Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Blev långt svar på enkel fråga där.
Stod med inte i artikeln förstår jag det som. Räcker för mig.

Om du har problem med långa svar och inlägg vilket du generellt tycks ha så är nog forum fel ställe att tillbringa tid på.
Pekböcker kanske är lämpligare eller chatt och tiktok :D

Sett att du ofta påpekar folks längd på inlägg. Men kvalitéen hade generellt på forumet varit högre om man istället för halvtaskiga onliners tog sig tiden att faktiskt skriva saker och ting ordentligt.

Om du har problem med långa svar och inlägg vilket du generellt tycks ha så är nog forum fel ställe att tillbringa tid på.
Pekböcker kanske är lämpligare eller chatt och tiktok :D

Sett att du ofta påpekar folks längd på inlägg. Men kvalitéen hade generellt på forumet varit högre om man istället för halvtaskiga onliners tog sig tiden att faktiskt skriva saker och ting ordentligt.
Fräscht kränkande inlägg av dig. Tack.

Fräscht kränkande inlägg av dig. Tack.

Med tanke på att du i flera trådar haft synpunkter på längden inlägg både "Midsommar" och "Lånautanpapper" skrivit och nu återigen har det så tycker jag inte att offerkoftan klär dig särskilt väl :D

Är inte ofta man behöver till tranemo och tur är väl det.
Vilken god jul dom ska ha haft där, inte ens fått använda kranvattnet till dusch eller mat på julafton.
Hyfsat sårbart.

Är inte ofta man behöver till tranemo och tur är väl det.
Vilken god jul dom ska ha haft där, inte ens fått använda kranvattnet till dusch eller mat på julafton.
Hyfsat sårbart.
Man fick ju MSBs broschyr strax innan jul så folk borde ju ha fyllt upp dunkar med vatten i god tid 😛.

Man fick ju MSBs broschyr strax innan jul så folk borde ju ha fyllt upp dunkar med vatten i god tid 😛.
Sant, dom borde klarar sig fint.
Snällt av dom att öppna badhuset för dusch igår.

Det var väl ett par städer, Östersund och Sollefteå/Skellefteå(som jag aldrig kommer kunna särskilja)som fick koka vatten flera månader för några år sedan efter dom fått nåt skit i vattnet.

Sant, dom borde klarar sig fint.
Snällt av dom att öppna badhuset för dusch igår.

Det var väl ett par städer, Östersund och Sollefteå/Skellefteå(som jag aldrig kommer kunna särskilja)som fick koka vatten flera månader för några år sedan efter dom fått nåt skit i vattnet.
Skellefteå, Guldstaden...Västerbottenskusten ;)
Sollefteå söt liten stad i V-Norrland där skidlandslaget brukar träna i backarna upp till Hallstaberget.

Skellefteå, Guldstaden...Västerbottenskusten ;)
Sollefteå söt liten stad i V-Norrland där skidlandslaget brukar träna i backarna upp till Hallstaberget.

Vet inte om det blir bättre. Liknande namn. Bägge håller på sport och ligger i län som heter något på väster.

Vet inte om det blir bättre. Liknande namn. Bägge håller på sport och ligger i län som heter något på väster.
Jag förstår förvirringen. Men Nortvolt kanske är en ledtråd till Skellefteå el "Skelläfte" som vi säger här.

Jag förstår förvirringen. Men Nortvolt kanske är en ledtråd till Skellefteå el "Skelläfte" som vi säger här.
Lite kanske. Det är ni som mer än gärna lägger till "Jo men du" dom inledande på var och varannan mening? De gånger man haft anledning att prata med kollegor där har det varit det bestående minnet.

Lite kanske. Det är ni som mer än gärna lägger till "Jo men du" dom inledande på var och varannan mening? De gånger man haft anledning att prata med kollegor där har det varit det bestående minnet.
Jo men visst...He jer nog inte omöjligt att det kunn va sä..
Sen har vi ju det klassiska då man svarar: Shhhup

Hört att flera orter behövt ordna större/fler förråd och uppställningsplatser..

En ny lag låter nu Försäkringskassan jämföra vab-ansökningar med arbetstider från arbetsgivaren för att komma åt fusk.

Men Svenskt Näringsliv riktar skarp kritik mot lagen och anser att den kommer att skapa extra arbetsuppgifter.

– Det är väldigt olyckligt att man lägger ytterligare börda på företagen, säger Catharina Bäck, socialförsäkringsexpert Svenskt Näringsliv.

Varje år betalar Försäkringskassan ut cirka 10 miljarder kronor i ersättning för vård av barn (vab). Ungefär 800 miljoner kronor av dem förloras på att föräldrar medvetet felaktigt rapporterar in vab.

– Det vanligaste är att man begär ersättning för vab trots att man har jobbat och då får man dubbelersättning, säger Alexandra Wallin, försäkringsdirektör på Försäkringskassan.

En ny lag låter nu Försäkringskassan jämföra vab-ansökningar med arbetstider från arbetsgivaren för att komma åt fusk.

Men Svenskt Näringsliv riktar skarp kritik mot lagen och anser att den kommer att skapa extra arbetsuppgifter.

– Det är väldigt olyckligt att man lägger ytterligare börda på företagen, säger Catharina Bäck, socialförsäkringsexpert Svenskt Näringsliv.

Varje år betalar Försäkringskassan ut cirka 10 miljarder kronor i ersättning för vård av barn (vab). Ungefär 800 miljoner kronor av dem förloras på att föräldrar medvetet felaktigt rapporterar in vab.

– Det vanligaste är att man begär ersättning för vab trots att man har jobbat och då får man dubbelersättning, säger Alexandra Wallin, försäkringsdirektör på Försäkringskassan.

Och sen betalar dom inte återkraven pga dom tycker det är fel och vips sitter dom med restförda skulder. Färdiga för indrivning.

Är det inte hårda återbetalningskrav också?
Du ska ju fuskat ganska hårt för det ska bli ett problem. Har säkert något fel på någon timme för mig men kan likväl att jag fått för lite.

fattar dock inte hur VAB funkar, förra månaden hade jag 16h över två dagar denna månad hade jag 20h fördelat över 3dagar.

Det resulterade i samma peng på kronan. Om någon kan förklara det vore grymt.

Är det inte hårda återbetalningskrav också?

Minns jag rätt ger dom avbetalningsplaner, max 12 månader oavsett kravsumma. Det går över till KFM utan delgivningar och sånt, utan ramlar över precis som skatteskulder.

Du ska ju fuskat ganska hårt för det ska bli ett problem. Har säkert något fel på någon timme för mig men kan likväl att jag fått för lite.

fattar dock inte hur VAB funkar, förra månaden hade jag 16h över två dagar denna månad hade jag 20h fördelat över 3dagar.

Det resulterade i samma peng på kronan. Om någon kan förklara det vore grymt.

Inte heltidstjänst i botten?

Allt är ett jävla krångel med försäkringskassan att jag hellre är utan dom pengarna när barnen är sjuka utan tar det istället som jobb hemifrån.

Fick dessutom återkrav för att du inte får ta föräldrardagar om du bara tar en lördag+söndag men om du tar fredag+lördag+söndag går det bra. Omöjligt att veta detta med sitt första barn.

Detta gäller dock inte "lägstadagarna" dessa får du ta på bara lördag+söndag haha. Liksom va fan.

Allt är ett jävla krångel med försäkringskassan att jag hellre är utan dom pengarna när barnen är sjuka utan tar det istället som jobb hemifrån.

Fick dessutom återkrav för att du inte får ta föräldrardagar om du bara tar en lördag+söndag men om du tar fredag+lördag+söndag går det bra. Omöjligt att veta detta med sitt första barn.

Detta gäller dock inte "lägstadagarna" dessa får du ta på bara lördag+söndag haha. Liksom va fan.

Det med föräldrapenning på helger säger väl den till och med till på när man ansöker?

Har fått felutbetalt från FK en gång, fick en heldag i stället för en halvdag, jag ändrade typ 3-4 dagar innan utbetalningen men det hann dom inte med att fixa. Inte hört något om återbetalning där ännu, antar dom struntade i det, det måste vara 5-7 år sedan typ.

Att det är krångligt är för att det är så flexibelt, man kan göra på så många olika sätt.

Gav bort dessa lägsta dagarna. Har ändå inte råd plocka ut dom ansåg jag. Kan inte ta ut dom på en skuldsanering

exet har plockat ut dom på något sätt.
Ska göra en omprövning nu snart, fått högre lön men samtidigt ensam vårdnad osv.

Hållit på omprövning för juristen lär kosta en del.

Jag jobbar hemifrån när det är möjligt när jag vabbar. Men så liten ännu så svårt hon sköter sig själv. Sedan blir dom ju gärna hemskickade med en kråka på tvären ibland. Men inte i närheten av covid för då var det hela tiden

Gav bort dessa lägsta dagarna. Har ändå inte råd plocka ut dom ansåg jag. Kan inte ta ut dom på en skuldsanering

exet har plockat ut dom på något sätt.
Ska göra en omprövning nu snart, fått högre lön men samtidigt ensam vårdnad osv.

Hållit på omprövning för juristen lär kosta en del.

Jag jobbar hemifrån när det är möjligt när jag vabbar. Men så liten ännu så svårt hon sköter sig själv. Sedan blir dom ju gärna hemskickade med en kråka på tvären ibland. Men inte i närheten av covid för då var det hela tiden

Vilken jurist?

Jag har ju jobbat hemifrån 2 år. Med inga undantag. Då blir ju delen med VAB ännu jobbigare haha. Men som sagt har inte plockat ut några dagar längre.

Sådana scammers tycker jag inte att man ska behandla med respekt men övriga är ju precis anställda som oss andra.

Många är väldigt unga och det är deras första jobb, om man kan behandla en busschaufför, polis, sjuksköterska eller för den delen en kronofogde med respekt då kan man göra det med säljare (telefon) också. Det är bättre att dom gör det en ägnar sig åt brott och bus.

Sådana scammers tycker jag inte att man ska behandla med respekt men övriga är ju precis anställda som oss andra.

Många är väldigt unga och det är deras första jobb, om man kan behandla en busschaufför, polis, sjuksköterska eller för den delen en kronofogde med respekt då kan man göra det med säljare (telefon) också. Det är bättre att dom gör det en ägnar sig åt brott och bus.
Utgångspunkten för mig är att behandla andra människor med respekt. Majoriteten av de telefonförsäljare som ringt till mig har dock inte respekterat och accepterat mitt nej, dvs. att jag inte är intresserad. Istället har telefonförsäljaren som regel fortsatt med sitt säljsnack. Har därför lite svårt att förstå ditt resonemang i dessa nämnda situationer. Självfallet om de accepterar och respekterar mitt nej finns det ingen anledning att behandla telefonförsäljaren illa.

Fk är en liten historia i sig, blir aldrig helt klok på dem även om jag ändå tycker de är rätt smidiga.

Det som kanske krockar lite är att det är olika regler för olika saker

Ska jag vabba, ska jag skriva all arbetad tid på det dygn jag började vabba även om det är över dygnet.
Lite beroende på vem på fk som bedömer så får jag utbetalt för jour eller inte.

Ska jag däremot vara sjukskriven kan jag inte skriva all tid på första dygnet utan ska skriva båda dygnen. Jouren räknas inte in.

Vid ansökan om bostadsbidrag räknas CSN, jour osv in.

Vid ansökan om att få sjukpenning, räknas inte CSN eller jour in.

Min inkomst Vid dem, beror lite på avdelning och syfte ‍

Fk är en liten historia i sig, blir aldrig helt klok på dem även om jag ändå tycker de är rätt smidiga.

Det som kanske krockar lite är att det är olika regler för olika saker

Ska jag vabba, ska jag skriva all arbetad tid på det dygn jag började vabba även om det är över dygnet.
Lite beroende på vem på fk som bedömer så får jag utbetalt för jour eller inte.

Ska jag däremot vara sjukskriven kan jag inte skriva all tid på första dygnet utan ska skriva båda dygnen. Jouren räknas inte in.

Vid ansökan om bostadsbidrag räknas CSN, jour osv in.

Vid ansökan om att få sjukpenning, räknas inte CSN eller jour in.

Min inkomst Vid dem, beror lite på avdelning och syfte ‍

Snarare pga olika lagstiftning antar jag.
Det är väl dessutom bara en del av bidragsdelen av csn som räknas om jag minns rätt?

Jag ska byta jobb om 2 dagar. 1:a januari.

Har en fråga, i och med att jag jobbade med hjärtstartare så fick jag en sådan (hjärtstartare) gratis utav min arbetsgivare.

Nypris på den är 20 000:-

Har således en fråga. Tror ni att man kan gå till en pantbank med en ny, oanvänd hjärtstartare? Tror ni en pantbank tar emot dessa?

Jag ska byta jobb om 2 dagar. 1:a januari.

Har en fråga, i och med att jag jobbade med hjärtstartare så fick jag en sådan (hjärtstartare) gratis utav min arbetsgivare.

Nypris på den är 20 000:-

Har således en fråga. Tror ni att man kan gå till en pantbank med en ny, oanvänd hjärtstartare? Tror ni en pantbank tar emot dessa?
Tveksamt, men det är väl bara lägga ut och sälja på blocket?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp