt inte deppa... och när jag är som tröttast så tänker jag att jag får pengar för det så då känns det bättre :)

Har massvis med klädkassar hemma, fina och rena, som min yngsta dotter haft men kommer inte till skott med att lägga ut dem till försäljning. Finns inte tid att fota allt.

Vad duktigt att jobba en massa extra. :) stark. 😎

Inte för att vara en jobbig jävel Myra & Lilaros, men är inte fläskfilé billigare än nötfärs? 😛 Hur som helst så är det gott som fan! ;) Iaf den jag köper på Willys. Är säkert nåt helt annat jag äter ovetandes 😳

Inte för att vara en jobbig jävel Myra & Lilaros, men är inte fläskfilé billigare än nötfärs? 😛 Hur som helst så är det gott som fan! ;) Iaf den jag köper på Willys. Är säkert nåt helt annat jag äter ovetandes 😳

Tack för att du påminde mig :'( hehe! :D

Det fanns en tråd här där någon hade "samtidigt" sökt på både Lendo och Advisa inom en minut. Vad hette den tråden? Minns någon?
Det var en tjej/kvinna som öppnade den under stora lån tror jag.

kanske men man kan göra lyxigare mat med fläskfilé än vad man kan göra med köttfärs

kanske men man kan göra lyxigare mat med fläskfilé än vad man kan göra med köttfärs
Håller med, men allt så klart vad man är ute efter. Jag tycker det är trevligt att göra en fläskfilégryta och ha hasselbackspotatis till och lite sallad, om man ska mysa till det på fredagen. Sen går det så klart att göra en mängd varianter på pannbiff och fylla med exempelvis blåmögelost och ha hemmagjord klyftpotatis till. Kan förresten rekommendera Matpriskollens app om man vill ha lite koll på erbjudanden och extrapriser utan att ta emot pappersreklam :)

Sen är det så klart olika vad man ser som lyxig mat, men jag tycker det är lyx att kunna laga något gott till kvällen när det är helg, utan att det behöver kosta skjortan och halva byxbenet :D

Fan vad man är trött på dom dagarna där ekonomin gör det jobbigt att fungera som en normal människa, när verkligheten hinner ifatt en och man inte kan ignorera eller trycka bort problemen. Idag var en sån dag.

Någon som vet vilket inkasso bolag, Fitness 24 Seven är knutet till?
Alltså Gym kedjan.

Dagens plus: Fick äntligen möjlighet att prova ut ett tyngdtäcke efter lång väntan. Kändes helt ok och kommer få hem mitt om ca 3 veckor. För er som inte har testat och har problem med sömn/ångest på natten kan jag rekommendera er att pröva. Om ni inte vill bekosta ett själva ska ni begära remiss antigen genom vårdcentralen eller genom psykiatrin.

Dagens plus: Fick äntligen möjlighet att prova ut ett tyngdtäcke efter lång väntan. Kändes helt ok och kommer få hem mitt om ca 3 veckor. För er som inte har testat och har problem med sömn/ångest på natten kan jag rekommendera er att pröva. Om ni inte vill bekosta ett själva ska ni begära remiss antigen genom vårdcentralen eller genom psykiatrin.

Var det du och jag som snackade om det här för nån vecka/månad sen? Är det bolltäcke du menar eller rolls royce-varianten med kedjor? :). Har två kompisar som har sånna täcken. För mig funkar det bäst att hålla om en kvinna =). Finns även kuddar som man "håller om" som ska vara ångestdämpande.

Haha, hörrni, hur mår ni? Idag var "jättekul". Skulle köra hem en timme motorväg efter jobbet och hatar mörkerkörning och så började bälteslampan blinka och ljuda jättehögt konstant och höll på hela vägen hem. . Spände kroppen jättemycket av stress och bara försökte inte krocka och sen säger min man när jag kom hem att det var för att jag hade min handväska på passagerarsätet. :D:( NO MORE CARS, jag börjar åka tåg från och med imorgon.

Var det du och jag som snackade om det här för nån vecka/månad sen? Är det bolltäcke du menar eller rolls royce-varianten med kedjor? :). Har två kompisar som har sånna täcken. För mig funkar det bäst att hålla om en kvinna =). Finns även kuddar som man "håller om" som ska vara ångestdämpande.
Levande ting är så klart bäst om det fungerar :D Och ja, kan nog hända att vi har gjort det. Min variant är en typ av bolltäcke, provade för ett antal år sedan men upplevde det då som att man inte riktigt kunde röra sig. Men den här varianten kändes helt ok, så ska bli intressant att se om det ger effekt. Prövade kedjetäcket, men det kändes bara läskigt, gillade inte alls hur kedjorna rörde sig så fort man vände på sig, men har annars bara hört gott om just kedjetäcken :)

Haha, hörrni, hur mår ni? Idag var "jättekul". Skulle köra hem en timme motorväg efter jobbet och hatar mörkerkörning och så började bälteslampan blinka och ljuda jättehögt konstant och höll på hela vägen hem. . Spände kroppen jättemycket av stress och bara försökte inte krocka och sen säger min man när jag kom hem att det var för att jag hade min handväska på passagerarsätet. :D:( NO MORE CARS, jag börjar åka tåg från och med imorgon.

Tur att det var väskan och inte ett spöke... Haha :D Men tur att det inte var värre, kan tänka mig att man blir uppjagad som fan när saker händer på motorvägen av alla ställen!

Haha trodde ett tag att du skulle skriva att du åkte utan bälte. Fan vad stress kan göra det mest simpla saker svåra. Man blir en neandertalare :D. Jag mår bra idag hade kompledigt idag pga en firmafest igår. Jag dricker inte längre (antabus), så jag stod ut till kl 23.00, hade jag stannat kvar hade det inte blivit så bra med mitt heta temprament :). Har vart och handlat en jacka idag, skulle ta på mig den direkt, så jag tog fram nyckeln och skulle slita av snöret till jackan. Då gick det såhär Kul.webp. Inte alltid bra att vara muskelknutte haha. Min vanliga jävla tur :D

Levande ting är så klart bäst om det fungerar :D Och ja, kan nog hända att vi har gjort det. Min variant är en typ av bolltäcke, provade för ett antal år sedan men upplevde det då som att man inte riktigt kunde röra sig. Men den här varianten kändes helt ok, så ska bli intressant att se om det ger effekt. Prövade kedjetäcket, men det kändes bara läskigt, gillade inte alls hur kedjorna rörde sig så fort man vände på sig, men har annars bara hört gott om just kedjetäcken :)

Det är så sant :D. Angående kedjetäcken så känns det mer som att det är nåt för patienter på säter. Typ Quick o grabbarna :D

Haha trodde ett tag att du skulle skriva att du åkte utan bälte. Fan vad stress kan göra det mest simpla saker svåra. Man blir en neandertalare :D. Jag mår bra idag hade kompledigt idag pga en firmafest igår. Jag dricker inte längre (antabus), så jag stod ut till kl 23.00, hade jag stannat kvar hade det inte blivit så bra med mitt heta temprament :). Har vart och handlat en jacka idag, skulle ta på mig den direkt, så jag tog fram nyckeln och skulle slita av snöret till jackan. Då gick det såhär Visa bilaga 332. Inte alltid bra att vara muskelknutte haha. Min vanliga jävla tur :D

Haha! Nej riktigt så illa var det inte. Ja, jag kände verkligen mig dum. Det kan väl vara skönt att inte dricka ibland. ^^
Men nyckeln... hoho. Så går det 😛 himla skönt att jag inte är den enda som råkar ut för klantiga saker. 🙄:D

Tur att det var väskan och inte ett spöke... Haha :D Men tur att det inte var värre, kan tänka mig att man blir uppjagad som fan när saker händer på motorvägen av alla ställen!

Det var säkert ett spöke o_o Tänk om jag tittat i spegeln och sett ett dött ansikte stirra tillbaka i mörkret med typ rutten hud och hårstrimmor i ansiktet. xD Kan inte se en skräckfilm för då är jag rädd i ett halvår ungefär.

Haha det händer mig typ dagligen, tror min jobbväska väger typ 10 kg 😱:D

Det var säkert ett spöke o_o Tänk om jag tittat i spegeln och sett ett dött ansikte stirra tillbaka i mörkret med typ rutten hud och hårstrimmor i ansiktet. xD Kan inte se en skräckfilm för då är jag rädd i ett halvår ungefär.

Låter som en beskrivning av mig innan morgonkaffet. Blir alltid rädd när jag ser mig själv i badrumsspegeln innan kaffet är fixat...haha

Haha! Nej riktigt så illa var det inte. Ja, jag kände verkligen mig dum. Det kan väl vara skönt att inte dricka ibland. ^^
Men nyckeln... hoho. Så går det 😛 himla skönt att jag inte är den enda som råkar ut för klantiga saker. 🙄:D

Eller hur haha. Fan vad jag gillar er alla på det här forumet. <3

Nädå, ungarna har inte vaknat skräckslagna av det än iallafall. Men utan kaffe är det zombie-läge både mentalt och fysiskt :D

Känner igen mig. Kaffet på morgonen är som syrgasmasken på flyget. Först kaffe till mamma/pappa, sen välling eller frukost till barnen. :)

Sådär ja. Nu var det helg igen. Hoppas att alla får en lugn helg <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp