• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Det gick! Och fan vad rätt åt lånbolagen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gårdetsågårdet

Ny medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 December 2020
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Hej!

Kommer inte in på min andra användare men har skrivit på sidan om mitt spelberoende och hur jag ska få en sanering för ca 3-4 år sedan.


Jag är idag spelfri sedan 2 år men innan dess var jag fast i ett spelberoende i 15 år.
Ibland rik för att sedan ha lån på flera hundratusen , fram och tillbaka väldigt många gånger.

För 3.5 år sedan hade jag lån på ca 900.0000 med en inkomst på 450.000. Det gick precis runt. Släppte jag allt till kronofogden trodde inte många här att jag skulle få skuldsanering.

Jag bestämde mig för att gambla och maxa alla smålån smslån som jag kunde få för att riktigt sätta mig i skiten och ha större chans till sanering.

för 1 år och 10 månader sedan släpper jag allt till KF. Lån på 1.5 miljoner. (150.000 av dom sista 600 tog jag ut i kontanter över ett års tid).

Jag sökte hjälp för spelande, jag går fortfarande på möten och kommer nog aldrig sluta med det då spelberoende är en livslång sjukdom.

Jag mådde inte bra och sökte hjälp för det. Men tänkte att det skadar inte att krydda på lite extra så jag pratatade även med psykologer .

För ett år sedan började min löneutmätning och för några veckor sedan blev jag beviljad skuldsanering! :)

Visst, man ska betala och göra rätt för sig. Men lånebolagen är ena jävla grisar så jag njuter över att veta att dom bara får tillbaka en del av allt dom har lånat ut till mig. Tycker att det är så jäkla rätt åt dom.

Det är rekordmånga som söker hjälp för sin sjukdom och ändå ser man reklam om att låna pengar överallt .

Ville bara dela med mig av den här sol och vårningen:vinnare:


PS. Stormare är KUNG

 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elias123

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 November 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Helt rätt åt alla dessa oseriösa låneföretag.
När jag var inne i mitt spelberoende fick jag hela tiden erbjudande från olika banker.
Dem ända av mina borgenärer jag tycker synd om är Ica banken och lendify. Och jag har bestämt precis som du, jag kommer aldrig betala tillbaka deras lån till fullo.
Jag ska först utbilda mig i 4 år. Får jag inte skuldsanering då kommer jag antingen flytta utomlands eller går ner i arbetstid på halvtid och jobbar halvtid som volontär . dem har förstört mitt liv och dem ska inte få sina pengar tillbaka. Ni får tänka vad ni vill om mitt resonemang men jag tycker att jag agerar helt rätt
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Personligen tycker jag att man ska göra rätt för sig och göra allt i sin makt för att betala tillbaka sina skulder.
Jag har själv en skuld på 800K idag men amorterar och betalar av varje månad och målet är att komma ner till 0kr inom 8år.
Jag skulle aldrig komma på tanken att försöka få till en skuldsanering när man lånat "andras" pengar.
Det är väl i slutändan vi skattebetalare som får stå för kostnaden? För mig känns det mer som ett hån men jag kanske bara är bitter :)
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
@Victory1986 snälla bara va tyst , aldrig komma på tanken , lek inte duktig här snälla !
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Duktig är det sista jag är med tanke på mina skulder. Men jag gör rätt för mig. Har själv haft spelproblem och inte tycker jag synd om mig själv och skyller allt på bankerna? Skurkarna är väl ändå spelbolagen och dess reklam som nämndes tidigare. Men att medvetet maxa krediter för att sedan släppa allt och låta oss skattebetalare stå för det är ett hån och kriminellt i mina ögon.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
318
Poäng
477
Fyi skattebetalarna står inte för kostnaden
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Så du menar att staten inte står för någonting? :)
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
318
Poäng
477
Om det inte är staten du är skyldig pengar, men har för mig att dem skulderna inte brukar räknas in i en sanering.
 

Gårdetsågårdet

Ny medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 December 2020
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
jag vet inte, kanske Ett hån mot dom bolag som lånat ut pengar och inte kommer att få tillbaka dom av mig?

Och skattebetalare, det är ju jag som är skattebetalaren :)

Min poäng är att HUR kan man ens få lån på 1.4 miljoner utan säkerhet med en inkomst på ca 450.000.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp