Man kan ana här lite fördomar, även om man är missbrukare måste det inte automatiskt betyda att hen är kriminell också, det kan handla om en mycket bra och snäll person som behöver hjälp. Jag är också missbrukare (spel)och tycker inte att jag är dålig som person.
Ja du får gärna kalla mig fördomsfull för att jag har fördomar över min grannes son och hans sällskap.
Som är dömda för diverse brott, narkotika, trafikbrott, stöld, våldtäkt, misshandel, våld mot tjänstemän, knivlagen osv.
Han är anledningen till att vi har övervakningskamera i vårt garage. Dag två av kamera så fick vi honom på film.
Fördomsfull, ja vist. Jag tror inte de slutat med sitt skit med tanke på att de är aktiva i sitt missbruk har förlorat vårdnaden över sina barn pga av missbruket. Grannens sons tjejs familj ber oss anmäla allt. Då hennes barn inte vill behöva springa på sin mamma. De vill att hon åker med grannens son 20 mil bort tillbaka hem till honom. Förståeligt..
Inatt har det festats och först oväsen hela natten.
Så ja. Jag gör vad jag kan för att göra livet surt för dem, blir det obekvämt kanske de åker hem till sig.
Har inget emot missbrukare, även om du verkar tro det. Däremot har jag allt emot vad det ofta medför, när det påverkar människor runt dem..
Kalla mig fördomsfull om du vill..