• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Det gick med usla förutsättningar

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Du nämnde inte i ansökan att du har två barn, min fråga är om det kan bli surt efteråt? Kan bankerna kolla upp detta på något sätt? Annars, stort grattis!!


Dom kan ringa folkbokföringen hos skatteverket. Aldrig hört talas om att någon gjort det.
Det kan bli surt i efterhand bara, men det är ju inget som vill höra nåt om sånt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Dom kan ringa folkbokföringen hos skatteverket. Aldrig hört talas om att någon gjort det.
Det kan bli surt i efterhand bara, men det är ju inget som vill höra nåt om sånt.
Ok! Tänkte på att jag vid tidigare ansökan hos Advisa uppgav att jag hade ett barn, vilket jag har men att jag vid nästa ansökan här i Juni kanske ska skippa den detaljen? Det lär iaf öka möjligheten att få ett lån beviljat.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Ifall dem inte kollar ingen ditt konto med utdrag eller via nätet så är det nog 100% lungt. Måste du göra det finns ju risken att det syns att det kommer in barnbidrag och liknande.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Åh nyfiken nu. Vad kan Hända???

Någon sorts brottsanmälan skulle kunna bli aktuell om lånet inte betalas och det visar sig att man ljög och att lögnen var en förutsättning för lånet så.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Åh nyfiken nu. Vad kan Hända???
Det är Osant intygande, i värsta fall om dom upptäcker det och anmäler det då riskerar man böter eller fängelse i upp till 6 månader

jag gjorde detta när jag sökte höjning av bolånet, det gick vägen första gången, men andra gången då scrollade hon på banken en hel del i min kontohistorik och hittade gamla barnbidragsutbetalningar (jag hade bytt bank så barnbidraget hade gått in på annan bank senaste året) Hon tittade då upp och frågade om jag hade barn, jag blåljög henne rakt upp i ansiktet, sedan konfronterade hon mig med barnbidraget, jag var så sjukt nervös i flera månader ifall hon skulle göra en anmälan, skulle jag bli dömd för detta då är risken stor att jag skulle bli av med mitt jobb...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp