Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Vill hylla ett inkassobolag, Sileo kapital.
Gick med på ett ackord förslag på 7500 för en skuld på 9200.
Eller att de drar tillbaka skulden från kronofogden mot att jag betalar in 2700 direkt och så gör jag en avbetalning plan på resterande belopp.
Valde avbetalning planen, Då det är mer hållbart.
Oerhört humant inkasso bolag,

Liseberg har jag inte varit på många år, för mycket kö. Är aldrig på Avenyn heller trots att jag bor i de centrala delarna, den är mest till för turister och förortskids... Det finns så många andra ställen som är sjukt mycket bättre i Göteborg, jag hänger mest på ställen som har max 40 platser. Men Göteborg är inte sina platser utan "folket", det är där vi vinner med hästlängder, vi gillar att tjöta och pratar gärna med helt obekanta på stan och vi hälsar på varann när vi träffas på gatan, som grannar e t c. Sedan har vi den riktiga salta härliga sjön (ja så kallar vi havet) precis runt knuten och vi har en närmast religiös inställning till hantering av fisk och skaldjur. Feskekörkan är en sann upplevelse, superfint att sitta på restaurang Gabriel en trappa upp.
Älska Göteborg...♥️

Liseberg har jag inte varit på många år, för mycket kö. Är aldrig på Avenyn heller trots att jag bor i de centrala delarna, den är mest till för turister och förortskids... Det finns så många andra ställen som är sjukt mycket bättre i Göteborg, jag hänger mest på ställen som har max 40 platser. Men Göteborg är inte sina platser utan "folket", det är där vi vinner med hästlängder, vi gillar att tjöta och pratar gärna med helt obekanta på stan och vi hälsar på varann när vi träffas på gatan, som grannar e t c. Sedan har vi den riktiga salta härliga sjön (ja så kallar vi havet) precis runt knuten och vi har en närmast religiös inställning till hantering av fisk och skaldjur. Feskekörkan är en sann upplevelse, superfint att sitta på restaurang Gabriel en trappa upp.

Att jag inte äter fisk är en lite chock för många här uppe "du är ju från götebrog du "måste" älska fisk"

Men sedu nä det måste jag inte.

Uppdrag granskning ikväll - Jiises. Bankerna är så jävla fula alltså...

Swedbank och alla deras fula affärer.

Arvato Finance 1250 drogs på mitt autogiro. Vad fasiken kan det nu vara då? Måste vara ett lån.

Sjukt betalade 30.000 till dom (hela skulden) med betalkoll 2 dagar innan...

En fråga som kanske @Lize har svar på. Jag har en vanlig inkomst. Vanligt jobb. Betalar skatt vanligt.
Vid sidan av detta har jag ett hobbyprojekt. Eftersom jag inte har ett eget företag så sköter jag finansiering och allt genom : www.frilansfinans.se. Jag fakturerar alltid 10.000 kr i månaden men får 5.000 utav detta då 5.000 försvinner i typ skatt,avgifter och liten procent tar givetvis frilans finans. Pengarna når mitt konto varje månad. 5000 kr dvs. Så min fråga är - kommer detta att synas på min deklarerade inkomst när det här året är slut? Om svaret är ja, syns då 10.000 eller 5.000 kr? Undrar också om det utgår någon semesterersättning på detta?

WOHOOOOOO.
Mars är här! Dagen blir längre, skulderna blir mindre, uteserveringarna öppnar!!!
Äntligen.
Ett steg närmare den efterlängtade (för mig) maj månad...

En fråga som kanske @Lize har svar på. Jag har en vanlig inkomst. Vanligt jobb. Betalar skatt vanligt.
Vid sidan av detta har jag ett hobbyprojekt. Eftersom jag inte har ett eget företag så sköter jag finansiering och allt genom : www.frilansfinans.se. Jag fakturerar alltid 10.000 kr i månaden men får 5.000 utav detta då 5.000 försvinner i typ skatt,avgifter och liten procent tar givetvis frilans finans. Pengarna når mitt konto varje månad. 5000 kr dvs. Så min fråga är - kommer detta att synas på min deklarerade inkomst när det här året är slut? Om svaret är ja, syns då 10.000 eller 5.000 kr? Undrar också om det utgår någon semesterersättning på detta?
Ja det är en intressant och bra sida :) Jag antar att du fakturerar 10 tkr + moms i mitt exempel. Din bruttolön bör då bli 7.153:75 inklusive semesterersättning och det som redovisas till Skatteverket i kontant bruttolön.

Nja,
Företaget är baserat på Malta. Så låt säga att jag fakturerar företaget X på Malta 10.000 kronor. Dom betalar 10.000 kronor till Frilans Finans.
  • Frilans Finans 6%
  • Skatter, arbetsgivaravgifter 44%
  • Dina pengar 50%

Så jag skriver bara i beloppet och min mail typ sen löser frilans finans allt. Men jag får som sagt 50%.
Min fråga är dock om denna inkomsten jag har vid sidan av registreras till skatteverket av frilansfinans eller måste jag göra det själv? Det är ju samtidigt bra om min inkomst öfr 2019 ökar tack vare detta men jag måste vara försiktig med skatten.

Nja,
Företaget är baserat på Malta. Så låt säga att jag fakturerar företaget X på Malta 10.000 kronor. Dom betalar 10.000 kronor till Frilans Finans.
  • Frilans Finans 6%
  • Skatter, arbetsgivaravgifter 44%
  • Dina pengar 50%

Så jag skriver bara i beloppet och min mail typ sen löser frilans finans allt. Men jag får som sagt 50%.
Min fråga är dock om denna inkomsten jag har vid sidan av registreras till skatteverket av frilansfinans eller måste jag göra det själv? Det är ju samtidigt bra om min inkomst öfr 2019 ökar tack vare detta men jag måste vara försiktig med skatten.

Ja Frilansfinans rapporterar in till Skatteverket, 7.153 kr för varje 10.000 kr som du fakturerat exlusive moms. Anledningen till att du får 5.000 tkr på ditt konto är att de drar 2.153 i skatt som det verkar enligt deras egen uträkning. Sociala avgifter på 31,42% räknas inte som bruttolön.

Deras egen uträkning, som exempel på hemsidan:

Fakturabelopp inkl. moms 18750 kr
Moms -3750 kr
Fakturabelopp exkl. moms 15000 kr
Avgift till Frilans Finans -900 kr
Sociala avgifter -3371 kr
Bruttlön inkl semesterersättning 10729 kr
Skatteavdrag -3219 kr
Nettlön inkl semesterersättning 7510 kr

Ah. Kanon. Tack för förtydligandet.

Jag är fortfarande oerhört förvånad att det ska ta sån tid..

Förstår det, är de fortfarande 24 veckor som när jag väntande ?

Börjar dra ihop sig rejält nu samtal från 010 nummer hihi

Ja, det verkar så. Var det den tiden det tog för Dig? Det varierar nog dock beroende på hur komplicerade utredningarna är...kanske ?! :)

Efter Swedbank och Danske Bank så är det dags för ny bank att dras in i penningtvättshärvan - Nordea.
Alltså media och banker. Den tredje statsmakten är så jävla äckliga och fifflande. Usch. Journalister och dessa bankchefer.

Ni med löneutmätning, Har ni också upplevt att det tar en himla tid innan pengarna når ut till skulderna?
Gått nästan 2 veckor och inget har betalats ut så vitt jag kan se.

Ni med löneutmätning, Har ni också upplevt att det tar en himla tid innan pengarna når ut till skulderna?
Gått nästan 2 veckor och inget har betalats ut så vitt jag kan se.
Inte så konstigt faktiskt... först ska din arbetsgivare betala in pengarna till kfm. Dom ska registrera pengarna och därefter ska dom vidare till varje fordringsägare som också ska registrera :-)

Inte så konstigt faktiskt... först ska din arbetsgivare betala in pengarna till kfm. Dom ska registrera pengarna och därefter ska dom vidare till varje fordringsägare som också ska registrera :)
Pengarna är utbetalda, Så de har nått fogden.
Eftersom jag kan se på fogdens sida att min skuld enbart ökar istället för att minska så antar jag att det är hos dem det klyddar och inte fordringsägarna?

Pengarna är utbetalda, Så de har nått fogden.
Eftersom jag kan se på fogdens sida att min skuld enbart ökar istället för att minska så antar jag att det är hos dem det klyddar och inte fordringsägarna?
Du kan se in och utbetalningars handläggningstider här https://www.kronofogden.se/Handlaggningstider.html
Dock är den inte uppdaterad sen 12 februari.
Räntan justeras från den dagen pengarna kom in så du betalar inte mer i ränta bara för att det tar tid för kfm att dela ut pengarna

Nästa fråga, Vet någon om CSN kan dra tillbaka skulder från kronofogden för att sen göra en avbetalning plan på det hela?

Shit vad många trådar på forumet som nu rör skatten/återbetalning/ränteavdrag :D Blir vimsig var jag har svarat och läst.

Någon som har balkong och även har katt? Något förslag på hur man kan näta in balkongen på ett billigt men ändå säkert sätt? Utan att det stör grannarna ska tilläggas. Bor ganska högt upp och tänkte att det kanske kunde vara bra att försöka näta in på något sätt om det blir lika varmt i sommar som förra sommarn var. Kan tillägga att jag annars alltid har haft med katterna i sele på balkongen då de inte får vara där på egen hand. Ja inte ungarna heller så klart, men de är inte kopplade i sele. Inte än i alla fall :D

Någon som har balkong och även har katt? Något förslag på hur man kan näta in balkongen på ett billigt men ändå säkert sätt? Utan att det stör grannarna ska tilläggas. Bor ganska högt upp och tänkte att det kanske kunde vara bra att försöka näta in på något sätt om det blir lika varmt i sommar som förra sommarn var. Kan tillägga att jag annars alltid har haft med katterna i sele på balkongen då de inte får vara där på egen hand. Ja inte ungarna heller så klart, men de är inte kopplade i sele. Inte än i alla fall :D

https://www.crtzoo.se/katt/balkongskyddsnat

Det kanska funkar ?

Mars är verkligen en månad fylld utav kamp för min del ekonomiskt, detta eviga pysslandet. Blir ni inte galna av det??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp