Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga till @Lånforum.se Har ni möjligtvis en uppfattning om hur många män resp kvinnor (resp annat) som är medlemmar här?

Jag identifierar mig som ickebinär så exkludera mig ur er stenåldersstatistik, era transfober!
Fast ickebinär ingår i "annat" som jag skrev men vill man vara offer och exluderat så var så god.

Dessutom så är det ganska nytt att man officiellt har det tredje könet med när man ska kryssa vad man är. Så på stenåldern fanns det bara man eller kvinna

Inlägg borttagna, även svar på borttagna inlägg.

Det är OK att diskutera på Lånforum, men vi ber dig er att hålla alla oenigheter på en hövlig och konstruktiv nivå. Om en diskussion börjar bli hätsk, kom ihåg att det aldrig är lämpligt att ta till personliga kommentarer eller munhugg mot andra medlemmar i tråden.

Inlägg borttagna, även svar på borttagna inlägg.

Det är OK att diskutera på Lånforum, men vi ber dig er att hålla alla oenigheter på en hövlig och konstruktiv nivå. Om en diskussion börjar bli hätsk, kom ihåg att det aldrig är lämpligt att ta till personliga kommentarer eller munhugg mot andra medlemmar i tråden.
Det är missat några anser fler inlägg ska bort där man är spydig o ironisk.
Varför är ett inlägg kvar som startat hela diskussionen? Bort med det.

Shit happens... inte förvånad att inlägg osv plockas bort.
Om det sen blir rättvist eller inte..
Vet ej.

Senast ändrad:
Det är missat några anser fler inlägg ska bort där man är spydig o ironisk.
Varför är ett inlägg kvar som startat hela diskussionen? Bort med det.
Det är tydligen inte olämpligt här att ironisera över människor sexuella läggning.

Om det blir rättvist eller inte..
Nej det börjar verkligen balla ur här.
Skittråkigt rent ut sagt.
Respekten är borta och man ser ett tydligt mönster att vissa är mer ironiska och att det är då samma personer som gillar ett spydigt inlägg mot en annan person. Det är en liten grupp som gillar alla inlägg med påhopp på andra.
Vet precis vilka det är och det är samma personer som bli mer eller mindre påhoppade hela tiden.
Mycket tråkigt att det blivit så.
Vi är ju många av oss utsatta och behöver stöd så jag har svårt att förstå detta. Så var det aldrig här förut.
Visst man kan scrolla men det blir en trist stämning som jag inte fattar man vill ha.:'(
Det har gått så långt att när vissa personer här som jag vet gillar alla inlägg som är negativa mot några av oss.
Går att räkna ut vilka som kommer gilla och än så länge har jag inte haft fel.
Det säger ganska mycket.
Hur det blivit här.
Om bara folk kunde sluta vara spydiga och gilla personliga påhopp skulle vi slippa all skit.
Faan är det Corona som gör folk galna :facejoy::facejoy:
Upplever en väsentlig skillnad här i stämning mot tidigare och samma personer om o om igen som både ger ironi och gillar ironin o spydigheter.
Tänk till innan ni gillar ironi o spydigheter.
Hur vill vi själva bli behandlade ? Tänk så kanske nån Kan sluta gilla inlägg som rent av är påhopp mot andra.
Fruktansvärt vuxna människor som håller på med mobbing här det gör mig riktigt förbannad:mad:

Kan inte kommentera mer om ämnet,då får jag påpekan från lånforum,om jag forsätter.
Det är bäst att gå vidare för oss alla...okey

Om det sen blir rättvist eller inte..
Vet ej.
Nej rättvist är det inte och jag måste säga att Myra tillför mycket här.
Är hjälpsam och trevlig men gillar inte när människor är dumma mobbar andra det kan jag förstå.
Om hon inte fått en spydig dum kommentar när hon kommer med nått nytt så hade detta aldrig hänt.
Men som vanligt är det samma personer som gillar inlägg som är mot henne.
Fattar inte varför ?? För mig obegripligt att vuxna beter sig så.

Det är tydligen inte olämpligt här att ironisera över människor sexuella läggning.
Märkligt o som vanligt samma personer som gillar ironi mot dig eller mig eller någon annan.
Märks tydligt trist

Nej rättvist är det inte och jag måste säga att Myra tillför mycket här.
Är hjälpsam och trevlig men gillar inte när människor är dumma mobbar andra det kan jag förstå.
Om hon inte fått en spydig dum kommentar när hon kommer med nått nytt så hade detta aldrig hänt.
Men som vanligt är det samma personer som gillar inlägg som är mot henne.
Fattar inte varför ?? För mig obegripligt att vuxna beter sig så.
Jo jag vet varför... för att vi försvarade en hårt ansatt medlem.. du vet vem. Men det är som du säger alltid samma :facejoy:
Tyvärr är fler av de gamla som har lämnat forumet pga det blivit råare klimat här. Kanske oundvikligt när Forumet växer och drar till sig alla möjliga typer.
Det enda man kan göra är anmäla inlägg men även säga ifrån.
När vi loggar ut här så umgås vi med människor vi gillar, vi väljer själva vilka vi vill umgås med. Det här är bara ett Nätforum med alla möjliga och en del av dem skulle man inte direkt välja att umgås IRL. Här kan man använda funktionen Ignorera medlem så ser man inte vad de skriver.
Nu tar vi fredag Syrran <3:face3hearts::tummen: du är bäst

Jo jag vet varför... för att vi försvarade en hårt ansatt medlem.. du vet vem. Men det är som du säger alltid samma :facejoy:
Tyvärr är fler av de gamla som har lämnat forumet pga det blivit råare klimat här. Kanske oundvikligt när Forumet växer och drar till sig alla möjliga typer.
Det enda man kan göra är anmäla inlägg men även säga ifrån.
När vi loggar ut här så umgås vi med människor vi gillar, vi väljer själva vilka vi vill umgås med. Det här är bara ett Nätforum med alla möjliga och en del av dem skulle man inte direkt välja att umgås IRL. Här kan man använda funktionen Ignorera medlem så ser man inte vad de skriver.
Nu tar vi fredag Syrran <3:face3hearts::tummen: du är bäst
Detsamma ❤️ Ha en trevlig helg ❤️

Kan inte kommentera mer om ämnet,då får jag påpekan från lånforum,om jag forsätter.
Instämmer :folded:
Nu glömmer vi detta och är snälla mot varandra livet blir lite lättare då och vi mår bättre.

Känns som att jag aldrig förstår bråken. Admin hinner nog rensa upp innan jag är inne och läser ser bara en massa efterdiskussioner alltid...
Ja mycket tas bort och det är bra.
Personliga påhopp är inte okej.
Och lika illa dom som trycker på gilla knappen:mad: Vid dessa påhopp.
Måste få ett slut forumet är till för tips råd stöttning.
Dom som vill annat får söka sig till ett annat forum där respekten inte finns för andra.

Paolo Roberto fast för sexköp trodde bättre om honom :'(
Har inte han familj o barn 😱

Märkligt o som vanligt samma personer som gillar ironi mot dig eller mig eller någon annan.
Märks tydligt trist

Varför ens haka upp sig på vad folk gillar för inlägg? Sverige är ett demokratiskt land där man får tycka vad man vill och andra får tycka annat.
Läs det som intresserar dig och låt resten vara.

Varför ens haka upp sig på vad folk gillar för inlägg? Sverige är ett demokratiskt land där man får tycka vad man vill och andra får tycka annat.
Läs det som intresserar dig och låt resten vara.
Ja jag vet det men trist att man gillar tråkiga påhopp.
Släpper detta nu

Gott o gott har
Varför trodde du gott om honom?
Han har flera misshandelsdomar mot sig, den senaste är bara något år gammal.
gott o gott skrev jag väl inte läs igen.
Att han åkt fast för detta trodde jag inte då han har familj o barn.
Då tror man inte nån ska bete sig så.
Att han varit stökig för övrigt har väl inte med denna gärning att göra.
Skillnad på gärning o gärning.
Men vrid o vänd på allt som vanligt har aldrig skrivit han är någon mönster person direkt.
Att göra så här mot sin fru o barn anser jag är något annat än misshandel.

Gott o gott har

Men vrid o vänd på allt som vanligt har aldrig skrivit han är någon mönster person direkt.

Det är väl inte helt ovanligt att det just är gifta/sammanboende män som just köper sex...

Gott o gott har

OK. Personligen ser jag misshandel som betydligt värre än att två vuxna människor idkar samlag mot betalning.

Paolo Roberto fast för sexköp trodde bättre om honom :'(
Har inte han familj o barn 😱
Man vill inte vara Paolo Roberto idag. Tänker på hans barn som är 13 och 16 år gamla!
Men frågan är om alla Robertos samarbeten kommer att avbrytas, fler har redan sagt upp samarbeten. Vilket är det enda rätta, men det kommer svida för honom men det skulle han så klart tänkt på innan.

Och med tanke på has barn och familj så hade det varit bättre om han gjort ngt annat, typ slagit ner ngn, spelat bort massa pengar, supit... då hade hans barn inte behövt skämmas lika mycket!!

Med tanke på att tjejen han köpt sex av varit väldigt ung och kommer fr "ett av Europas fattigaste länder" och antagligen offer för trafficking vilket i sig är värre än misshandel.

Så tänkte jag med.
Tjejen är utsatt
Med tanke på att tjejen han köpt sex av varit väldigt ung och kommer fr "ett av Europas fattigaste länder" och antagligen offer för trafficking vilket i sig är värre än misshandel.
så tänkte jag med tjejen är utsatt för trafficking.
Hemskt betydligt värre än att slå på nån.

Lugna dig nu du måste tåla mothugg också och vad andra tycker.
Jag upplevde det märkligt So What!!!!
Får jag inte tycka det heller
Måste jag hålla med dig den tiden är förbi tyvärr är besviken på dig rent ut sagt

Herre min jösses e de enda orden ja får fram...

Herre min jösses e de enda orden ja får fram...
Ja du är en av dom jag tyckt mest om här och som hjälpt mig en del när jag mådde dåligt på grund av ekonomi.
Varit stöttande.
Och nu vet jag inte vad som hänt men du gillar en del påhopp som du ej gjort förut nu menar jag inte just mig.
Är besviken bara upplevde dig neutral och inte gillade skit
Bara det jag tänkte inget annat

De allra flesta kvinnor är mot prostitution. I vår del av världen är det tyvärr vanligt att tjejer tas hit från fattiga länder med löfte om arbete. Många luras hit av en låtsas pojkvän. Trafficking är en stor tragedi.

Alla som har barn, särskilt alla som har döttrar... tänk själva om era döttrar skulle vara offer för trafficking. Då tror jag inte man kan säga att misshandel är värre

Märkligt att du som kvinna gör det.
Mycket förvånande men det var väl för jag skrev.
Ni järngäng fortsätter patetiska haha
Gå och läs på Paolos Robertos FB så ser du att så otroligt många fördömer hans handling just för att han valt att göra "det smutsigaste". Svårt att tänka sig varför en kvinna skulle försvara det, bortsett från de som tjänar pengar på det så klart och som är in i svängen.

Gå och läs på Paolos Robertos FB så ser du att så otroligt många fördömer hans handling just för att han valt att göra "det smutsigaste". Svårt att tänka sig varför en kvinna skulle försvara det, bortsett från de som tjänar pengar på det så klart och som är in i svängen.

Var förvarade jag hans (Paolos) handling någonstans? Jag höll enkom med Kronofogdens ställningstagande i att misshandel (grov) skulle uppfattas värre & i det håller jag fortsatt med.

Kvinna eller ej, så anser jag att man har rätten till att själv bestämma över sin egen kropp och om man vill sälja den eller ej.

Trafficking är jag dock enorm motståndare till. Rent disgusting !

...men Ni läser ju skriven text hur det faller Er själva an... be my guest ! :facejoy:

Fast nu är många tvingade
Var förvarade jag hans (Paolos) handling någonstans? Jag höll enkom med Kronofogdens ställningstagande i att misshandel (grov) skulle uppfattas värre & i det håller jag fortsatt med.

Kvinna eller ej, så anser jag att man har rätten till att själv bestämma över sin egen kropp och om man vill sälja den eller ej.

Trafficking är jag dock enorm motståndare till. Rent disgusting !

...men Ni läser ju skriven text hur det faller Er själva an... be my guest ! :facejoy:
fast nu är många tvingade har du sett Box 21 och hur kvinnor behandlats ? Detta är nått liknande hemskt

Avstår från vidare kommentarer. Vill ju inte att syrran ska lämna oss för gott igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp