Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

På tal om höga risker.

Skulle beställa min nya bil idag men fick avslag på finansiering.
Anledning "högt antal ff i närtid". Satt därför ner och dokumenterade alla mina ff. ... Jisses vad många det blev i Bisnode... Farlig fälla med latheten av SMS lån. Aldrig mer nu :D
T ex... försök att höja Fairlo under året...

Så trots jag är lite besviken i o m jag är redan betalande leasingkund på en Volkswagen bil och ville beställa en Audi nu och skött alla betalningar så recenseras jag (till min gissning) som en ny kund, jag förstår man måste ta in en kreditupplysning men befintlig kund som har betalt och gjort allt rätt borde väga in.
Men, samtidigt förstår jag man som kredithandläggare drar öronen tillbaka när man ser 20! ff på en 12 månadsperiod, det hade jag med :)

Bifogar från mitt egna excel dokument för illustrera. Verkar som LF tog en full UC på mig också när jag bytte bank trots avsaknad av kreditkort. Oklart om jag kan/orkar gnälla om det en tid efter.

bisnode.webp
Bisnode per 2021-10-05

uc.webp
UC per 2021-10-05

Det varierar ju hur tungt man låter intern skötsamhet väga, vw väljer kankse att låta det väga lätt, utan man går mer på vad upplysningen ger.
Tex klarna verkar väga ganska mycket på intern skötsamhet, det finns ju kunder med skuldsaldo hos kfm som fortfarande kan shoppa på klarna, bara dom sköter klarna

Det varierar ju hur tungt man låter intern skötsamhet väga, vw väljer kankse att låta det väga lätt, utan man går mer på vad upplysningen ger.
Tex klarna verkar väga ganska mycket på intern skötsamhet, det finns ju kunder med skuldsaldo hos kfm som fortfarande kan shoppa på klarna, bara dom sköter klarna
Ja det har du en poäng i. Jag har en bet anmärkning kvar men har "Stort" betalningsutrymme hos Klarna med deras klarnakortet, definitivt en farlig tjänst för den oaktsamme, en tjänst jag tycker mycket om för övrigt, men hade jag inte haft kapitalet att kunna betala fakturan som kommer månaden efter så hade man nog lätt kunna hamna hos Kronofogden igen.

Hur lång tid har du kvar på nuvarande leasing? Så du inte blir utan bil.

Är det inte rätt dyrt att bryta i förtid?
VW tar 40% av resterande månader så med 6-12 mån leveranstid på bil hade det handlat om kring 30'. Visst det är pengar men hade/skulle sparat in på slippa malus skatt och dyra dieselpriset som kommer förmodligen fortsätta gå upp.

Ca 42 000 pers på Friends på derbyt i söndags! Första derbyt efter att restriktionerna hävdes. Viruset gottar sig!

Ca 42 000 pers på Friends på derbyt i söndags! Första derbyt efter att restriktionerna hävdes. Viruset gottar sig!
Inb4 ny våg!

Min arbetsgivare vill vi ska gå tillbaka till kontoren... jag bara... nja jag väntar nog några veckor/någon månad innan jag sätter mig där. Jag är inte i en målgrupp och är fullvaccinerad men tycker man släppt för fort och folk är... folk.. Jag litar inte på "er".

Det har ju Gekås i Ullared varje dag. Året om. Inomhus.

Verkar gå bra där, varför skulle det vara värre på en utomhusarena då :) ?

Ett större problem där rörde ohyra, var ca 30 000 råttor där och spred pest och andra farsoter. Covid bleknar i jämförelse.

Läser det här om Komplett kreditkort
"För kortet gäller – inga årsavgifter, avgiftsfria kontantuttag, upp till 50 dagar räntefri kredit vid full återbetalning och så väljer du själv din PIN-kod."
Inte ens i ina vildaste mardrömmar skulle jag tro att det finns kort man ej får välja pinkod till. Men dom tycker uppenbarligen att det är nåt de kan vara stolta över :D

Läser det här om Komplett kreditkort
"För kortet gäller – inga årsavgifter, avgiftsfria kontantuttag, upp till 50 dagar räntefri kredit vid full återbetalning och så väljer du själv din PIN-kod."
Inte ens i ina vildaste mardrömmar skulle jag tro att det finns kort man ej får välja pinkod till. Men dom tycker uppenbarligen att det är nåt de kan vara stolta över :D
Väldigt många kortutgivare låter dig inte välja kod. Men det är lite konstigt att marknadsföra det, helt klart :D

Det har ju Gekås i Ullared varje dag. Året om. Inomhus.

Verkar gå bra där, varför skulle det vara värre på en utomhusarena då :) ?
Hur bra det går vet vi ju inte, finns ingen statistik om hur många som smittats på Ullared eller Friends och att det inte skulle förekomma smittspridning tror inte jag på. Ullared måste väl ha följt restriktionerna som alla andr aunder pandemin så senaste året kan de inte ha haft fullt med folk inne, precis som ikea begränsade antalet kunder inne i varuhusen. Sen att folk som är inne ändå trängs med varandra är en annan femma.
Jag är för att det ska krävas vaccinationsbevis på stora evenemang.

Hur bra det går vet vi ju inte, finns ingen statistik om hur många som smittats på Ullared eller Friends och att det inte skulle förekomma smittspridning tror inte jag på. Ullared måste väl ha följt restriktionerna som alla andr aunder pandemin så senaste året kan de inte ha haft fullt med folk inne, precis som ikea begränsade antalet kunder inne i varuhusen. Sen att folk som är inne ändå trängs med varandra är en annan femma.
Jag är för att det ska krävas vaccinationsbevis på stora evenemang.

Antalet nya covid-19-fall fortsätter att minska i Västra Götalandsregionen.

I förra veckan gick antalet ned för tredje veckan i rad. Det konstaterades 647 nya fall i regionen, en minskning med 18 procent från veckan innan.

Antalet patienter som behöver sjukhusvård för covid-19 har också minskat något jämfört med förra veckan. På onsdagen vårdades 50 patienter, varav 5 inom intensivvården, på sjukhusen i Västra Götalandsregionen.

Så här ser det ut i hela landet i princip. Vi har nu haft öppet över 10 dagar men smittan fortsätter att minska trots fullsatt Friends och dylikt :) - Så. ALLA restriktioner släpptes för drygt 10 dagar sedan ändå går smittan när med ca 20% runtom i hela landet....

Ökningen kommer snart, eftersom barn och unga är ovaccinerade i hög grad.
Men eftersom vaccinen minskar riskerna och unga inte drabbas hårt av viruset kommer antalet dödsfall att vara lågt.
Hur många som är smittade är helt ointressant så länge de inte blir allvarligt sjuka, vilket alltså är osannolikt.

Känns dock som att många yngre har antikroppar. Vi har ändå levt med skiten i 2 år känns som att alla jag åtminstone känner haft Covid-19

Blev någon sorts rekord denna veckad. Hotad till livet 2 gånger.

Kul att ta en bil eller egendom av kriminella :)

Förresten vad händer om man behöver göra ett större ingrep i munnen. Tandläkarn är ju inte billig.
Är det bara hälsa hem och få en hemsk trut?

Det varierar.. tycker många av busarna är duktiga att betala, dom kanske inte vill ha fogden springandes.

Finns info på hemsidan, anstånd i löneutmätning är ganska vanligt av den orsaken

Är det bara jag som upplever att tonen här på forumet har hettats till lite?
När jag läser många trådar så är det alltid något slags personangrepp och man kallar varandra för det ena med det andra.. istället för att hjälpa varandra och bara dela sin kunskap har ”vi” nu gått till påhopp för att man inte tror på varandra eller att man ger spydiga kommentarer på någons svar för man själv inte tycker / upplever samma.

Jag kanske har fel och hamnat i fel trådar, men har ändå upplevt detta i flertalet trådar och mest på senare tid då jag hänger här dagligen.

Någon annan som håller med eller är det bara jag som känner så? :axelryck:

Väldigt många kortutgivare låter dig inte välja kod. Men det är lite konstigt att marknadsföra det, helt klart :D
Är det verkligen sant att man inte kan byta sin pinkod? Låter ju horribelt, har banker och liknande inget säkerhetstänk alls 😵

Det är väl just säkerhetstänk som är orsaken till det.

Är det bara jag som upplever att tonen här på forumet har hettats till lite?
När jag läser många trådar så är det alltid något slags personangrepp och man kallar varandra för det ena med det andra.. istället för att hjälpa varandra och bara dela sin kunskap har ”vi” nu gått till påhopp för att man inte tror på varandra eller att man ger spydiga kommentarer på någons svar för man själv inte tycker / upplever samma.

Jag kanske har fel och hamnat i fel trådar, men har ändå upplevt detta i flertalet trådar och mest på senare tid då jag hänger här dagligen.

Någon annan som håller med eller är det bara jag som känner så? :axelryck:

Mjaa, har inte upplevt detta. Visst finns det någon som kanske har en dålig dag. Men överlag så tycker jag inte att jag ser detta ofta. Dock så hänger jag mest på Skuldsaneringstråden. Kanske är den snällaste tråden... = ) Haha!

Håller med. Då är nattningen klar med dottern

Förresten! Hur mycket drar lampor? Har elräkningar på ca 500 kr i månaden, 70 kvadrat lägenhet. Tjejen har förkärlek till lampor

Förresten! Hur mycket drar lampor? Har elräkningar på ca 500 kr i månaden, 70 kvadrat lägenhet. Tjejen har förkärlek till lampor
Glödlampor är ju för det mesta Led eller annan lågenergi så det är inte mycket pengar att spara på att släcka några lampor. Men såklart om man har mängder med lampor så kanske man kan göra lite mer genom att släcka dom.
Annars är det nog vitvaror, tv, fläktar och sådant som drar mest ström. Öppna inte kyl o frys i onödan, kör inte tvätt och diskmaskin innan den är full och använd eko-program om det finns. Där är det nog enklast att spara pengar på elen.

Jag bor också på 70kvm, min senaste räkning låg på 279spänn.
Jämför jag med förra året så var det lite dyrare med några kronor. Men då hade jag tvättmaskin i lägenheten. Tyvärr gick den sönder, så nu kör jag tvättstugan.
Har en luftrenare på varje natt då jag sover. Vet inte om den drar mycket eller inte, men jag inbildar mig att jag sover bättre när den är på. :)

Men även när jag hade tvättmaskin så kom jag aldrig över 500kr månaden. Tror aldrig jag legat över 400kr ens. :)
Hade även under förra vintern en fusk-kamin som stod och "brann" och släppte ut värme.

Antalet nya covid-19-fall fortsätter att minska i Västra Götalandsregionen.

I förra veckan gick antalet ned för tredje veckan i rad. Det konstaterades 647 nya fall i regionen, en minskning med 18 procent från veckan innan.

Antalet patienter som behöver sjukhusvård för covid-19 har också minskat något jämfört med förra veckan. På onsdagen vårdades 50 patienter, varav 5 inom intensivvården, på sjukhusen i Västra Götalandsregionen.

Så här ser det ut i hela landet i princip. Vi har nu haft öppet över 10 dagar men smittan fortsätter att minska trots fullsatt Friends och dylikt :) - Så. ALLA restriktioner släpptes för drygt 10 dagar sedan ändå går smittan när med ca 20% runtom i hela landet....
Det är då positiva nyheter!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp