Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ni som har SEB bank, när kan ni se er lön på kontot? Kan man se innan att den är "inkommande" eller dyker de bara upp? Har haft Sparbanken / Swedbank innan och då har jag kunnat se länen 2-3 dagar innan.
Tyvärr ser man den inte innan på SEB. Den bara dyker upp.

Ni som har SEB bank, när kan ni se er lön på kontot? Kan man se innan att den är "inkommande" eller dyker de bara upp? Har haft Sparbanken / Swedbank innan och då har jag kunnat se länen 2-3 dagar innan.

Jag ser 1-2 dagar innan, men mitt jobb använder seb som bank… beror nog på vilken bank ditt jobb använder för utbetalningarna

Är det bara jag eller fler som har sån ångest oro 1 vecka innan lön och en vecka efter. Pga lån och all skit. Allt kretsar runt det för mig 2 veckor i månaden enda jag tänker på pratar om. Blir uppspelt stressad allmänt nere och allt går upp ner. Jobbigt när det går ut över familj... känns dock som det kan ha lite med min adhd att göra oxå att det blir så extremt... samt att jag står i kö för utredning på eips. Men skönt att kunna skriva av sig här
Iallafall ❤️

Måste barnet vara hemma ifrån förskolan om man tar ut en föräldrardag via Försäkringskassan? (Ta hand om barn alltså).
Nej inte nödvändigtvis, barnet kan vara på förskolan men då ska du också vara där, typ vid inskolning eller liknande.

Kan folk som är sjukskrivna eller i pension eller på A-kassa vara föräldralediga?
Ja det borde inte vara något problem. Sjukpenninggrundande inkomsten kan vara dålig dock

Är det bara jag eller fler som har sån ångest oro 1 vecka innan lön och en vecka efter. Pga lån och all skit. Allt kretsar runt det för mig 2 veckor i månaden enda jag tänker på pratar om. Blir uppspelt stressad allmänt nere och allt går upp ner. Jobbigt när det går ut över familj... känns dock som det kan ha lite med min adhd att göra oxå att det blir så extremt... samt att jag står i kö för utredning på eips. Men skönt att kunna skriva av sig här
Iallafall ❤️
Jo, den känslan känner jag igen. Nu har jag skuldsanering men innan när jag väntade på lönen, betalade av lånen, lånade igen var sjukt jobbigt.
Jag känner mig fortfarande stressad över när allt ska betalas men absolut inte som innan.
Med andra ord du är inte ensam. <3

Jo, den känslan känner jag igen. Nu har jag skuldsanering men innan när jag väntade på lönen, betalade av lånen, lånade igen var sjukt jobbigt.
Jag känner mig fortfarande stressad över när allt ska betalas men absolut inte som innan.
Med andra ord du är inte ensam. <3
Tack. Ja jag hade tur att mina föräldrar hjälper
Mig så
Slapp inkassso kronofogdens osv. Men lika jobbigt för det är ett helvetes ångest att dom ska betala min skit Känns så jävla illa...

Tack. Ja jag hade tur att mina föräldrar hjälper
Mig så
Slapp inkassso kronofogdens osv. Men lika jobbigt för det är ett helvetes ångest att dom ska betala min skit Känns så jävla illa...
Det är klart bra att man känner ånger för det man ställt till med men dina föräldrar har gjort det av fri vilja så försök bara att visa att du uppskattar deras hjälp och gör om gör rätt.

Jag har inte orkat sätta mig in i den s.k. regeringskrisen, men stämmer det att vi alltså har en feministisk regering ledd av en kvinna som ska regera på en högerextrem budget? (Aftonbladets ordval)

Jag gillar högerns ekonomiska politik men hatar deras lockdown-iver, så om jag har förstått det här rätt låter det som en underbart bra lösning.

I nuläget är det Stefan som leder en övergångsregering.
Hela gårdagen var en ren shitshow och kunde inte sluta skratta åt det, men då är jag moderat också.

Allt som hände igår indirekt kommer göra liten skillnad.
Magdalena kommer sannolikt bli återvald nästa vecka
Hon kommer regera på M-KD-SD budgeten
MP lämnar regeringen och tror med sina ynka mandat kan stoppa delar av budgeten

Förhoppningsvis faller dom ur i nästa fall men dom kan få lite mer opinion nu när dom står på egna ben.

Kan någon förklara för mig varför besökare uppfattar forumet som en kreditgivare eller ett inkassobolag? Får mängder med mail som ska till dessa. Frågor om man kan reglera skulder, få avbetalningsplan, frågor om man har någon skuld här :thinking::thinking::thinking:

Får se om detta meddelande går fram https://www.xn--lnforum-exa.se/misc/contact

Kan någon förklara för mig varför besökare uppfattar forumet som en kreditgivare eller ett inkassobolag? Får mängder med mail som ska till dessa. Frågor om man kan reglera skulder, få avbetalningsplan, frågor om man har någon skuld här :thinking::thinking::thinking:

Vet inte om detta har betydelse, men ibland om man tex googlar ”vilket inkasso bolag har fairlo” (som exempel) så kommer lånforum upp som första länk på Google. (Kanske inte gör det i just denna fråga). Men jag vet när jag googlat något förut om inkasso så har förslag från forumet kommit upp eftersom vi diskuterar mycket sånt här. Då kanske folk uppfattar det som att de är just här som ”fairlo” har sitt inkassobolag eller liknande :axelryck:

Varför forumet uppfattas som kreditgivare måste ju vara för att det heter Lånforum.

Kan tänka mig att eftersom skuldberg och konsumtion ökar i landet och människor bli så desperata att finna utvägar, låna mer penar osv. Tänker jag att man bara googlar på "lån" osv så kommer detta upp. Precis som när man jagar sms lån som utväg. Man läser inte utan behöver bara låna. Namnet är ju lite missvisande. Även fast detta forum och innehåll är fantastiskt! :) <3

Åh vad bra. Önskar 2 miljoner då. Ingen uc ingen ränta och amorteringsfritt tills vidare. Kan du swisha?

Det går att ordna utan problem. Först sätter du in 500 euro på mitt konto.
Verkar pålitligt. Sedan tillkommer bara någon avgift för att cleara något portugisiskt bankkonto via Sudans ambassad i Yemen?

Verkar pålitligt. Sedan tillkommer bara någon avgift för att cleara något portugisiskt bankkonto via Sudans ambassad i Yemen?
Ja precis. Sen är det inte alltid pengarna kommer fram, det har varit problem förr, men då är det bara att skicka 500 euro igen. De andra kommer tillbaka tids nog

Blir ju verkligen hoppa ur svenska kyrkan nu. Fyfan vilka sjuka summor det blir tillslut för absolut ingenting haha....

Bilagor

• BAD8E52B-1AF7-4487-9940-5F8C86D09D97.webp
    BAD8E52B-1AF7-4487-9940-5F8C86D09D97.webp
    25.8 KB · Visningar: 15
Blir ju verkligen hoppa ur svenska kyrkan nu. Fyfan vilka sjuka summor det blir tillslut för absolut ingenting haha....
Gå inte ur genom nån sån där betalsida bara, du kan ju gå ur gratis utan att betala flera hundra för det genom att skicka till kyrkan direkt

Visst kan man tycka det är dyrt. Sen är väl kyrkan bra på många sätt kan jag tycka och synd om alla lämnar men man förstår ju lite varför då många aldrig går dit (förutom ex bröllop eller dop) och bara betalar år för år.

Gå inte ur genom nån sån där betalsida bara, du kan ju gå ur gratis utan att betala flera hundra för det genom att skicka till kyrkan direkt
Ja jag vet skulle aldrig betala haha.. så dum
Är jag ej. Men tack som sa! Dock upptäckte jag man måste gå ur senast 1/11 för de ska gälla nästa år.... typiskt.

Visst kan man tycka det är dyrt. Sen är väl kyrkan bra på många sätt kan jag tycka och synd om alla lämnar men man förstår ju lite varför då många aldrig går dit (förutom ex bröllop eller dop) och bara betalar år för år.
Ja har man råd så visst :) men lägger hellre dom 300 kr per månad på ett sparkonto till min son så han får en bra start i livet när han är 18.
än att gynna andra :)

H
Har betalt i 12 år så bistått med lite det får räcka.

Ja jag vet skulle aldrig betala haha.. så dum
Är jag ej. Men tack som sa! Dock upptäckte jag man måste gå ur senast 1/11 för de ska gälla nästa år.... typiskt.
Ja jag vet, rätt dåligt att man inte kan gå ut när man känner för det.. har tänkt i flera år att jag ska gå ur sen struntar jag i det. Får tänka att jag bidrar istället

Ja jag vet, rätt dåligt att man inte kan gå ut när man känner för det.. har tänkt i flera år att jag ska gå ur sen struntar jag i det. Får tänka att jag bidrar istället
Har inte heller tänkt så långt innan. Men nu liksom 330 kr i månaden. Har öppnat fonder åt min son. 330 kr extra i månaden i 18 år blir 71 000 kr minst utan att pengarna växer.. ganska mycket pengar och bra start för han. Kunna betala hans körkort osv.

Om man dör, så måste anhöriga betala? Annars står svenska kyrkan för allt?

Om man dör, så måste anhöriga betala? Annars står svenska kyrkan för allt?

Begravningsavgift​

Begravningsavgift betalas av de som är folkbokförda i Sverige den 1 november året före inkomståret.

Vilken avgiftssats som gäller för dig, beror på i vilken kommun du var folkbokförd den 1 november året före inkomståret.

Begravningsavgift​

Begravningsavgift betalas av de som är folkbokförda i Sverige den 1 november året före inkomståret.

Vilken avgiftssats som gäller för dig, beror på i vilken kommun du var folkbokförd den 1 november året före inkomståret.

Okej, men hur mycket billigare blir sånt? Eller vad ingår i kyrkoavgiften mer än giftermål?

Okej, men hur mycket billigare blir sånt? Eller vad ingår i kyrkoavgiften mer än giftermål?
Gifta sig kan man göra också om bara en part är medlem.

Här står vad man bidrar till

Med tanke på att Svenska Kyrkan ersatt Jesus med Greta, gömmer utvisningsdömda flyktingar, låter manliga präster iklädda kvinnokläder predika om homosexualitet och dylikt så är svenska kyrkan numera ett vuxendagis för vänsterliberala där det enda som fattas är att man låter Magdalena Andersson stå och hålla tal på mässorna.

Ingenting emot något av detta ovan naturligtvis, men det är ingenting jag varesej vill stötta eller bidra till och för mig har det inget att göra med kristendom när man säger Jesus från Nasaret har nu utsett en av sina efterträdare, nämligen Greta Thunberg.

Vill ni också lämna? https://www.svenskakyrkan.se/filer/59eb9755-7870-4c57-92dd-e830394e481d.pdf skriv ut den blanketten och skicka in. Ni slipper dessutom betala skatt för det.

Är förresten mitt barn med där automatiskt om barnet föddes i Sverige? Jag har gått ur men ungen är ju född för något år sedan bara.

Limhamns församling på Twitter (@limhamnskyrka) twittrade 1 december 2018:
”Kungörelse! Jesus från Nasaret har nu utsett en av sina efterträdare, nämligen Greta Thunberg.”

Med tanke på att Svenska Kyrkan ersatt Jesus med Greta, gömmer utvisningsdömda flyktingar, låter manliga präster iklädda kvinnokläder predika om homosexualitet och dylikt så är svenska kyrkan numera ett vuxendagis för vänsterliberala där det enda som fattas är att man låter Magdalena Andersson stå och hålla tal på mässorna.

Ingenting emot något av detta ovan naturligtvis, men det är ingenting jag varesej vill stötta eller bidra till och för mig har det inget att göra med kristendom när man säger Jesus från Nasaret har nu utsett en av sina efterträdare, nämligen Greta Thunberg.

Vill ni också lämna? https://www.svenskakyrkan.se/filer/59eb9755-7870-4c57-92dd-e830394e481d.pdf skriv ut den blanketten och skicka in. Ni slipper dessutom betala skatt för det.

Är förresten mitt barn med där automatiskt om barnet föddes i Sverige? Jag har gått ur men ungen är ju född för något år sedan bara.

Limhamns församling på Twitter (@limhamnskyrka) twittrade 1 december 2018:
”Kungörelse! Jesus från Nasaret har nu utsett en av sina efterträdare, nämligen Greta Thunberg.”
Ja man blir automatiskt medlem i svenska kyrkan, man kan ansöka om att barnet ska få gå ur..

Kan tycka att svenska kyrkan gör mkt bra saker, hjälper till med stöd åt människor som har det tufft, aktivitet för barn och ungdomar, matkassar till människor som har det mindre bra ställt, fonder finns att söka, en plats att värma sig på och gå till om man vill prata med någon.. nej jag är inte kristen men sånt kan jag väl ändå tycka att det är värt att bidra till.. sen känner jag väl att mina yrkesår där jag bidragit med skatt har bidragit till en hel del redan

Ja sådant är givetvis positivt. Men jag själv har valt att stötta ekonomiskt flertalet andra organisationer, framförallt sådana inom forskning mot dumma sjukdomar där barn drabbas.

Exemplevis barncancerfonden och min stora dag. Även Amnesty tidigare.

Problemet är dock 2 saker med sådana organisationer, det ena är att chefer och dylikt tar enormt stor del av pengarna. Det irriterar mig. När man skänker pengar till den typen utav ändamål vill man att det ska gå till rätt saker och inte att Rädda Barnens VD ska ha en lön på 300.000 i månaden utan man vill ju att det ska hamna där det ska. Den andra saken är att många av dessa organisationer tenderar att bli politiska och då ofta åt fel håll. Jag tycker dom ska ägna sig åt välgörande ändamål inte politiska.

Nej man blir inte automatiskt medlem nu längre, det är rätt många år sedan det ändrades, typ 1996 ändrades det.

Morgan Johansons fjälla verkar ha anmärkning(ar) och skuld hos KFM hon med.

”Jag har nu kontrollerat Aftonbladets uppgifter, och har uppenbarligen missat dessa två räkningar. Detta är något som förvånar mig eftersom jag i normala fall är noga med min privatekonomi.”

Haha...Det första jag gör imorgon är att jag kommer ringa KFM och fråga hur många historiska förelägganden hon har, om det är mer än dessa 2 så kan det knappast vara sant det hon säger.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp