• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Desperat behöver 500 kr

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Har provat allt pratat med Soc vänner den lila familj jag har osv. Försökt sälja de jag kan men trögare än sirap.

Har du ute saker på tradera till fast pris? För då får du ofta en swish direkt. Skit i vad du tar för grejen, om det är nöd. Sålde två saker för 400 kr styck som var värda mer för att gå vidare med livet. Som Terry skrev.. smycken, kläder. och diverse.
Använd ord som "paket", "hobby", "vintage", "äldre" eller "retro" "samlarobjekt" i beskrivningen och om inget av dessa passar, skriv "Vacker" eller annat positivt ord i början av annonsen.
"Grå jacka 40"
låter inte lika bra som
"Äldre tunn jacka i silke med broderade ärmslut sommar festival boho sommarplagg strl 40"

Det går att sälja nästan vad som helst...
Jag brukar tänka att man kan köpa igen det mesta när man väl har pengar igen så jag har sålt många favoritsaker. ... Sålde en tv för 2500 en gång, tänk på att facebook finns där du kan sälja med och slippa skicka om du har ont om ork.
Hoppas det blir bättre.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Lilaros vad skulle du säga är enklast att sälja på Tradera eller Blocket? På Blocket tycker jag Apple TV är sjukt enkelt att få iväg (Airpods med) men hur är det på Tradera?
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Lilaros vad skulle du säga är enklast att sälja på Tradera eller Blocket? På Blocket tycker jag Apple TV är sjukt enkelt att få iväg (Airpods med) men hur är det på Tradera?

Det är rätt okej... ganska bra flöde av kunder på tradera tycker jag. Jag har sålt saker på blocket och fördelen är att inte behöva vara stressad över omdömen som på ebay och tradera och kan vara mer anonym. Fler prutar på blocket när jag har sålt (bilar, böcker och sånt mest), men otrevligare människor på tradera än blocket enligt min erfarenhet.
Har haft en som har prutat på tradera på säkert 1000+ försäljningar, köpt ska ju vara köpt.
Tradera är jättebra för loppisprylar... Jag har hittat en loppisaffär där mycket kostar 5 (!) kr per grej, gammalt svenskt porslin t.ex. och så säljer man det för mycket mer. Folk på tradera är suckers för dekoration med. Så jag tror nog blocket är bättre för teknik, för folk har saker som apple tv ute i två veckor för att hoppas på drömpriset eller måste gå ner några hundra för att kränga till fast pris.
Det är roligt när man köper något för en tjuga och säljer för 400. Om man gör det gång på gång och inte gör av med pengar på dumma grejer har man lånen bortblåsta snabbare.
...fast jag orkar inte hålla på som förr.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Lilaros vad skulle du säga är enklast att sälja på Tradera eller Blocket? På Blocket tycker jag Apple TV är sjukt enkelt att få iväg (Airpods med) men hur är det på Tradera?

Apple TV (pucken) får du helt sjukt betalt för på Tradera. Sålde precis min gamla, inköpt 2016 för 1495kr och nu när ja sålde den på Tradera, så fick jag 1250kr ex fraktkostnad.
Helt galet och det var liknande priser som andra säljare oxå kom upp i...
 

solen30

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Tack för du vill hjälpa mig ❤️ @Alex__ hör av dig på pm
 

solen30

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Någon.amnan som har mer tips har följt alla råd blocket FB höja lån till 1000 kr osv. Börjar bli gråt färdig och mitt upp i allt behandlingar och skit. Men vill önska er alla fina en fin måndag
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Har du kollat i de skåpen hemma som man sällan öppnar om det inte ligger ngt arvegods undangömt? Stig Lindberg, Lisa Larssons keramik, vaser etc. Nån klocka? Smycken? Panta ngt för 500 kr så köper du tillbaka det nästa månad?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp