• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag förstår att det är svårt, man måste ju stanna hemma vid minsta symptom men har man allergi så ska det väl gå att jobba.
Jag har aldrig använt nån av de läkartjänster som finns på nätet, låter smidigt. Om du är allergisk mot gräs så kan du ev även vara känslig mot gråbo och det blommar i augusti.
Ja, det är väl just det att symptomen kan likna varandra. Jag har ju knappt kunnat känna några smaker alls efter som att all min allergi är just centrerad vad gäller bihålorna och näsan. Det funkar dock som det ska nu och jag har antikroppar. Det var bra mediciner jag fick behövde bara visa burkar jag hade hemma. Det ända som var lite dumt är att näsprayen jag fick recept på kostar över 600 kr och jag har verkligen inte råd så fick nöja mig med tabletterna. Har gråboallergi i släkten men har inte reagerat på det särskilt än.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Ja, det är väl just det att symptomen kan likna varandra. Jag har ju knappt kunnat känna några smaker alls efter som att all min allergi är just centrerad vad gäller bihålorna och näsan. Det funkar dock som det ska nu och jag har antikroppar. Det var bra mediciner jag fick behövde bara visa burkar jag hade hemma. Det ända som var lite dumt är att näsprayen jag fick recept på kostar över 600 kr och jag har verkligen inte råd så fick nöja mig med tabletterna. Har gråboallergi i släkten men har inte reagerat på det särskilt än.
Oj det var dyrt, jag brukar få rhinocort och den ligger på ca 250 kr, den är med kortison, utan kortison är de billigare.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Lyssnade igår på Fhm:s presskonferens om Corona. Lite större utbrott i Dalarna och Blekinge. Ca 72 personer i Sverige har den indiska mutationen. WHO råder alla att inte resa utomlands men här i Sverige finns ingen sådan avrådan utan Tegnell säger att det viktigaste är att man reser säkert och tryggt. Dubbla budskap.
Här i huvudstaden märker jag en markant ökning av resenärer i t-banan, mkt folk, mest ungdomar som inte är vaccinerade och som sprider smitta. Jag förstår att folk längtar efter att leva som det var innan. Hoppas bara att det inte kommer en fjärde våg i höst bland alla ungdomar. Och jag är tacksam att alla i familjen har antikroppar och vi vuxna ska ta andra sprutan nu i juni.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Det ända som var lite dumt är att näsprayen jag fick recept på kostar över 600 kr och jag har verkligen inte råd så fick nöja mig med tabletterna.
Fick ett nytt recept på Rhinocort nu (nässpray) och de kostade 160 kr. Be att få en billigare variant om du behöver nässpray.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 460
Poäng
1 527
Trevlig helg gott folk!
Ät gott, drick gott, njut av vädret (som ska bli dåligt i morgon här). Lägg bort ekonomin och skulder för en dag och bara vara !
Ta hand om er <3
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Fick ett nytt recept på Rhinocort nu (nässpray) och de kostade 160 kr. Be att få en billigare variant om du behöver nässpray.

Låter ju som vettigt pris! Jag fick recept på Dymista. Står på apotekets hemsida att den kostar 259 kr via webben men på apoteket sa dem 600. Någon starkare variant kanske och större dos? Ska kolla om man kan dela upp uttaget annars får jag be om recept på något billigare.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Snyggt! Det har jag inte ens lyckats med när jag har ansträngt mig.
Jo man känner sig nästan lite priviligierad. Dessutom för saker som inte är brott, vi kallar det utmätning, inte stöd och likande.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Hur många nyttjar möjligheten att få ut csn oavsett inkomst? Uppåt 14-15000 netto extra i månaden och slippa betala på csnlånet under tiden borde ha lockat en del att läsa på komvux?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp