Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Intressant. Jag fick ett brev på Kivra från Intrum Sverige AB om en skuld jag har där. "Betala resterande belopp om 1400:- så blir du skuldfri hos oss!"
Njaee...loggade in på mina sidor hos dom. Precis som jag hade för mig har jag över 200000:- hos dom. Ren bullshit alltså! Hade jag haft pengarna hade jag betalat in och sen tagit strid för att dom ska stryka resterande skulder :facejoy:

Intressant. Jag fick ett brev på Kivra från Intrum Sverige AB om en skuld jag har där. "Betala resterande belopp om 1400:- så blir du skuldfri hos oss!"
Njaee...loggade in på mina sidor hos dom. Precis som jag hade för mig har jag över 200000:- hos dom. Ren bullshit alltså! Hade jag haft pengarna hade jag betalat in och sen tagit strid för att dom ska stryka resterande skulder :facejoy:
Gällde det typ ett ärende och inte totalen av alla ärenden hos dom? Eller vad tusan var det för konstigt meddelande?

Har vi någon datorkunnig här?

Har en Lenovo Thinkpad - Jag har på tangentbordet en knapp som heter PrtSc (printscreen)

Tidigare blev det printscreen när jag tryckte på den knappen, nu blir det inte det. Hur får jag tillbaka det kommandot?

Gällde det typ ett ärende och inte totalen av alla ärenden hos dom? Eller vad tusan var det för konstigt meddelande?
Njae, dom skrev ju "betala 1400:- nu så blir du skuldfri hos oss". Skuldfri innefattar ju alla skulder hos dom. Ska kanske ta en liten dialog med dom 🙄

Har vi någon datorkunnig här?

Har en Lenovo Thinkpad - Jag har på tangentbordet en knapp som heter PrtSc (printscreen)

Tidigare blev det printscreen när jag tryckte på den knappen, nu blir det inte det. Hur får jag tillbaka det kommandot?
Ta fram "skärmtangentbordet" och testa därifrån.

Njae, dom skrev ju "betala 1400:- nu så blir du skuldfri hos oss". Skuldfri innefattar ju alla skulder hos dom. Ska kanske ta en liten dialog med dom 🙄
Jag misstänker att du missuppfattat det. Erbjudandet gäller nog endast ett av dina ärenden hos dom.

Jag misstänker att du missuppfattat det. Erbjudandet gäller nog endast ett av dina ärenden hos dom.
Jag har inte missuppfattat något. Dom försöker få det att verka "lönt" att betala in ett visst belopp genom att skriva det jag redan citerat. Rubriken på brevet är "Bli skuldfri hos oss!" Inkassobolagen vet vad dom gör. Det är ett sätt att försöka missleda. Det är inte nåt erbjudande heller utan en av mina fordringar. Hoppas ingen annan går på nåt sånt utan kollar upp noga.

Jag har inte missuppfattat något. Dom försöker få det att verka "lönt" att betala in ett visst belopp genom att skriva det jag redan citerat. Rubriken på brevet är "Bli skuldfri hos oss!" Inkassobolagen vet vad dom gör. Det är ett sätt att försöka missleda. Det är inte nåt erbjudande heller utan en av mina fordringar. Hoppas ingen annan går på nåt sånt utan kollar upp noga.
De menade kanske 140000,kontakta dem.

Okej, ja gör det. Jag har för inte så länge sen förhandlat med dom och dom strök över 100k i ränta så det finns ju absolut möjligheter.

Jag har varit i kontakt med dom och dom menar bara en skuld. Missledande som fasen. Dessutom är det hela beloppet på den skulden så det är inte nåt erbjudande. Har informerat dom om att "Bli skuldfri hos oss genom att betala 1400:-". betyder precis det och inte "bli av med en skuld hos oss". Släpper det men uppmanar andra att inte gå på det utan att kolla upp det vidare om man får ett sånt brev.

Okej, ja gör det. Jag har för inte så länge sen förhandlat med dom och dom strök över 100k i ränta så det finns ju absolut möjligheter.
Jag hade verkligen inte kontaktat dom om det du uppger stämmer utan du ska givetvis bara pynta in dom 1400:- och hoppas på det bästa. Anbud/ accept skall ju gälla i detta läge, iofs kan dom eventuellt krångla till det och ta sig ur det iom att det är ett ruskigt bra erbjudande men jag hade kört på eftersom du som sämst kommer i ett jäkla bra förhandlingsläge om nu inte hela skulden skrivs av. Du har det på papper så kör!

Senast ändrad:
Och det står inget ärendenummer i brevet?

Njae, man kommer ingenstans med att driva det. Men jag har 5 ärenden hos dom, samma bolag. Och det dom skrev var "betala detta och bli skuldfri hos oss". Formuleringen är jäkligt missvisande. Nej, inget ärendenummer bara ett referensnummer. Men som sagt, inget jag lägger mer energi på, bara en liten varning till andra så man inte blir lurad av deras formulering!

Jobblördag ute var länge sedan, och för de allra flesta var det oväntat att det blev besök.

Bra för dig, lite extra pengar,men inte lika bra för dem som fick oväntat besök.
Det beror ju på hur man ser på det. Tycker man att få bort skulder är bra så är det bra. Tycker man behålla saker och inte betala är bra, då är ju hembesöket dåligt.
Kan vara dåligt för vissa om andra myndigheter är med också

Har en fundering som borde vara självklart. Men tydligen inte?

Om man har skuldsanering med en 3årig betalplan. Men efter 4år så vinner man 100 000, blir sambo eller får ökad inkomst etc
Gör man en omprövning då?

Eller är man "fri" att tjäna vad man vill när betalplanens tid är slut?
Vet att skuldsanering pågår i 5år.
Men hittar inget om vad som händer om betalplanen slutar tidigare och man får ökad inkomst etc.

För alla intresserade.
Idag har jag lyckats uppröra hela två människor, enbart för att jag inte frenetiskt använder mig av glada gubbar eller annat i mina texter.

Ibland försöker jag, lägga energi på att få dit någon passande gul massa, vid slutet av en mening.
Egentligen gör jag det mest, för att göra andra glada. Få de att uppfatta mig som mindre hotfull.

Jaså, hon vägrar att betala skulden eftersom hon är arg och ledsen. Nu vet vi vad ska vi göra, det är bara att bli arg och ledsen och alla våra problem är lösta. Att jag (idiot)kunde inte komma på det själv för länge sedan?

Jaså, hon vägrar att betala skulden eftersom hon är arg och ledsen. Nu vet vi vad ska vi göra, det är bara att bli arg och ledsen och alla våra problem är lösta. Att jag (idiot)kunde inte komma på det själv för länge sedan?
Bo utanför EU är största hindret..

Okej, jag förstår.Har fullständigt fel, men blev lite förbannad pga hennes högmodiga förklaring varför hon vägrar betala.
Ja den var inte så bra.. hört varianter vid tillfällen..

Jag ger för övrigt inte mycket för advokatens "haft konstruktiv dialog" och bokade möten i april..

Diamant halsband för 250 tusen och hon vägrar betala för att hon är ledsen och arg???

Ja den var inte så bra.. hört varianter vid tillfällen..

Jag ger för övrigt inte mycket för advokatens "haft konstruktiv dialog" och bokade möten i april..
Läste någonstans att det sk. mötet var planerat, kan det stämma?
Isf ganska korkat av damen i fråga att plocka med sig så pass värdefulla tillhörigheter att dessa blev ändamål för utmätning…?

Läste någonstans att det sk. mötet var planerat, kan det stämma?
Isf ganska korkat av damen i fråga att plocka med sig så pass värdefulla tillhörigheter att dessa blev ändamål för utmätning…?
Hon är inte vidare känd för att vara smart eller stabil.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp