Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

...men samtidigt tog Region Skåne den skattesänkningen med råge... så någon skattesänkning kan Du inte ha känt av dessvärre... :(

Det stämmer rekordhöjning sa dom väl?
Däremot tyckte jag mig faktiskt se att jag fick 1000-1500 netto mer i januari. Vet inte vad det beror på. Värnskatten och dom andra försvinner först den 1 januari 2020. Omöjligt att veta känns det som. Något försvinner, något tillkommer. Man får hålla koll på lönespecen och räkna helt enkelt :/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgyWk0/riksbankschefen-rakna-med-betydligt-hogre-rantor detta var intressant...

Det stämmer rekordhöjning sa dom väl?
Däremot tyckte jag mig faktiskt se att jag fick 1000-1500 netto mer i januari. Vet inte vad det beror på. Värnskatten och dom andra försvinner först den 1 januari 2020. Omöjligt att veta känns det som. Något försvinner, något tillkommer. Man får hålla koll på lönespecen och räkna helt enkelt :/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgyWk0/riksbankschefen-rakna-med-betydligt-hogre-rantor detta var intressant...

Ja, det var ju extremt märkligt, speciellt eftersom skatten skulle sänkas som mest med typ 210kr/mån, men samtidigt så höjdes Landsstingsskatten radikalt samt så lades den sk. Mediaavgiften oxå till, som ersatte Radiotjänstavgiften.

Alla som arbetar får sänkt skatt med upp till 210 kronor i månaden det stämmer.
Men däremot brytpunkten för att betala statlig skatt höjdes. Innan betalade alla som tjänar 40 600 kronor i månaden eller mer statlig skatt på det överskjutande beloppet. I M/Kd:s nya budget höjdes brytpunkten till 42 000 kronor.
Detta kanske påverkade också?

@Kimsan72
Hoppas du känner dig lite bättre idag! Nu får det väl vara färdigt med sjukstuga för din del :)

Räknar med att se Kimsan på Paddys i helgen drickandes en fin prosecco!! Då jävlar ska hon få en bamsekram av mig.

Åh tack alla Ni för Er omtanke :) Jag mår ÄNTLIGEN lite bättre... Har lyckats ta mig till jobb idag...men hostar så revbenen värker.... grrr !!! :(
@Terry_ det blir faktiskt Paddys nu på fredag efter en tur först till "Sherlocked" :D😛.

Hörrni... försöker ringa kfm på 0771 73 73 00 men kommer inte fram. Rösten säger: Nu kopplar jag dig till en handläggare men sen börjar det tuta upptaget på en gång.

Har försökt flera gånger.
Kan ngn vänlig själ testa att ringa och se om ni kommer fram? Det är bara lägga på om det inte börjar tuta upptaget för er.
Men de stänger om en halv timme så nu har jag lite panik då jag tror att förklaringstiden går ut idag.
@Lasseman ... är det ngt du känner till ?

De har ingen chatt heller så jag kan inte kontakta dem, mejl tror jag inte de läser så snabbt!

Hörrni... försöker ringa kfm på 0771 73 73 00 men kommer inte fram. Rösten säger: Nu kopplar jag dig till en handläggare men sen börjar det tuta upptaget på en gång.

Kan ngn vänlig själ testa att ringa och se om ni kommer fram? Det är bara lägga på om det inte börjar tuta upptaget för er.
Men de stänger om en halv timme så nu har jag lite panik då jag tror att förklaringstiden går ut idag.

De har ingen chatt heller så jag kan inte kontakta dem, mejl tror jag inte de läser så snabbt!
Jag kommer fram.

De brukar vara snabba att svara på mejl, inga problem för min del i varje fall. Däremot vill de inte skicka allt via mejl, men svar får man alltid.

testade med Betala en skuld istället för Betalningsföreläggande och nu gick det, mycket konstigt, så ska det inte vara. Har aldrig hänt förut... ringer bara om förelägganden.
Nu står jag i kö till betala en skuld så vi får se om de kan hjälpa mig

De brukar vara snabba att svara på mejl, inga problem för min del i varje fall. Däremot vill de inte skicka allt via mejl, men svar får man alltid.
skickade iväg ett mejl

@Kimsan72 har varit så jäääkla pepp på att prova detta escape room typ eller Sherlocked och en annan som finns i stan. Kan du inte ge en lite recension sen :D?

testade med Betala en skuld istället för Betalningsföreläggande och nu gick det, mycket konstigt, så ska det inte vara. Har aldrig hänt förut... ringer bara om förelägganden.
Nu står jag i kö till betala en skuld så vi får se om de kan hjälpa mig
De uppgav tre alternativ och jag tog det ena av dom dvs betala en skuld.

De uppgav tre alternativ och jag tog det ena av dom dvs betala en skuld.
de kanske har ändrat nyligen, jag vet inte, men jag har alltid sagt Betalningsföreläggande och det har funkat.
Jag kom fram till slut i alla fall och fick svar på mina frågor :) Tack för din hjälp!!!

de kanske har ändrat nyligen, jag vet inte, men jag har alltid sagt Betalningsföreläggande och det har funkat.
Jag kom fram till slut i alla fall och fick svar på mina frågor :) Tack för din hjälp!!!
Hur gick det ? ❤️

Hade inte telefon idag men ngt var väl trasigt som det låter

Hur gick det ? ❤️
Tack som frågar :) Förklaringstiden har gått ut men då jag bestridit så kommer jag inte att få anmärkningar just i detta skede utan kfm har meddelat Intrum och Lowell att jag bestridit och inväntar svar från de huruvida det ska skickas till domstol eller inte. Känns inte bra i magen alls, då jag sa att jag betalat men har inte gjort det. Det var den enda utvägen jag kunde se tyvärr... bara för att köpa mig tid.

Jag betalade bort en skuld helt 25 januari enligt betalningsunderlag från ”skuld att betala”. Denna skuld har/ligger för utmätning men den registreras ju aldrig som betald? Kf säger att det brukar ta 1-2 dagar. Orkar inte med sånt här....måste försöka ringa dom imorgon

Jag betalade bort en skuld helt 25 januari enligt betalningsunderlag från ”skuld att betala”. Denna skuld har/ligger för utmätning men den registreras ju aldrig som betald? Kf säger att det brukar ta 1-2 dagar. Orkar inte med sånt här....måste försöka ringa dom imorgon

Kan vara att systemet inte hunnit uppdateras, ibland verkar det ta tid för uppdateringar. Maila dem och hör vad som händer? Så slipper du ringa :)

Åh tack alla Ni för Er omtanke :) Jag mår ÄNTLIGEN lite bättre... Har lyckats ta mig till jobb idag...men hostar så revbenen värker.... grrr !!! :(
@Terry_ det blir faktiskt Paddys nu på fredag efter en tur först till "Sherlocked" :D😛.

Meh... Då är ni nästan borta hos mig, brukar gå förbi "Sherlocked"/St Gertruds när jag är på väg hem från Kungsparken. Skulle dock aldrig våga mig på såntdär då jag inte klarar mörker/trånga utrymmen. Men personalen ser i alla fall trevliga ut i sina dräkter :D

Det är dags. Nu smäller det snart :D

Bilagor

• IMG_20190207_092620.webp
    IMG_20190207_092620.webp
    776.4 KB · Visningar: 44
Senast ändrad:

För mig går det bra men för kära damen så är det lite tuffare. Kan inte föreställa mig smärtan. Det är en igångsättning så det lär nog ta sin beskärda del.
Vi kom till kvinnokliniken/BB 09.00 imorse och det känns som att vi knappt börjat processen så det kommer nog ta sin lilla tid.

För mig går det bra men för kära damen så är det lite tuffare. Kan inte föreställa mig smärtan. Det är en igångsättning så det lär nog ta sin beskärda del.
Vi kom till kvinnokliniken/BB 09.00 imorse och det känns som att vi knappt börjat processen så det kommer nog ta sin lilla tid.
Jag blev också igångsatt kl 9 på morgonen med min dotter... men det gick i rasande fart, kl 19 på kvällen var hon ute :-)
Lycka till nu börjar ett nytt underbart kapitel i ert liv <3

<3<3<3<3<3

Den smärtan är jag inte avundsjuk på, har visserligen bara erfarenhet av snitt men personalen på kk här i Malmö är toppen (eller ja, var då iaf) :) Lycka till. Tänker på er båda två, det här fixar ni galant <3

Tack mina vänner! Är fortfarande kvar på sjukhuset. Snart har det gått 20 timmar. Utmattad deluxe. Tjejen borde vara ännu mer men vi krigar på. Bebisen äter redan :D Som vissa av er sagt så är dom duktiga som fasiken här på BB/KK i Malmö!

GRATTIS till Er båda ❤️ !! Detta ger mig ännu en anledning till att fira på Paddys ikväll... Y A Y !!!! ❤️❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp