• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Kronofogdens huvudsakliga uppgift är att söka efter tillgångar från den som ska betala för att någon ska få betalt.
Jo, det är jag införstådd med, men att söka på Sociala medier efter detta låter långsökt eller iallafall att den typen av tillgångar skulle läggas ut offentligt iallafall…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Jo, det är jag införstådd med, men att söka på Sociala medier efter detta låter långsökt eller iallafall att den typen av tillgångar skulle läggas ut offentligt iallafall…
Du kan ju få tro det om det känns bättre.
Det är dock väldigt väldigt fel. Livets hårda skola studenterna (bland andra) är inte alltid så smarta utan lägger ut offentliga inlägg som indikerar tillgångar ganska frekvent.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
270
Poäng
447
Du kan ju få tro det om det känns bättre.
Det är dock väldigt väldigt fel. Livets hårda skola studenterna (bland andra) är inte alltid så smarta utan lägger ut offentliga inlägg som indikerar tillgångar ganska frekvent.
Och det är ju inte bara KFM som får ”napp” på sociala medier, FK jobbar frekvent på sociala medier, lika så polis bland annat, så det är ett bra verktyg i lådan.
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Du kan ju få tro det om det känns bättre.
Det är dock väldigt väldigt fel. Livets hårda skola studenterna (bland andra) är inte alltid så smarta utan lägger ut offentliga inlägg som indikerar tillgångar ganska frekvent.

Du kan ju få tro det om det känns bättre.
Det är dock väldigt väldigt fel. Livets hårda skola studenterna (bland andra) är inte alltid så smarta utan lägger ut offentliga inlägg som indikerar tillgångar ganska frekvent.
Upplever du att det är svårare nu än
Och det är ju inte bara KFM som får ”napp” på sociala medier, FK jobbar frekvent på sociala medier, lika så polis bland annat, så det är ett bra verktyg i lådan.
Jag är en av de många som har sociala medier som ett av mina arbetsverktyg för att kolla upp enskilda. Upplever dock att det är mycket mer ovanligt att få napp nu jämfört med för 5-10 år sedan, frustrerande många låsta sidor..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Du kan ju få tro det om det känns bättre.
Det är dock väldigt väldigt fel. Livets hårda skola studenterna (bland andra) är inte alltid så smarta utan lägger ut offentliga inlägg som indikerar tillgångar ganska frekvent.
Samma ”gamla” Lasseman…kunnig? Ja absolut, men dessvärre alltid lika (o)trevlig…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det borde gå tyngre att sälja bilar husvagnar och liknande på kredit nu.. för 18 månader sedan var väl 3.5-4.5 normal ränta, nu är det 7-9% man ser i annonserna..
Förvisso är kreditttiden rätt kort, men nog bör många sura över att räntan på ett billån om säg 250k går på närmare 1900 i månaden än drygt 700 som det var innan det satte fart..
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 660
Poäng
1 177

Växjöbo med miljonskulder nekas ännu en skuldsanering: ”En gång i livet”​

Växjöbon tog strid i tingsrätten för att beviljas ytterligare en skuldsanering. Men domstolen går nu på kronofogdens linje – trots att mannens skulder uppgår till en och en halv miljon saknas särskilda skäl.

Resten bakom betalvägg, Smålandsposten.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
436
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Det borde gå tyngre att sälja bilar husvagnar och liknande på kredit nu.. för 18 månader sedan var väl 3.5-4.5 normal ränta, nu är det 7-9% man ser i annonserna..
Förvisso är kreditttiden rätt kort, men nog bör många sura över att räntan på ett billån om säg 250k går på närmare 1900 i månaden än drygt 700 som det var innan det satte fart..
Instämmer. Letar efter husvagn just nu men tänker priserna är bättre i höst eftersom folk ska bränna sin semesterkassa först.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Det borde gå tyngre att sälja bilar husvagnar och liknande på kredit nu.. för 18 månader sedan var väl 3.5-4.5 normal ränta, nu är det 7-9% man ser i annonserna..
Förvisso är kreditttiden rätt kort, men nog bör många sura över att räntan på ett billån om säg 250k går på närmare 1900 i månaden än drygt 700 som det var innan det satte fart..
Jag köpte en äldre bil på en firma för typ ett år sedan. Blev uppringd av dem häromdagen och de erbjöd sig att byta in min bil nu när den gått så långt. Nej sa jag. Jag har inte råd att byta bil ( vill absolut inte byta bil heller då jag är supernöjd med den). Då började han prata om att jo, jag borde byta den nu innan den ”smäller”. ? Vadå smäller? Och igen sa jag att jag har inte pengar till ett byte. Vi kan erbjuda finansiering sa han då. Inte aktuellt, tack och adjö liksom!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp