Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är rensat från hela tråden.
Gick över styr och började balla ur.
Vi är inte snälla mot varandra ibland.
Det hånas är spydigheter, personliga påhopp som vissa säger dom inte gör fast det är precis vad som förekommer.
Jättetråkigt så jag tror alla inlägg från tjafset är borta.
Om alla här är trevliga som behövs inga rensningar.
Var likadant för några månader sen.
Varit lugnt fram till nu.
Så det är inte du personligen utan hela jargongen som bara matades med påhopp o gliringar.
Hoppas vi blir snällare nu 😛

Okey,,,,tycker faktiskt att vissa gubbar eller killar här har också emellanåt dålig stil och ton.
Rensa där också.
Bäst att inte skriva mer,utan hålla sig till de ledande ämnena som tas fram.
Med andra ord,ordet är inte fritt alltid.:(:(

Åh...fan tror jag fick en smäll på fingrarna....
Inlägg borttaget...är det du ???
Lasseman som har varit i farten.
Tyckte inte att jag var elak mot någon.😵😵😵
Nej, lånforum själv som rensat.

Stämmer, rensade sent igår kväll. Som vanligt rycker en del andra inlägg också som i sig är ok men som är svar på borttagna inlägg.

Bråk och påhopp kommer även framåt tas bort. Det är inget vi vill ha här på forumet, det tillför inget och skapar även dålig stämning för andra som inte är delaktiga. Se till att just ditt inlägg inte tar diskussionen i fel riktning med mer bråk och påhopp.

https://www.lånforum.se/threads/regler-på-forumet.1145/
  • Bråk och personangrepp. Vi tillåter inte kränkningar, bråk, personliga vendettor eller andra otrevligheter på forumet.

Hela världen har en strategi men dåren Tegnell en annan, resultatet börjar komma. 18 döda bara i Stockholm sedan igår. Han måste fan stoppas.

Hela världen har en strategi men dåren Tegnell en annan, resultatet börjar komma. 18 döda bara i Stockholm sedan igår. Han måste fan stoppas.

Jag tänker EXAKT detsamma & när jag såg reportaget inifrån ett sjukhus i Italien där dom dör som flugor & där en läkare vädjade till Sverige att folk skulle hålla sig hemma annars vandrar vi Italiens väg - där dog en bit inom mig !!

Sverige - detta jävla land som tror vi är sååå mycket smartare än resten av världen - det suger NU !!! Duktigt !!!

Med tanke på hur mycket folk jag sett smockade på uteserveringarna just nu känns det ärligt talat inte som att människor bryr sig. Jag är jätteglad att krögarna får någon form av omsättning men folk står/sitter packade som sardiner. Hanif Bali la upp en bild i helgen från Lilla Torg det såg ut som om det var vilken solig vårdag som helst. Nej ser inte att detta kommer gå över på ett tag :(

Tycker samtidigt att det är Stockholmarna som är värst, här nere åker folk inte skidor (nåja) dels kan dom inte dels är det mycket folk ifrån icke skidåkarnationer :D Om ni fattar vad jag menar. Här ser folk fotboll och åker över till Köpenhamn.

Som sagt sett stockholmare måste i karantän...

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-i-upprop-till-regeringen/

Forskare i Sverige riktar skarp kritik mot Folkhälsomyndighetens strategi att möta coronavirusets utbrott. I ett öppet brev till regeringen kräver de striktare åtgärder.
– Det är många tunga namn inom forskarvärlden, säger Olle Kämpe som forskar om immunologi vid Karolinska institutet.

Fängsla galningen Tegnell!!!!!!!!!

Tycker samtidigt att det är Stockholmarna som är värst, här nere åker folk inte skidor (nåja) dels kan dom inte dels är det mycket folk ifrån icke skidåkarnationer :D Om ni fattar vad jag menar. Här ser folk fotboll och åker över till Köpenhamn.

Som sagt sett stockholmare måste i karantän...

Men jag slipper hoppas jag :facejoy:?!

Vadå? Vad gjorde du?

Lite kul i deprimerande tider...
8FA14388-C70C-4287-9C92-896D847503EA.webp

Jag o min tjej ska gifta oss i sommar!
Hon är ganska rik eller hon har fått massa arv och pengar som är låsta i vår bostad.
Det ska vi göra avtal på. Men jag som är skuldsatt med 260 000 kr i blanco. Ska man göra något med det?

Jag o min tjej ska gifta oss i sommar!
Hon är ganska rik eller hon har fått massa arv och pengar som är låsta i vår bostad.
Det ska vi göra avtal på. Men jag som är skuldsatt med 260 000 kr i blanco. Ska man göra något med det?

I nöd och lust var det....
Jag önskar er lycka till och hoppas att ni får en underbar framtid men jag är utav uppfattningen att om man nu ska dela livet och allting som hör där till då är äktenskapsförordnader bara rent trams.
Antingen gifter man sig och delar allt eller så kan man ju lika väl skippa det. Om man skriver sådana avtal då tror man ju innerst inte på det till en miljon procent ju.

Jag önskar er lycka till och hoppas att ni får en underbar framtid men jag är utav uppfattningen att om man nu ska dela livet och allting som hör där till då är äktenskapsförordnader bara rent trams.
Antingen gifter man sig och delar allt eller så kan man ju lika väl skippa det. Om man skriver sådana avtal då tror man ju innerst inte på det till en miljon procent ju.

Varför vara så naiv unge man? :facejoy:

Klart att man ingår ett äktenskap med förhoppningen om att det ska vara livet ut, men den krassa verkligheten ser ju annorlunda ut där nästintill 60% av alla äktenskap/samborelationer slutar med skilsmässa/separation... :)

Just tellin’ the way it is !! 😛

Jag gifter mig enbart för hennes skull. Jag hatar att stå i centrum och var redan för ett år sedan när vi bokade jättenervös.

Tror ärligt inte på äktenskap heller om jag ska va ärlig tyvärr. Har varit i så många förhållanden och alla verkar tyvärr utveckla sig åt ett håll. Jag lever alltid i en bubbla där jag grubblar mycket och anpassar mig. Ibland vill jag bara vara helt själv för att få vara. Det verkar tyvärr inte tjejer förstå utan vill göra allt 100% med allt. Man ska alltid finnas, prata o man ska vara glad. Nu är jag inte bitter som jag låter men har ett litet barn som inte sover o sen jobba 100% på det. Men blir så mycket just nu o ett bröllop känns så stort...

Tror tyvärr mitt nästan 10 åriga spelmissbruk där jag lagt pengar på över miljonen o sen lånat hela tiden. Den cirkeln har nog varit för slitsam

Är faktiskt en skötsam 08a om man nu kan kallas för det fortfarande efter tio år i Skåne <3
Jag hade faktiskt planer att åka upp till Stockholm och hälsa på polare och ta en krogrunda men skippar det pga corona. Har sådan fruktansvärd ångest för min permittering då jag kommer vara superensam. Men ja jag har tre släktingar över 80 och en över 90 som är i riskzonen så får tänka på dem och att det är för bland annat deras skull man inte går ut och lever rövare.

Är faktiskt en skötsam 08a om man nu kan kallas för det fortfarande efter tio år i Skåne <3
Jag hade faktiskt planer att åka upp till Stockholm och hälsa på polare och ta en krogrunda men skippar det pga corona. Har sådan fruktansvärd ångest för min permittering då jag kommer vara superensam. Men ja jag har tre släktingar över 80 och en över 90 som är i riskzonen så får tänka på dem och att det är för bland annat deras skull man inte går ut och lever rövare.

Då har du bytt dialekt också då?

usch jobbigt. Förstår dig! Men bra att du tänker på dina nära o kära som är i riskgruppen!

Då har du bytt dialekt också då?

usch jobbigt. Förstår dig! Men bra att du tänker på dina nära o kära som är i riskgruppen!

Skånskan är svår att plocka upp x) Mitt "ja" och "nä" är väldigt skånskt ibland gör jag till mig för att låta skånsk och då gapflabbar dem flesta så kan inte låta rätt xD Gick på en tinderdate med en snubbe i Stockholm en gång och snackade fakeskånska igenom hela. Blev inte en andra date :facejoy:

Tråkigt men nödvändigt helt enkelt. Får lösa det och hitta ett sätt att vara kreativ på egen hand. Typ skaffa en symaskin eller något :thinking:

Klart att man ingår ett äktenskap med förhoppningen om att det ska vara livet ut, men den krassa verkligheten ser ju annorlunda ut där nästintill 60% av alla äktenskap/samborelationer slutar med skilsmässa/separation... :)

Tacka feminismen för det!

Som ”skötsam” alkoholist har ”jobba hemma när du kan” varit otroligt påfrestande. Druckit från morgon till kväll och hängt full på diverse onlinemöten (ingen verkar ha märkt dock). Så nu trotsar jag Corona och åker in nykter till jobbet och sitter där till åtminstone 15:00 för att inte supa. Jobbet är det enda som håller mig nykter

Som ”skötsam” alkoholist har ”jobba hemma när du kan” varit otroligt påfrestande. Druckit från morgon till kväll och hängt full på diverse onlinemöten (ingen verkar ha märkt dock). Så nu trotsar jag Corona och åker in nykter till jobbet och sitter där till åtminstone 15:00 för att inte supa. Jobbet är det enda som håller mig nykter
Det finns såklart många nackdelar med att inte kunna leva som vanligt.
I ditt fall alkoholen, för många barn ingen mat då det inte finns pengar till det, social isolering då det för många är den enda kontakten som finns, jobbet.
Du kanske ska berätta om ditt problem för någon du litar på och som kan finnas för dig under tiden du inte kan vara på jobbet.

Det finns såklart många nackdelar med att inte kunna leva som vanligt.
I ditt fall alkoholen, för många barn ingen mat då det inte finns pengar till det, social isolering då det för många är den enda kontakten som finns, jobbet.
Du kanske ska berätta om ditt problem för någon du litar på och som kan finnas för dig under tiden du inte kan vara på jobbet.
Tack snälla för din fina kommentar och håller helt med dig att det finns många nackdelar med detta för så många fler än vad vi kanske förstår. Detta var inte på något sätt att beklaga mig. Som tur är lever jag helt själv och har inga barn, är under 35 och klarar mig jättebra när saker är som de ska. Detta har bara helt kastat mig av vagnen så är därför så mån om att jobba så jag håller mig på mattan. Kram och tack för din fina respons

Tack snälla för din fina kommentar och håller helt med dig att det finns många nackdelar med detta för så många fler än vad vi kanske förstår. Detta var inte på något sätt att beklaga mig. Som tur är lever jag helt själv och har inga barn, är under 35 och klarar mig jättebra när saker är som de ska. Detta har bara helt kastat mig av vagnen så är därför så mån om att jobba så jag håller mig på mattan. Kram och tack för din fina respons
Jag såg inte det som något beklagande.
Dina problem är du inte ensam om, jag är övertygad om att jobb är för många ett sätt att inte låta missbruksproblematik ta över livet utan bli ett helg/ledig dag problem.
Nu när jobba hemma blir aktuellt eller inte gå till skolan blir många utsatta.

Men då.. har du någon du kan prata med? Har själv ett väldigt fritt jobb där jag utgår hemifrån, blir lätt några glas vin extra på vardagarna.. illa

Sicken otroligt sorglig läsning... tårarna bränner i ögonen! :( Vad ja önskar ja kunde vara till hjälp...
Snälla finaste DU - sök hjälp !! Du har hjälpt sååå otroligt många här ute med Din livserfarenhet - nu är det DIN tid att få hjälp... please !! :folded::folded::folded:

:(
Sicken otroligt sorglig läsning... tårarna bränner i ögonen! :( Vad ja önskar ja kunde vara till hjälp...
Snälla finaste DU - sök hjälp !! Du har hjälpt sååå otroligt många här ute med Din livserfarenhet - nu är det DIN tid att få hjälp... please !! :folded::folded::folded:
Ja, känns så sorgligt.:(

Va skulle vi kunna göra för dig? , du är en så fin människa och till så stort stöd med all sin klokskap

Men vännen har du fått någon hjälp ?
Missbruk vad det än är sänker människor om inte hjälp finns.
Provat Antabus?
Sorglig läsning som skär i hjärtat
Och du är väl ung också
Ta hand om dig
Stor Kram❤️❤️

Hur mycket dricker du Clyro?
Jag anser att man har en ganska förvrängd bild på alkoholen i Sverige generellt. Dricker man 2 flaskor vodka på fredag och lördag är man "cool" medan om man dricker 3-4 glas vin varje dag är man alkoholist.

Jag har rest runder en hel del i Europa och i Italien till exempel så dricker elitidrottsmän en flaska vin varje dag till pasta och dylikt. Vi ska inte ens tala om tjecker,tyskar och danskars ölkonsumtion. Där har man sådana dagar som du har nu dagligen utan att man höjer ögonbrynen över det hela faktiskt.

Jag tycker inte att du ska må dåligt över det men om du ändå gör det tycker jag att du ska söka hjälp för det. <3

Men vännen har du fått någon hjälp ?
Missbruk vad det än är sänker människor om inte hjälp finns.
Provat Antabus?
Sorglig läsning som skär i hjärtat
Och du är väl ung också
Ta hand om dig
Stor Kram❤️❤️
Vad fina både du och Terry är ❤️ Blir så otroligt rörd, ödmjuk och tacksam att ni tar er tiden för att engagera er i mig. Vet ärligt inte vilken definition av alkis jag är. Jag vet att jag dricker dagligen och att last call är absolut senast 21:00. Jag börjar i regel 07:00 och det känns inte allt helt korrekt när jag sätter mig i bilen men jag är ändå nykter under arbetstid och tar inte en droppe under dom timmarna. Väl hemma blir det lätt 6 st halvliters starköl, jag behöver det egentligen inte, kroppen skriker inte efter det, men det är för att varva ner, kunna sova och framförallt för att jag är uttråkad i brist på annat. När jag dejtar dricker jag knappt något alls, för jag är så engagerad att alkohol inte intresserar...

Vad fina både du och Terry är ❤️ Blir så otroligt rörd, ödmjuk och tacksam att ni tar er tiden för att engagera er i mig. Vet ärligt inte vilken definition av alkis jag är. Jag vet att jag dricker dagligen och att last call är absolut senast 21:00. Jag börjar i regel 07:00 och det känns inte allt helt korrekt när jag sätter mig i bilen men jag är ändå nykter under arbetstid och tar inte en droppe under dom timmarna. Väl hemma blir det lätt 6 st halvliters starköl, jag behöver det egentligen inte, kroppen skriker inte efter det, men det är för att varva ner, kunna sova och framförallt för att jag är uttråkad i brist på annat. När jag dejtar dricker jag knappt något alls, för jag är så engagerad att alkohol inte intresserar...
Du är beroende och söker kickar/belöning. Alkohol kontra dejt, båda belönar samma system.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp