• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
& det innan den här nya 0.75% höjningen....

Hade blivit mycket förvånad om inte KFM får en rad nya ärenden att hantera framåt 2023.
Ja jag är väldigt förvånad, tidigare höjdes det med typ 100:- eller något vid förra ränte-ökningen, det här kom från ingenstans då det inte varit någon ökning denna månaden innan faktura skickades ut… Stör mig främst på att det inte kommit någon förklaring till detta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Är så jäkla stolt över mig själv just nu, 12 timmar före lön/CSN. Haft 1500:- sedan i fredags och då har jag haft två barnkalas, tankat bilen och bytt vinterdäck på firma, köpt månads-parkeringsavgift och mat för en vecka för 1 vuxen och två barn, varav en måltid för två på Donken.

Har just nu 6:- på kontot och ska ALDRIG utsätta mig för detta igen (lånade ut 3800:- till en ”kompis” som i sin tur inte betalat tillbaka som lovat), men jäklar vad nyttigt det varit för mig att pussla med frysmat osv, funderar på att sätta en matbudget på 500:-/v för mig och två barn och se om jag klarar det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Den här tiden och typ en vecka-10 dagar framåt måste vara sämsta tiden att få ett avhysningsmål över sig...
Det är inte så roligt med de flesta avhysningar, men det är nog sämst att verkställa några veckor innan jul...
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Den här tiden och typ en vecka-10 dagar framåt måste vara sämsta tiden att få ett avhysningsmål över sig...
Det är inte så roligt med de flesta avhysningar, men det är nog sämst att verkställa några veckor innan jul...
Jobbar man även julafton och juldagen med sånt? Eller kan man vara trygg med att det är tomten alternativt en full granne som knackar på de dagarna.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jobbar man även julafton och juldagen med sånt? Eller kan man vara trygg med att det är tomten alternativt en full granne som knackar på de dagarna.
Nej inga avhysningar på helgdagar, aldrig något jag hört om. Vaktmästare och flyttfirmor är nog inte så pigg på det heller..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Hur lång tid tar det mellan utslag till löneutmätning?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 199
Mottagna reaktioner
1 271
Poäng
997
Hur lång tid tar det mellan utslag till löneutmätning?

Mellan 1-3 månader skulle jag säga, men det är flera aktörer inblandade och de är olika snabba.

Sen förutsätter allt att utslaget krävs in och att du inte betalar det…

Är du på väg dit?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 060
Mottagna reaktioner
602
Poäng
637
Den här tiden och typ en vecka-10 dagar framåt måste vara sämsta tiden att få ett avhysningsmål över sig...
Det är inte så roligt med de flesta avhysningar, men det är nog sämst att verkställa några veckor innan jul...
Ja fy, kan inte vara roligt. Och stackars människor. Oavsett att många sitter i skuld pga egna beslut och inte bara olyckliga omständigheter, så måste det vara fruktansvärt att bli ifråntagen sitt hem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp