Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nu ska vi inte skrämma upp folk. KF kommer inte hem till dig och tar din burmakatt eller renrasiga schäffer bara för att du har en skuld.
Om du däremot är en uppfödare och har en kennel så kan dom nog ta nya kullar om dom anser det vara värt besväret med att sälja hundarna själv.

Hur stort värde måste den ha? Vad gör kf med den sen då? Har du varit med om det ofta? Har för mig att jag läst någonstans att man inte mäter ut sällskapsdjur.

Vet inte.
Säljer
Nej.
Nej sällskapsdjur är knappast aktuellt, frågan var dock lite bredare än så.

Nu ska vi inte skrämma upp folk. KF kommer inte hem till dig och tar din burmakatt eller renrasiga schäffer bara för att du har en skuld.
Om du däremot är en uppfödare och har en kennel så kan dom nog ta nya kullar om dom anser det vara värt besväret med att sälja hundarna själv.

Jag får mycket gnäll över att svarat på mer än frågan, då testar jag att svara på frågan som ställs och inget annat..
Och då är svaret ja det går.

Jag läste igår att man utmätte massa exklusiva prylar ifrån den familjen som tog en springnota på Atmosfär i Malmö.

Jag läste igår att man utmätte massa exklusiva prylar ifrån den familjen som tog en springnota på Atmosfär i Malmö.
Låter rimligt, dock kanske det inte var för just den skulden? Dom har garanterat ställt till med bekymmer på flera håll ;).

Låter rimligt, dock kanske det inte var för just den skulden? Dom har garanterat ställt till med bekymmer på flera håll ;).
Utmätningen sker för alla skulder som är färdig att verkställa.

Det är bra :tummen:. Kan verkställande ansökas om samtidigt som betalningsföreläggande? Eller är det först vid utslag?
Bara lite nyfiken…och intresserad :).
Man kan ansöka om verkställighet när man har en exekutionstitel.
Betalningsföreläggande och dom från tingsrätt utgör de vanligaste.

Nyfiken fråga. Vart hamnar man ungefär idag på om man har ca 420 tusen i årslön, fastjobb osv utan några ff eller lån. Säg ett lån på 300 tusen. Vart borde ränta hamna på ungefär?

Det är bra :tummen:. Kan verkställande ansökas om samtidigt som betalningsföreläggande? Eller är det först vid utslag?
Bara lite nyfiken…och intresserad :).

Det går att göra samtidigt, då förs utslaget över till verkställighet direkt.
På blanketten man kan använda finns det kryssrutor för begär verkställighet resp begär inte.
Långt över 99% begär inte verkställighet direkt.

Ny avsnitt utav lyxfällan den här veckan.
20.00 som vanligt.

Härligt med myndighetssamverkan i en stad i närheten.

En kombinationsverksamhet, typ Jannes pizza och narkotikabutik som dessutom inte har helt koll på skatter och sånt.

Besök av polis som var i sällskap med kronfogden, livsmedelskontroll, skatteverket, räddningstjänst, alkoholtillsyn och arbetsmiljöverket om jag minns rätt.
Innan dagen var slut satt väl både Janne och hans bolagspartner Ronny anhållen för lite blandat. Pizzerian hade det utmätts lite i. Företrädarna hade fått fordon utmätt på plats och lite smycken och klockor utmätta i arresten.
Tror livsmedelsfolket och räddningstjänsten beslutade att omgående stänga stället, och alkoholtillståndet tror jag drogs in också. Skatteverket pch arbetsmiljöverket hade nog synpunkter också, det brukar dom ha.

Folk får käka pizza och narkotika på andra ställen.

Senast ändrad:
Var det Janne och Ronny eller Mustafa och Hamza :D

Ser på lyxfällan...

En människa med pågående skuldsanering.. i lyxfällan.
Låter som en en skuldsanering inte kommer göra skillnad för, kommer sitta med löneutmätning inom 6 månader från avslutad skuldsanering. Senast.

En liten fråga till er som har koll på aktier och förlustavdrag. Jag inser att det här här på nivå 101 i aktiekunskap, men min "expertis" ligger ju snarare i att ha skulder så hoppas ni har lite tålamod med min okunnighet:-). För några år sedan köpte jag Fingerprint (för mestadels lånade pengar) med förhoppningen att göra ett klipp i en rejäl uppgång. Det blev precis tvärtom, tveklöst ett av mina sämsta finansiella beslut någonsin. Till saken:

Idag har jag aktier till ett värde på 2132 kr. Inköpspriset (efter emissioner och grejer) har varit totalt 46423 kr. Om jag alltså säljer mitt innehav har jag gjort en förlust på drygt 44000 kr. Men kan jag dra nytta av det? Alltså dra av en del av förlusten på mina låneräntor eller något (eller snarare få skattereduktion)? Jag har inga övriga aktier.

Senast ändrad:
En liten fråga till er som har koll på aktier och förlustavdrag. Jag inser att det här här på nivå 101 i aktiekunskap, men min "expertis" ligger ju snarare i att ha skulder så hoppas ni har lite tålamod med min okunnighet:-). För några år sedan köpte jag Fingerprint (för mestadels lånade pengar) med förhoppningen att göra ett klipp i en rejäl uppgång. Det blev precis tvärtom, tveklöst ett av mina sämsta finansiella beslut någonsin. Till saken:

Idag har jag aktier till ett värde på 2132 kr. Inköpspriset (efter emissioner och grejer) har varit totalt 46423 kr. Om jag alltså säljer mitt innehav har jag gjort en förlust på drygt 44000 kr. Men kan jag dra nytta av det? Alltså dra av en del av förlusten på mina låneräntor eller något (eller snarare få skattereduktion)? Jag har inga övriga aktier.

Har du aktien i en depå eller på ett ISK?

Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Någon som haft bekymmer med detta? Hur löste ni det?

Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Nej min pump beter sig bra, haft andra problem. Löste genom att söka om och om och om igen till man löst det.

Låter helt ärligt som att problemet är psykiskt. Om t o m kardiologer uteslutit att det är något fel så kan du nog känna dig lugn.

Låter helt ärligt som att problemet är psykiskt. Om t o m kardiologer uteslutit att det är något fel så kan du nog känna dig lugn.

Jag tror att det är stressrelaterat mycket riktigt. Jag tror inte det är farligt men det är ju ganska jobbigt.

Jag tror att det är stressrelaterat mycket riktigt. Jag tror inte det är farligt men det är ju ganska jobbigt.

Förstår. Kanske värt att försöka komma till bukt med orsaken/orsakerna? Alla människor upplever stress i perioder, men om det är mer ett konstant tillstånd hos dig så borde du försöka hantera dem delarna först och främst. Lättare sagt än gjort så klart men ska du hålla över tid så är det värt att börja nysta i.

Grejen är den att det blir som en ond cirkel för när du har dessa dubbelslag så stressar du upp dig själv i panik och gör du det så leder det bara till ännu mer oregelbundna hjärtslag som i sin tur påverkar rytmen.

Också lidit av dubbelslag/extraslag. Men efter ett par besök på akuten så accepterade jag att det inte var något fel på mig och när jag slutade oroa mig så upphörde det. Som någon ovan skrev, det blir en ond cirkel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp