Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny, ingen UC. Upp till 20 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

Diskussion i 'Större lån' startad av Terry_, 29 april 2019.

1. MsTake

MsTake Viktig medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    126
    Det står väl att man måste vara två sökanden för att få mer än 200?

Niclas och jonu0001 gillar detta.
  2. jonu0001

jonu0001 Kunnig medlem - Trofépoäng: 177

Mottagna gillanden:
    60
    Trofépoäng:
    177
    Tusen tack! Sorry missat ditt svar, är inne på flera flöden.. just idag tänker jag att allt får bli som det blir.. som ngn annan skrev i forumet, så länge man gör sitt yttersta.. vilket jag gjort.. då kan man inte göra mer.. det sorgliga för egen del är att jag inte upplever att jag blir trodd.. jag har verkligen förutsättningar i lön att kunna betala för mig, varför bör då ev KFM bli ett alternativ.. nåväl om det blir den vägen för mig, så får det bli så.. jag har stressat enormt på sistone över detta och jag vill inte att mitt arbete blir lidande.. Heja dig som kämpar på! :)

Skogsmulle gillar detta.
  3. jonu0001

Mottagna gillanden:
    60
    Trofépoäng:
    177
    fast min ansökan var endast 200.000, dessutom skulle jag samla lån och inte söka om ytterligare.. äsch det är som det är.. kan inte göra mer än jag gjort.. jag kan tidigast söka i augusti, nu med beskedet om att min slutskatt registreras först då.. uc får därefter uppgifter till sin databas.. utan 2018 års inkomst så är det ingen mening för mig att söka.

Skogsmulle gillar detta.
  4. MsTake

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    126
    Men du, har du möjlighet att betala in slutskatten på ditt konto redan nu?
    Jag fick också restskatt men blev informerad om att om pengarna fanns på mitt skattekontono och jag inte behöver komma in med kompletteringar så skulle slutskattebeskedet, med all sannolikhet, komman i juni.

Hur som så håller jag tummarna för dig. Jag vet hur det känns, är i samma sits själv efter en idiot till ex... och jag har två barn att försörja. Oh happy day... eller inte.

jonu0001 gillar detta.
  5. Fabiana

Fabiana Kunnig medlem - Trofépoäng: 101

Mottagna gillanden:
    28
    Trofépoäng:
    101
    Mycket intressant detta! Jag har redan betalat in min kvarskatt, kunde göra det med swish direkt. Finns det en liten möjlighet att slutskattebesked kommer i juni? När jag pratade med skv sa de att det blir i augusti när man kvarskatt.

jonu0001 gillar detta.
  6. MsTake

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    126
    Jag har ringt dom två gånger för att dubbelkolla. Tänker ringa en gång till imorgon. :oops:

Men dom sa båda gångerna att om summan på skattekontot inte understiger restskatten OCH att man inte behöver komplettera med nåt, då skulle man troligtvis få den redan i juni.
    Jag hoppas verkligen att det stämmer. Går från en årsinkomst på 288” till 522” och behövde söka samlingslån typ igår.:(

Tycker att två olika personer borde ju inte ge samma svar om det är fel. Förkoppningsvis har inte Skatteverket hämtat sin personal från Credway :p

Jag har betalat in några hundralappar extra för att vara säker på att det inte diffar när dom räknar slutgiltigt.

jonu0001 och Fabiana gillar detta.
  7. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 147

Mottagna gillanden:
    4 710
    Trofépoäng:
    2 147
    Nej, det finns ingen möjlighet till det om du betalat kvarskatt. Varför skulle btw Skatteverket ljuga för dig?

8. MsTake

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    126
    Hur menar du @Terry_ ? Skv sa till mig ( vid två olika tillfällen) att om pengarna finns på mitt konto i juni så kommer skattebeslutet troligtvis då också.

Fabiana gillar detta.
  9. Fabiana

Fabiana Kunnig medlem - Trofépoäng: 101

Mottagna gillanden:
    28
    Trofépoäng:
    101
    Varför skulle skv ljuga för MsTake 2 ggr? Ska ringa de igen imorgon. Jag har hört detta innan oxå.

10. jonu0001

Mottagna gillanden:
    60
    Trofépoäng:
    177
    Tack! Ja, fasiken vilken soppa jag satt mig i.. Tyvärr är kvarskatten på ca 20.000kr så den har jag dessvärre inte råd med.. jag räknade med att få samlingslånet och kunna komma ikapp, nåväl till nov är det ännu långt kvar, men det känns bistert att inte kunna få en dräglig sommar, kommer jobba extra på min semester och se vad som kan "räddas", just nu ligger jag systematiskt efter med några lån, helt enkelt för att budgeten inte håller.. funderar på att ta hjälp av familjemedlem så jag slipper KFM, om jag närmar mig dit, vilket jag verkligen gör, lyckades idag prata med två inkassoföretag och flytta fram räkningar, men ändå går jag minus.. psykiskt så påfrestande.. gör allt jag kan.

Skogsmulle gillar detta.

Dela sidan