• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Kan folk som är sjukskrivna eller i pension eller på A-kassa vara föräldralediga?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Kan folk som är sjukskrivna eller i pension eller på A-kassa vara föräldralediga?

som regel kan du aldrig få ersättning från två ställen. Du kan vara föräldraledig när du går på a-kassa t.ex du fyller isåfall i det på tidrapporten och får ingen a-kassa när du är föräldraledig.

Du kan inte få sjukpenning och föräldrapenning samtidigt.

är du pensionär så kan du inte få ersättning som föräldraledig, eftersom du inte går miste om någon inkomst
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Alltså det är nog fjärde gången jag och ena barnet lusar av oss nu, nån på barnets skola som smittar oss gång på gång, så tröttsamt. Och dyrt. Känns liksom lite förlegat hela skiten med löss 2021 och att medlen är så usla, de dör ju för tusan inte. Måste ju finnas nån huskur, typ bakpulver? Ricinolja?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 459
Poäng
1 527
Ni som har SEB bank, när kan ni se er lön på kontot? Kan man se innan att den är "inkommande" eller dyker de bara upp? Har haft Sparbanken / Swedbank innan och då har jag kunnat se länen 2-3 dagar innan.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Ni som har SEB bank, när kan ni se er lön på kontot? Kan man se innan att den är "inkommande" eller dyker de bara upp? Har haft Sparbanken / Swedbank innan och då har jag kunnat se länen 2-3 dagar innan.
Tyvärr ser man den inte innan på SEB. Den bara dyker upp.
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Ni som har SEB bank, när kan ni se er lön på kontot? Kan man se innan att den är "inkommande" eller dyker de bara upp? Har haft Sparbanken / Swedbank innan och då har jag kunnat se länen 2-3 dagar innan.

Jag ser 1-2 dagar innan, men mitt jobb använder seb som bank… beror nog på vilken bank ditt jobb använder för utbetalningarna
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Är det bara jag eller fler som har sån ångest oro 1 vecka innan lön och en vecka efter. Pga lån och all skit. Allt kretsar runt det för mig 2 veckor i månaden enda jag tänker på pratar om. Blir uppspelt stressad allmänt nere och allt går upp ner. Jobbigt när det går ut över familj... känns dock som det kan ha lite med min adhd att göra oxå att det blir så extremt... samt att jag står i kö för utredning på eips. Men skönt att kunna skriva av sig här
Iallafall ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp